• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۱۵
  • شناسه خبر: 11520

برای حفاظت از منابع‌طبیعی نیاز به قوانین جدید داریم

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: برای حفاظت از منابع‌طبیعی نیاز به قوانین جدید داریم و در این راه همفکری و تدبیر باید اندیشیده شود. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، فتح‌الله حقیقی در مراسم جشن درختکا ...

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: برای حفاظت از منابع‌طبیعی نیاز به قوانین جدید داریم و در این راه همفکری و تدبیر باید اندیشیده شود.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، فتح‌الله حقیقی در مراسم جشن درختکاری که با همکاری شهرداری زنجان در محل سالن مدیریت بحران  شهرداری زنجان برگزار شد، در سخنانی با پرداختن به ارزش منابع طبیعی در زندگی آحاد مختلف جامعه، افزود: تغییر نوع نگاه به مقوله آب و خاک و هوا در جامعه ما را در ساختن جامعه عاری از آلودگی ها تاثیرگذار خواهد بود. 

به گفته وی، به دلیل استفاده بی رویه منابع آبی های زیرزمینی کاهش یافته و از سوی دیگر با چالش جدی به نام فرسایش خاک دست به گریبان هستیم.  

استاندار زنجان با بیان اینکه امروز شاهد گسترش بی‌رویه شهرها و توسعه آپارتمان‌سازی هستیم، اظهار کرد: این چالش ها نشان می دهد، مساله منابع ‌طبیعی از مرز خطر عبور کرده و  این یک تهدید جدی است .

 حقیقی بر لزوم کاشت درخت برای گشترش این فرهنگ بین نسل های مختلف جامعه تاکید کرد و ادامه داد: اگر محیط‌زیست و فصای سبز تخریب می‌شود، ظلم به بشریت است و باید در قبال آیندگان پاسخگو باشیم.

 وی درباره تاثیر معدن کاری بر عرصه‌های طبیعی در نقاط مختلف استان یادآور شد: اگر تخلفاتی از سوی معدنکاران در عرصه ها مشاهده شود، مجوزها باطل و اخلال‌گران به مراجع قضایی ارجاع داده شوند.

استاندار زنجان در خاتمه صحبت هایش مشارکت مردم در برنامه های محیط زیست و منابع طبیعی را یکی از دستاوردهای مهم برای سختن شهری عاری از آلودگی ها و ارتقاء فضای سبز بیان کرد.

در ادامه این مراسم که جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، نهالکاری در پارک نبوت کوی نانوایان با دعوت از عموم مردم برگزار شد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست