• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۱۹
  • شناسه خبر: 11546

۹۷، طلایی ترین سال خدمات رسانی به مردم زنجان

پیام ملّت – شهردار زنجان،۹۷ را طلایی ترین سال خدمات رسانی به عموم مردم اعلام کرد و گفت: این در حالی بود که با وجود مشکلات اقتصادی حاکم توانستیم، در تحقق بودجه مثبت عمل کنیم. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت ...

پیام ملّت – شهردار زنجان،۹۷ را طلایی ترین سال خدمات رسانی به عموم مردم اعلام کرد و گفت: این در حالی بود که با وجود مشکلات اقتصادی حاکم توانستیم، در تحقق بودجه مثبت عمل کنیم.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» ، مسیح الله معصومی، در آخرین نشست سال جاری که با حضور رسانه های مختلف در محل سالن اجتماعات کارخانه کبریت قدیم زنجان برگزار شد، افزود: با وجود نارضایتی ها و انتقادهایی که به مجموعه شهرداری وارد است، خدمات رسان ترین نهاد در بین ارگان های مختلف هستیم و گلایه های وارده به جا و طبیعی است.

وی نقش شهرداری زنجان را در بالا بر دن میزان رضایت عمومی بسیار مهم دانست و ادامه داد: این رضایت در ابعاد مختلف نوع، میزان و زمان خدمت در اشکال مختلف تفاوت دارد و تلاش شهرداری بر ارج نهادن به شخصیت تک تک شهروندان و برآوردن کسب رضایت آن ها تلاش می کند.

شهردار زنجان، موفقیت شهرداری زنجان در سال جاری را مرهون همکاری و تعامل سایر ارگان ها از جمله استانداری، راه و شهرسازی استان، میراث فرهنگی، نهادها و تشکل های مردمی و بخصوص مردم زنجان بیان کرد و یادآور شد: در سایه همین تعامل پروژه بزرگ سبزه میدان  به عنوان مطالبه اصلی شهروندان زنجانی رنگ و بوی عملیاتی به خود گرفت و امید داریم، درزمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

معصومی،در تشریح جزییات این پروژه مهم شهری تصریح کرد: اعتقاد دارم این پروژه از نظر اداری، انضباط، قانونمندی و سود بردن از نقطه نظرات عمومی مردم، اساتید دانشگاه، تشکل های مردم نهاد، بازاریان و سایر ارگان ها و دستگاه ها موفق ترین پروژه در زنجان است و از سوی دیگر در این پروژه مباحث مربوط اقتصاد شهری به تناسب قرار گرفتن در مجاورت بازار تاریخی شهر مورد بحث قرار گرفته است.

وی، پرداختن به مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر در این پروژه را رویدادی خوش برای زنجانی ها اعلام کرد و گفت:  شهرداری در این پروژه دنبال منفعت و نگاه اقتثادی به مساله نبود و از این حیث توانستیم به بهره بردن افکار عمومی پروژه را پیش ببریم.

شهردار زنجان، انتخاب بهترین پیمانکار و مشاور و نیز بهره بردن از بهترین متریال ها و مصالح را در این پروژه مهم دانست و تصریح کرد: با خاتمه مهلت قانونی فراخوان و بازگشایی پاکات در۲۲ اسفند و تعیین پیمانکار طبق تضمین پروژه در۲۴ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نگاه انسان محور در پیاده راه

معصومی، پیاده راه سبزه میدان را از دیگر پروژه های مهم شهری در سال۹۷ اعلام کرد و افزود: این پروژه فرهنگی اجتماعی شهر زنجان بود که با تغییر نگاه در بخش ترافیکی، نگاه انسان محور را نیز در اولویت قرار دادیم.  

این مقام شهری،۴ منطقه ای شدن زنجان را در راستای توسعه عادلانه خدمات و ارتقاء کلاس کار در شهر اعلام کرد و خاطر نشان کرد: این اقدام گامی در راستای نظارت جدی بر تخلفات ساخت و ساز در شهر، جلوگیری از سد معابر انجام گرفته است.

معصومی، اجرای پروژه فیبر نوری به طول۵۵ کیلومتر در شهر را با هدف نظارت جدی بر اماکن شهرداری، تقاطع ها، پارک ها، مراکز کنترل ترافیک مهم دانست و اضافه کرد: این اقدام گامی در راستای ساختن شهری هوشمند است.

شهردار زنجان، با تاکید بر انسان محور بودن شهر و توسعه روزافزون نقش انسان در محیط های شهری بیان کرد: با هدف رسیدن به اهداف توسعه شهر پویا نگاه به مساله زیباسازی و فضاهای شهری حائز اهمیت است، برای همین با فراخوان عمومی و داوری انجام شده، در نهایت المان میدان بسیج به عنوان ورودی شهر نهایی شد.  

بازگشایی گره بزرگ ترافیکی شهر زنجان

وی کلنگ زنی محور پادگان  با بودجه پیش بینی شده ۷ تا ۸ میلیارد تومان را در راستای بازگشایی گره بزرگ ترافیکی شهر متذکر شد و درباره افتتاح گلخانه مرکزی شهر و تاثیر آن در کاهش خریدهای گل های مختلف بیان کرد: با راه اندازی این گلخانه  شهر زنجان به مرز خودکفایی در خرید انواع گل های فصلی و زینتی رسید و حتی این آمادگی را داریم که به شهرهای استان نیز فروش گل داشته باشیم.

معصومی، پلاک دار شدن ۲۰ هزار درخت شهر به سیستم میکروچیپ را اقدامی در راستای کنترل و شناسایی هرگونه قطعی درختان شهر بیان کرد و افزود: با این اقدامی تمامی درختان شهر شناسنامه دار شده اند و در صورت قطعی قادر به ردیابی متخلفان خواهیم بود.

شهردار زنجان، ساماندهی سیستم اتوبوسرانی شهری را از اقدامات مهم سال آینده اعلام کرد و ادامه داد: اجرای این سیستم در شهر بخصوص مرکز شهر نیاز به همکاری نزدیک بخصوص در بخش فرهنگسازی با رسانه ها دارد و امید داریم، در سال آینده همچون اجرای پیاده راه یاریگیر ما باشند. 

وی، ممنوعیت دفن اموات در مزارهای بالا و پایین شهر از ابتدای سال آینده را اعلام کرد و درباره راه اندازی بهشت زهرا(س) با نظارت امام جمعه زنجان، استاندار و سایر علما بیان کرد: ممکن است، در ابتدای راه مخالفت هایی نیز انجام گیرد، اما توافق های لازم با علما و مسئولان استانی انجام گرفته است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست