• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۲۱
  • شناسه خبر: 11594

مردم نباید دغدغه تامین گوشت داشته باشند

پیام ملّت – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: مردم استان نباید دغدغه ای بابت تامین گوشت مرغ گرم داشته باشند. فرامرز نیک سرشت، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اعلام اینکه زنجان از استان ...

پیام ملّت – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: مردم استان نباید دغدغه ای بابت تامین گوشت مرغ گرم داشته باشند.

فرامرز نیک سرشت، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اعلام اینکه زنجان از استان های خودکفاء در تولید گوشت مرغ است، افزود: این سبد خانوارها با نرخ مصوب ۱۱۵ هزار ریال عرضه می شود.
به گفته وی، سال گذشته میانگین مصرف گوشت مرغ گرم در استان ۲۵ تن بود که پایان سال به مرز ۵۱ تن رسید.
این مقام استانی با تاکید بر خودکفا بودن استان در تولید این فرآورده و  توجه به مقوله کیفیت و مقدار آن  ادامه داد: سال جاری میزان توزیع این فرآورده به ۷۰ تن رسید و مصرف کنندگان در صف خرید هستند که این ناشی از تفاوت نرخ آن نسبت به سایر استان ها، جایگزینی با گوشت قرمز و نبود اطمینان است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بازرسان استان از مرحله کشتارگاه تا عرضه در واحدهای مرغ فروشی نظارت دارند، تصریح کرد: اگر همراهی مردم با مسئولان نباشد، این برنامه ها به نتیجه نخواهد رسید.

وی درباره توزیع میوه شب عید در استان نیز گفت: افزایش خرید سیب درختی از ۴۳۰ به ۷۲۶ تن و پرتقال تامسون از ۷۳۰ به یک هزار و۲۲ تن قابل قبول است و غرفه های عرضه میوه شب عید که نداشتند، امسال از چرخه توزیع خارج می شوند.
نیک سرشت، خاطر نشان کرد:  هر چند سال های گذشته سرمازدگی میوه ها خسارت سنگینی برای باغداران به همراه داشت، اما امسال قصد داریم با نظارت و ساماندهی بیشتر زمینه را برای خرید بهتر میوه شب عید هم استانی ها فراهم کنیم.

به گفته وی، برای تامین آرامش بازار هماهنگی بین مسئولان و مردم در نقاط مختلف استان بسیار مهم است. 

سردرگمی ایجرودی ها
فرماندار شهرستان ایجرود نیز در این جلسه گفت: قیمت عمده کالاها به ویژه اقلام اساسی در این شهرستان به دلیل نبود مراکز عمده فروش و افزایش قیمت سردرگمی عمومی را موجب شده است.

توحید سلیمی، نقش خرده فروشان را در کنترل قیمت میوه در اسن شهرستان مهم دانست و افزود: برخی از واحدهای صنفی در کنار صنف خود فعالیت در صنف دیگری را دارند که این چالش در دست بررسی است.

توزیع میوه شب عید با قیمت مناسب 


همچنین رئیس سازمان تعاون روستایی استان در این جلسه گفت: امسال سیب ۷۲۶ تن و پرتقال تامسون نیز یک هزار و ۲۲ تن خریداری شده که از ۲۵ اسفند توزیع آن کلید می خورد.
محمود نوری در تشریح جزییات این خبر بیان کرد: امسال قیمت سیب ۱۰ درصد و پرتقال ۱۵ درصد زیر قیمت خرده فروشی ها  عرضه خواهد شد.

وی به عموم هم استانی ها توصیه کرد، از مراکز مشخص شده عرضه میوه تهیه کنند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست