• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۲-۱۸
  • شناسه خبر: 11667

معلّم اخلاق

پیام ملّت – معلّم یکی از گروه های مرجع در بسیاری از ممالک جهان به شمار می آید و مردم به معلمان با نگاه احترام می نگرند. معلم را مردم امین ترین افراد غیر از والدین به فرزندانشان می دانند و سرنوشت آنها را به دستشان م ...

پیام ملّت – معلّم یکی از گروه های مرجع در بسیاری از ممالک جهان به شمار می آید و مردم به معلمان با نگاه احترام می نگرند. معلم را مردم امین ترین افراد غیر از والدین به فرزندانشان می دانند و سرنوشت آنها را به دستشان می سپارند.

نگاه مردم جهان به معلّم چندان متفاوت نیست و اغلب این نگاه ویژه و محترمانه به معلم حاکم است و البته در جوامع مختلف از شدت و ضعف برخوردار است. درکشوری مانند ژاپن به جهت ویژگی های فرهنگی معلّم از جایگاه خاصی برخوردار است.

اغلب دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تحصیل کرده اند آقای محسن کاوندی را می شناسند . ایشان علاوه بر کارهای اجرایی و مدیریتی بخش هایی از دانشگاه در کسوت معلمی و استادی نقش آفرینی کرده اند.

روحیه انسانی ، منعطف و اخلاق مدار ایشان به عنوان یک معلّم برای دانشجویان سرمشق است و ایشان در کنار آموختن آموزش های علمی و مهارتی ، درس اخلاق و انسانیت را به متربیان خویش یاد دادند اما شیوه این آموزش با شیوه های رایج کلاس های درس متفاوت بود و این معلّم بزرگ با رفتار و کردار انسانی آموزه ها را به دانشجویان و اطرافیانش منتقل کرد.

اکنون ایشان پس از ۳۰ سال تلاش در عرصه تعلیم و تربیت با خاطرات لذت بخش برای دانشجویان و همکاران و همه کسانی که او را می شناختند و می شناسند به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

دکتر صمد حنیفی معاون اسبق دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجلیل از این استاد اخلاق به جمله ای در بیان ویژگی های شخصیتی وی اشاره کرد و گفت :« گواهی می دهم آقای کاوندی در این ۳۰ سال همکاری حتی یک کلمه پشت سرِ یک نفر صحبت نکرد». تفسیر این سخن و درک معنای آن در شرایط امروز جامعه متاسفانه قدری دور از ذهن به نظر می رسد. امید است منش اخلاقی و رفتاری آقای محسن کاوندی و افرادی مانند ایشان در جامعه ای که به سرعت گام در مسیر بداخلاقی گذاشته چراغ راهی برای نجات از « منیت ها » باشد.

از خداوند متعال برای این معلّم اخلاق و انسانیت و همه کسانی که گام در مسیر انسانیت دارند آرزوی تندرستی و عاقبت بخیری در همه شئون زندگی می نمایم.

*علی اکبر شیوخی – روزنامه نگار

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست