• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۴-۲۵
  • شناسه خبر: 11787

مدیرکل بهزیستی : اولین کمپ ترک اعتیاد زنان در زنجان افتتاح شد

پیام ملّت – مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: اختلالات ژنتیکی مهمترین عامل افزایش جمعیت معلولان در جامعه است. محمد محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به سی ونهمین سالگرد تاسیس بهزیستی در کشور اظهار کرد: این سازمان با ا ...

پیام ملّت – مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: اختلالات ژنتیکی مهمترین عامل افزایش جمعیت معلولان در جامعه است.

محمد محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به سی ونهمین سالگرد تاسیس بهزیستی در کشور اظهار کرد: این سازمان با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایتهای غیر بیمه­ای با حفظ کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکتهای مردم و همکاری نزدیک سازمانهای ذیربط، در راستای گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی گروههای کم درآمد جامعه تاسیس گردید.

وی با بیان اینکه حدود ۲ درصد جامعه استان معلول هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حوزه توانبخشی به ۲۱ هزار و ۴ معلولیت ثبت شده در سامانه بهزیستی استان خدمت رسانی میشود که ۲۶ درصد از این افراد بیماران و معلولین اعصاب و روان هستند.

نتیجه تصویری برای مدیر بهزیستی زنجان

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در اجرای اهداف خود موفق عمل کرده است، ابراز کرد: در راستای بهزیستی تمام افراد جامعه و گسترش خدمات سازمان، سال گذشته مستمری بگیران از سازمان بهزیستی از ۷ هزار نفر به ۱۴ هزار ۹۰۲ نفر رسیده است.

 وی تصریح کرد: علاوه بر خدمت رسانی به قشر معلول استان، بهزیستی اهدافی را در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از قبیل پیشگیری از معلولیت، اعتیاد و طلاق دارد و براساس آن سالانه برنامه­های مختلفی در این زمینه اجرا می­کند.

محمدی قیداری با اشاره به اهداف و وظایف معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان بیان کرد: این معاونت در راستای اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهیهای علمی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، پیشگیری از معلولیتها و مشاوره روانشناختی اقدامات مهمی انجام داده است.

وی افزود: معاونت امور توسعه و پیشگیری با اجرای طرحهای پیشگیرانه از قبیل طرح پیشگیری از ناشنوایی، آمبلیوپی( تنبلی چشم)، پیشگیری از معلولیتهای ناشی از بیماریهای ژنتیکی و همچنین آگاهسازی و آموزش در مقابله با آسیبهای اجتماعی در محلات برای عموم مردم اقدامات موثری را انجام می­دهد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان، آموزش مهارتهای زندگی به خانواده­ها، جوانان و زوجهای جوان در محلات و پایگاههای سلامت و همچنین مشاوره و امور روانشناخی غربالگری کودکان ۵ تا ۶ سال و اجرای طرح «محب» برای ارائه حمایتهای روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و خدمات مشاوره حضوری و تلفنی از بروز معضل اعتیاد و طلاق از اهداف توسعه و پیشگیری بهزیستی است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۵۵ نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی سازمان بهزیستی بهره­مند شده و علاوه بر آن در ۲۵ مرکز اعتیاد استان به ۸ هزار و ۸۴۴ نفر از جمعیت معتادین خدمات درمانی ارائه شد.

محمدی قیداری با بیان اینکه تا سال گذشته در راستای ترک زنان معتاد به مواد مخدر، این افراد به کمپهای استانهای مجاور فرستاده می­شدند، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی امروز اولین کمپ ترک اعتیاد ویژه زنان معتاد در زنجان افتتاح میشود.

مدیر کل بهزیستی استان پیشگیری از افزایش معلولیت در جامعه را یکی از اهداف مهم بهزیستی عنوان کرد و اظهار داشت: تولد یك فرد معلول، هزینه­های مادی و عاطفی بسیاری را بر خانواده و جامعه تحمیل می كند. در طرح اجبار غربالگری ژنتیك که در اسفند سال ۹۶ ابلاغ شد سعی بر آن بود که با شناسایی ازدواج های پرخطر به پیشگیری از معلولیت‌ها پرداخت که طی آن مقرر شد علاوه بر آزمایشات اعتیاد و تالاسمی  قبل از ازدواج غربالگری ژنتیک نیز انجام گیرد که تا به امروز به طور جدی اجرایی نشده است.

وی با اعتقاد بر اینکه ۵۰ درصد از معلولیتها از اختلالات ژتیکی و ازدواجهای پرخطر است، اظهار کرد: هزینه­های نگهداری و درمان یک فرد معلول در جامعه بر دوش دولت میگذارد بسیار بیشتر از هزینه غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج است ولی دولت تا به امروز انرا به طور جدی در برنامه­های خود قرار نمیدهد.

محمدی قیداری با بیان اینکه خط ۱۴۸۰ آماده ارائه مشاوره اولیه در زمینه اختلالات ژنتیکی در استان است، گفت: خط ۱۴۸۰ ، خط مشاوره تخصصی تلفنی بصورت رایگان هست و کارشناسان متخصص، پشت این خط در حوزه های مختلف، مشاوره ها را به همشهریان ارائه می دهند.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان بهزیستی تنها خواستار کمکهای نقدی مردم نیست، تشریح کرد: امیدواریم با بهره­گیری از توان آحاد جامعه از طریق جلب و جذب کمکها و حمایتهای مادی و معنوی عامه مردم، شرایط رشد و بالندگی معنوی، اجتماعی و اقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم آید.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست