• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۴-۳۰
  • شناسه خبر: 11813

مدیرعامل توزیع برق: بسته های تشویقی در راستای کاهش مصرف برق/ قبض های کاغذی برق حذف می شوند

پیام ملّت– مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به کاهش مصرف برق در استان گفت: استان زنجان با مدیریت مصرف جزو ۱۰ استان موفق در کاهش مصرف برق بوده است. علیرضا علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ...

پیام ملّت– مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به کاهش مصرف برق در استان گفت: استان زنجان با مدیریت مصرف جزو ۱۰ استان موفق در کاهش مصرف برق بوده است.

علیرضا علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر استان زنجان دارای ۴۴۶ هزار مشترک و ۱۴ هزار کیلومتر شبکه می باشد که با این تعداد مشترک سالانه حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مگا وات ساعت برق به فروش می­رساند.

Related image

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹.۵ درصد از جمعیت استان از نعمت برق برخوردارند، تصریح کرد: به جز برخی از روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار همه مشترکین استان از نعمت برق برخوردار هستند و در این روستاها نیز از پنلهای خورشیدی برای تولید برق استفاده می­کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۷۳ درصد از انرژی برق استان در بخشهای صنعتی و کشاورزی مصرف می­شوند، خاطرنشان کرد: بیشترین برق تولیدی استان در بخشهای صنعتی با ۵۲  درصد و در بخش کشاورزی در حدود ۲۱ درصد انرژی مصرف می­شود.

وی با بیان اینکه سالانه با شروع فصل گرما مصرف برق در کشور ۵ تا ۷ درصد افزایش می­یابد، تاکید کرد: در استان زنجان نیز با افزایش دما و آغاز فصل تابستان مصرف برق روند صعودی دارد که هر ساله در راستای کاهش مصرف برنامه­های متنوعی توسط شرکت توزیع برق طرح و اجرا می­شود.

به گفته علیزاده امسال نیز شرکت توزیع برق استان زنجان ۸ بسته تشویقی برای مشترکین بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی و خانگی کم مصرف در نظر گرفته که با کاهش مصرف در ساعات پیک مصرف از این بسته­ها برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان ادامه داد: طبق این بسته­های تشویقی مشترکینی که ۱۰ درصد مصرف انرژی پایین تری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشند ۲۰ درصد از مبلغ قبض برق کاسته خواهد شد و مشترکان از پاداش برخوردار می­شوند.

وی میزان مصرف ماهانه یک مشترک عادی در زنجان طی ماه‌های گرم سال را ۳۰۰ کیلو وات ساعت و در سایر ماههای سال ۲۰۰ کیلو وات ساعت ذکر کرد و گفت: بالا بودن متوسط مصرف برق هر مشترک نسبت به الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه به معنی پرمصرف بودن آن مشترک خواهد بود که برای این مشترکین پرمصرف جریمه ۱۶ درصدی بر روی قبض آنها اتخاذ میشود.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه در راستای مدیریت مصرف در زمان پیک مصرف شرکت توزیع برق برنامه­های مختلف تشویقی از قبیل انعقاد تفاهم­نامه­هایی با مشترکین مختلف بخشهای صنعتی و کشاورزی دارد، یاد اور شد: بسته­های تشویقی برای بخشهای صنعتی و کشاورزی نیز ارائه میشود که طبق آن  برای کشاورزانی که در ۴ ساعت پیک مصرف از برق استفاده نکنند، میتوانند از ۲۰ ساعت برق رایگان بهره­مند شوند و برای مشترکینی که خود دارای مولد برق هستند در صورت قطع برق در ساعات اوج مصرف از تخفیفات و تشویقات شرکت برق برخوردار خواهند بود.

قبض­های برق  الکترونیکی می­شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه در راستای کاهش هزینه­ها قبض­های کاغذی از مهرماه سال جاری حذف می­شوند، خاطر نشان کرد: امسال این برنامه یک تکلیف ملی است که  همزمان با آن این طرح از نیمه دوم سال در راستای صرفه جویی از هدر رفت کاغذ و کاهش هزینه­ها و همچنین کاهش مراجعه مامورین شرکت برق در زنجان اجرا میشود و انتظار می­رود رسانه­ها در این امر همکاری لازم را در جهت اطلاع­رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به این طرح اظهار کرد: مشترکین برای دریافت برق به صورت پیامکی شماره ۷ رقمی رمز یارانه که بر روی قبض برق درج شده را به شماره ۵۰۰۰۴۹۲۷ پیامک نموده و یا شماره سرپرست خانواده را به مامورین برق ارائه داده و یا با نصب اپلیکیشن سبز شرکت برق شماره خود را در آن وارد نمایند.

علیزاده افزود: مشترکین میتوانند با مراجعه به پرتال شرکت توزیع برق و یا دفاتر پیشخوان شماره خود را ارائه دهند تا قبض به صورت الکترونیکی برای آنها صادر شود.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست