• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۰۶
  • شناسه خبر: 11863

مدیرکل امورمالیاتی: واریز بیش از دو هزار میلیارد ریال به حساب شهرداریهای استان

پیام ملّت؛ مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از۲ هزار و ۵۵ میلیارد ریال به شهرداریهای شهرستانهای استان واریز شده است. میرحیدر رضوی در گفتگو با خبرنگار پیام ملّت اظهار کرد: هرساله در راستای آبادانی شهرها ...

پیام ملّت؛ مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از۲ هزار و ۵۵ میلیارد ریال به شهرداریهای شهرستانهای استان واریز شده است.

میرحیدر رضوی در گفتگو با خبرنگار پیام ملّت اظهار کرد: هرساله در راستای آبادانی شهرها مبالغی از سوی صندوق مالیاتی کشور به حساب شهرداریها واریز میشود که در سال گذشته نیز بیش از ۲ هزار و ۵۵ میلیارد ریال عوارض وصولی از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان زنجان پرداخت شد.  

Image result for ‫مالیات زنجان‬‎

وی با اشاره به جزییات این مبالغ تصریح کرد: از این مبلغ، بیش از یک هزار و ۱۴ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال تنها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان زنجان واریز شده است .  
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان افزود: مبلغ پرداختی امور مالیاتی به شهرستان خدابنده نیز بیش از ۳۱۸ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال است . 

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه از این مبلغ بیش از ۲۹۵ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان ابهر پرداخت شده، افزود: در راستای آبادانی و پیشرفت شهرستان خرمدره بیش از ۱۳۱ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال به حساب شهرداری این شهرستان پرداخت شده است . 

رضوی با اشاره به اینکه دیگر شهرستانهای استان نیز از این مبلغ سهمی داشته اند، عنوان کرد: بیش از ۹۰ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال به شهرستان طارم و ۷۸ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال نیز به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان ماهنشان واریز شده است . 

وی ادامه داد: مبلغ پرداختی از سوی امور مالیاتی استان به شهرستانهای ایجرود بیش از ۷۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال و سلطانیه نیز ۵۵ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال بوده است.

به گفته این مسئول سهم شهرداریهای شهرستانهای استان ۷۰ درصد و دهیاریها ۳۰ درصد از کل ۲ هزار و ۵۵ میلیارد ریال می­باشد که سال گذشته توسط امور مالیاتی استان پرداخت شد.   

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به نحوه تخمین سهم شهرداریها گفت: طبق قانون ملّی این مالیات ۹ درصد بهای تمام‌‌ شده محصولات، کالاها و اجناس است که توسط خریداران پرداخت می‌‌شود و طبق قانون ۳ درصد از مجموع مالیات بر ارزش افزوده جهت عمران و آبادانی شهرها و روستاها به شهرداری‌ها و دهیاری ‌ها پرداخت می‌‌شود . 
رضوی با تاکید بر اینکه هزینه پرداخت مالیات برای رفاه و آبادانی خود مردم و مناطق هزینه می‌شود تصریح کرد: ضروری است مردم بدانند که مالیات پرداختی از سوی آن‌ها در چه راههایی هزینه می­شود تا در این امر همکاری لازم را داشته باشند چرا که مردم با پرداخت مالیات نقش پررنگی در توسعه شهرها و روستاها دارند . 

وی در ادامه با اشاره به اینکه درصدی از مالیاتی پرداختی توسط مردم برای بهداشت نیز تخصیص می­یابد، خاطرنشان کرد: یک درصد از این مالیات صرف بهداشت و درمان شده و پنج درصد آن نیز جزء منابع درآمدی استان محسوب و به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

   انتهای پیام/     

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست