• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۰۶
  • شناسه خبر: 11870

مدیرکل میراث فرهنگی: ورود ظروف مسی به سبد خانوار/ گرانی مواد اولیه مهمترین دغدغه بخش صنایع دستی

پیام ملّت؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه ظروف مسی از جنبه دکوراسیون در خانه­ ها خارج شده است، گفت: امروزه ظروف مسی با تغییر کاربری تبدیل به خرید سبد خانوار شده است. یحیی رحمتی در گفتگو با پیام ملّت با بیا ...

پیام ملّت؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه ظروف مسی از جنبه دکوراسیون در خانه­ ها خارج شده است، گفت: امروزه ظروف مسی با تغییر کاربری تبدیل به خرید سبد خانوار شده است.

یحیی رحمتی در گفتگو با پیام ملّت با بیان اینکه بازار ظروف مسی در استان رونق زیادی داشته است، اظهار کرد: با افزایش تولیدکنندگان ظروف مسی و تغییر ذائقه مردم به سمت استفاده از این ظروف سبب شده امروزه این کالا علاوه بر خاصیت دکوری، از لزومات منازل در پخت غذا محسوب شود.

Related image

وی با اشاره به تورم حاکم در بازار تصریح کرد: در حال حاضر با وضعیت اقتصادی کشور و تورمی که در همه بخشها حاکم است؛ در بخش صنایع دستی استان نیز تاثیر گذاشته به طوریکه در راستای افزایش قیمتها، خرید مواد اولیه گران برای فعالان عرصه صنایع دستی دشوار و مشکل ساز شده ه و علاوه بر آن دست واسطه ها در بازار مواداولیه نیز افزایش یافته است.

مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه گفت:در حال حاضر بالا رفتن قیمت مواد اولیه و افزایش دستمزد کارگران سبب افزایش قیمت تمام شده صنایع دستی شده و قدرت خرید مردم کاهش یافته و این امر موجب شده بخشی از بازار صنایع دستی از بین رود.

به گفته وی صنایع دستی مسی استان کمترین آسیب در این تورم داشته است زیرا کاربری آن در خانه ها تغییر یافته و به لوازم ضروری منازل تبدیل شده است.  

در چند سال اخیر ظروف مسی رتبه نخست فروش محصولات صنایع دستی در استان را کسب کرده و این افزایش اقبال شهروندان و رجوع به سنت در سطح جامعه بر رونق مسگری در سطح استان تاثیر مثبت گذاشته است.

این مسئول با بیان اینکه حمایتهای زیادی از فعالان صنایع دستی می­شود، ابراز کرد: تمهیداتی برای فروش بیشتر صنایع دستی تعبیر شده که در راستای آن زمینه فروش این کالاها افزایش می یابد.

وی برگزاری نمایشگاهها، اعطای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد، اعطای مجوز به تولید صنایع دستی، ارائه فضای رایگان و ارزان قیمت برای فروش صنایع دستی، ایجاد بازارچه­ها و راه اندازی کارگاهها را از اقدامات دولت برای حمایت از قشر تولیدکنندگاه صنایع دستی برشمرد.

رحمتی به برگزاری جشنواره آش ملّی در زنجان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره آش، جشنواره بین المللی اکو و نمایشگاهها که هر ساله در زنجان اجرا میشود، فرصتی مناسب برای ورود و فروش صنایع دستی استان در بازار ملی و جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به حمایت از صنایع دستی ملیله استان خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای ماکلیت معنوی صنایع دستی استان، با موافقت شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، زنجان بعنوان شهر «ملی ملیله ایران» ثبت شد.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست