• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۰۷
  • شناسه خبر: 11877

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان: ۹۷میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت مصرف می شود

پیام ملّت – مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از ابتدای شکل گیری شرکت آب منطقه ای زنجان در سال ۷۲ ، به میزان ۹۷ میلیون متر مکعب آب از ۲۱۸۰ حلقه چاه مجوزدار، در بخش صنعت استان زنجان مصرف می شود. به گزارش پیام مل ...

پیام ملّت – مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از ابتدای شکل گیری شرکت آب منطقه ای زنجان در سال ۷۲ ، به میزان ۹۷ میلیون متر مکعب آب از ۲۱۸۰ حلقه چاه مجوزدار، در بخش صنعت استان زنجان مصرف می شود.

به گزارش پیام ملّت و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، یوسف رضاپور با بیان جزئیات صدور مجوز در بخش صنعت  که شامل خدمات، فضای سبز، صنایع وابسته و صنعت می باشد به تشریح وضعیت مصرف آب در بخش صنعت پرداخت و خاطر نشان کرد : این میزان برداشت آب ، تا پایان سال ۹۷ در اختیار صنعت استان گذاشته شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف کشور (ابلاغی مقام معظم رهبری) ، قانون توزیع عادلانه آب ، قوانین بودجه سنواتی و برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور،  نصب کنتورهای هوشمند آب تکلیف شده است .این کنتورها که از قابلیت شارژ حقابه از طریق کارت شارژ و یا از طریق سیم کارت برخوردار هستند حتی قابلیت قطع و برداشت در صورت اتمام حقابه را دارند و به خوبی توانایی کنترل بهره برداری و مدیریت آن را در اختیار شرکت آب منطقه ای قرارداده است.

رضا پور با اشاره به سیاست دولت برای کم کردن سهم کشاورزی از منابع  آبی و افزودن آن به بخش صنعت عنوان کرد: در حال حاضر در استان زنجان برای تامین آب شرب و صنعت مشکلی وجود ندارد و به شرط استعلام از آب منطقه ای و جانمایی درست صنعت در مناطق پر آب استان ، برای تامین آب صنعت همکاری های لازم را انجام می دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، همچنین در مورد افزایش سهم صنعت از مصرف آب افزود: سهم صنعت از مصرف آب در استان زنجان ۳ و نیم درصد گزارش شده است که دربرنامه بلند مدت وزارت نیرو ، این میزان به دوبرابرخواهد رسید.

وی در مورد استقرار صنایع در استان زنجان ابراز کرد : شهرستانهای ماهنشان و طارم به لحاظ تامین آب ، مناسب ترین مکان برای استقرار واحد های صنعتی هستند .

رضا پور با اشاره به ارزان بودن قیمت آبی که در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد ، آخرین راه حل مصرف بهینه را افزایش قیمت آب اعلام کرد و گفت : تلاش می کنیم با فرهنگ سازی و مشارکت مردم  ، مصرف بهینه آب در میان مردم نهادینه گردد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست