• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۳۱
  • شناسه خبر: 11999

رهبر معظم انقلاب: اقتصاد و فرهنگ دو اولویت اصلی کشوراست

پیام ملّت – رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، با تبریک عید سعید غدیرخم و سالروز ولادت حضرت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام و همچنین هفته‌ی دولت، و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باه ...

پیام ملّت – رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، با تبریک عید سعید غدیرخم و سالروز ولادت حضرت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام و همچنین هفته‌ی دولت، و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفتند: هفته‌ی دولت شاخص و نشانه‌ای است که با یادآوری خدمات و تلاش‌های یک‌سال گذشته، از یک طرف می‌تواند مایه دلگرمی باشد و از طرف دیگر، چنانچه این تلاشها با دو شرط مهم «حرکت جهادی» و «نیت الهی» همراه شود، زمینه ساز برکات زیادی در جامعه خواهد شد.


به گزارش پیام ملت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشرآثار آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به گذشت شش سال از عمر دولت، تأکید کردند: دو سال باقیمانده از دوران دولت، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.
رهبر انقلاب اسلامی «گرفتار شدن به فروع و حواشی» را از آفات دولت ها در طول سالهای مختلف نامیدند و گفتند: دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهند.


رهبر انقلاب دو اولویت اصلی کشور را «اقتصاد» و «فرهنگ» برشمردند و در سخنانشان درباره موضوع اقتصاد با اشاره به تأثیرگذاری مشکلات موجود برطبقات ضعیف و متوسط، تولید داخلی را کلید اصلی حل این مشکلات خواندند.


ایشان سپس در تبیین اولویتها در زمینه اقتصاد، بر سه مسئله تمرکز کردند: «قطع وابستگی به صادرات نفت خام»، «توجه به پیشران های اقتصادی که می توانند موتور محرکه دیگر بخشها قرار گیرند» و «ضرورت تغییر نگاه مسئولان و دستگاهها به تولید کنندگان».


رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی خاطرنشان کردند: باید مانع نفوذ این اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

ایشان با تأکید بر اینکه «ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم» گفتند: ما در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاههای استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، به‌کار گرفته اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به برخی اقدامات ضدفرهنگی سازمان یافته اما پنهان در جامعه، افزودند: باید دستگاههای فرهنگی اعم از وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و صداوسیما و حتی دستگاههای اطلاعاتی بر روی این مسائل به شدت حساس باشند. 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفتها و افزایش تواناییهای جمهوری اسلامی در عرصه های سیاسی، دفاعی و اقتصادی تأکید کردند: دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و چهل سال دوم جمهوری اسلامی قطعاً از چهل سال اول، برای ما بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با ابراز ناراحتی از وضع مسلمانان کشمیر گفتند: ما با دولت هند روابط خوبی داریم اما انتظار و توقع از دولت هند این است که سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود.
رهبر انقلاب اسلامی وضعیت کنونی منطقه کشمیر و اختلافات هند و پاکستان در این زمینه را نتیجه اقدامات انگلیس خبیث به هنگام خروج از شبه قاره هند دانستند و گفتند: انگلیسیها برای استمرار درگیری در کشمیر، تعمداً این زخم را در این منطقه برجای گذاشتند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست