• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۰۳
  • شناسه خبر: 12019

استاندار زنجان : پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح می شود، نمایشی نیست

 استاندار زنجان گفت : هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمت صادقانه و بی منت دولت و حاکمیت به مردم است. به گزارش ” پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت ” فتح اله حقیقی در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد : با ت ...

 استاندار زنجان گفت : هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمت صادقانه و بی منت دولت و حاکمیت به مردم است.

به گزارش ” پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت ” فتح اله حقیقی در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد : با تخریب و تضعیف یکدیگر مشکل کشور حل نمی شود و وحدت نقطه عطف توجه و خدمت به کشور است و وظیفه حفظ وحدت بر دوش آحاد جامعه و نهادهای مسئول است.

وی بزرگترین وظیفه مسئولین را آرام نگه داشتن جامعه عنوان کرد ونا امیدی و یأس در مردم و تحلیل و تبلیغات غلط دشمن را از آفت های نا آرامی برشمرد.

فتح اله حقیقی در گزارشی از عملکرد استانداری زنجان، اولویت بندی پروژه ها را اولین اقدام استانداری عنوان کرد و گفت: هر اداره و دستگاه موظف است ۵ برنامه اصلی و در اولویت خود را همراه با نقشه راه تعیین کند و موثرترین پروژه ها را به ثمر برساند.

وی دومین اقدام استانداری را رفع مشکلات واحدهای تولیدی با تشکیل جلسات در محل کارخانه ها و واحدهای تولیدی جهت بررسی و رفع مشکلات واحدها عنوان کرد و گفت: در صورتی که مشکلات این واحدها در استان قابل حل نباشد به مقامات کشوری هدایت خواهند شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی در زنجان تعطیل نشده است، ازآمادگی  ۷ واحد تولیدی برای بهره برداری با بیش از میلیارد سهم سرمایه گذاری خبر داد.

فتح اله حقیقی با اشاره به رتبه ۳ زنجان در امنیت سرمایه گذاری، حجم سرمایه گذاری نسبت به سال گشته را ۲/۸عنوان کرد و گفت: ۸۰ پروژه در سال ۹۸ با ۴ هزار و سیصدو چهل میلیارد تومان با بیش از ۵۰۰۰ نفر اشتغال زایی تا یایان سال می تواند افتتاح شود.

وی در ادامه از حضور وزرای کشور، نیرو ، علوم و تحقیقات و معاون مناطق روستایی و محروم رییس جمهور و رییس هلال احمر کشور در هفته دولت جهت افتتاح طرح های مختلف  در زنجان خبر داد و تصریح کرد: پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح می شوند، نمایشی نیست.

استاندار زنجان از شروع به  کار دو واحد تولیدی پریسان گاز و البرز خاک ایرانیان با ۳۰۰۰میلیارد سرمایه گذاری  و افتتاح دو پروژه بزرگ نساجی با ۳۴۰ میلیارد سرمایه گذاری و بیش از ۳۰۰ هزار اشتغال خبرداد.

وی از شرکت البرز ناب آرش با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی و چینی هیس با ۵۰ میلیارد و ابهر بافت با ۴۵ میلیارد سرمایه گذاری به عنوان طرح های آماده تولید نام برد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه گزارش عملکرد خود افزود: در هفته دولت سال ۹۷، ۱۰۹ هزار و صدو هشتاد وچهار نفر بیمه اجباری داشتند که این میزان در سال ۹۸ به۱۰۰ و دوازده هزار و صدو پنج نفر رسیده است. که افزایش ۲هزار و ۹۲۱ نفری را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به بازنشستگی ۵ هزار نفر ازسال  97 تا ۹۸ در استان گفت: ۵ هزار نفر جایگزین بازنشسته ها شده اند که مجموعا  در این مدت ، ۷هزار و نهصد و بیست و یک شغل ایجاد شده است.

فتح اله حقیقی گفت: در سال ۹۷،  ۳هزار و صدو هشتاد وهفت نفر بیمه بیکاری دریافت میکردند که این میزان در سال ۹۸ به ۳ هزار و صدو ده نفر رسیده است .

وی با توجه به رتبه ۲ زنجان در نرخ رشد اقتصادی ، نرخ اشتغال  استان در سال ۹۸ را ۴۴/۶ درصد عنوان کرد که در سال ۹۷ این نرخ ۴۲/۶ درصد بوده است.  

استادار زنجان  در رابطه با وضعیت مسکن نیز گفت: سهم ایجاد مسکن  تا پایان دولت ۵۰۰۰ واحد است که امسال ۱۸۰۰ واحد آن  باید ایجاد شود . که روز سه شنبه کلنگ زنی آن به دستور رییس جمهور  انجام خواهد شد.

وی افزود : احداث  حدود ۴۰۰۰ واحد مسکونی به دلایل مختلف دچار مشکل شده است که در صدد حل مشکلات آنان و اضافه کردن آنها به تعداد مسکن استان هستیم.

استاندار زنجان در این گفتگو  از رونمایی از منظومه روستایی خبر داد و گفت:  از این پس برای توزیع امکانات و اعتبارات در روستا ها براساس این منظومه عمل خواهد شد.

مقام عالی استان  در بخش کشاورزی نیز از اجرای طرح کاداس که مربوط به مرزبندی منابع ملی و زمینهای کشاورزی است، خبر داد و گفت:  از راه اندازی بزرگترین مرکز پرورش گوسفند ایران با ۴۰ هزار رأس گوسفند و طرح کشت گیاهان دارویی و چند طرح دیگر از پروژه های بخش کشاورزی و دامپروزی نام برد.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت خیرین در اتمام پروژه های بر زمین مانده تأکید کرد و افزود:  پروژه میدان و توسعه بیمارستان ولیعصر از جمله این پروژه ها است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست