• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۲۰
  • شناسه خبر: 12078

خاتمی: نیروی انسانی بزرگترین ثروت جامعه است

پیام ملّت – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تحول آموزش و پرورش، یک سند افتخار برای کشور است، گفت: آموزش ها در ارتباط با این سند باید جدی گرفته شود. حجت الاسلام علی خاتمی در شورای آموزش و پ ...

پیام ملّت – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تحول آموزش و پرورش، یک سند افتخار برای کشور است، گفت: آموزش ها در ارتباط با این سند باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام علی خاتمی در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بزرگترین ثروت یک جامعه نیروی انسانی است، افزود: اگر قدرت اقتصادی بالا، قدرت نظامی هوشیار و متناسب با شرایط تعیین کننده است، پایه این مهم را نیروی انسانی تشکیل می دهد.

تحول بنیادین آموزش و پروش سند افتخار کشور است

وی اظهار داشت: در برخی کشورا از پایه برنامه ریزی ها را آن چنان علمی  و حساب شده انجام می دهند که خروجی اقدامات و بهره وری نشان می دهد  که جمیعت بیشتری از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: آموزش و پرورش باید استعدادها را شکوفا کند؛ و وقتی گفته می شود معلمی شغل انبیاست، تعارف نیست. اما متاسفانه آخرین شغلی است که افراد دست به  انتخاب آن می زنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: همه به هر میزان  باید برای شکوفایی استعدادهای گروههای هدف تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال بر اساس آمارها ۱۹۹ هزار و ۱۵۰ نفر دانش آموزان در استان  زنجان تحصیل می کنند، گفت: این دانش آموزان امانت هستند و لازم است با یک عزم جدی به اهداف برنامه ریزی شده دست یافت.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه همواره و در  صورت بروز ضعف به دنبال مقصر هستیم، ادامه داد: به لحاظ روانی نیز به دنبال مقصر گشتن یک نوع فرافکنی است و با توجه به کاستی های موجود معتقدم فرهنگی ترین صنف جامعه، جامعه آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: برخی شبکه های اطلاع رسانی به دنبال زخم می گردند، اینها همانند مگسی می مانند که هر جا آلودگی دارد به آن سمت می روند، به طوری که مدتی پیش از زبان من موضعی از من مطرح شد که بنده از سند ۲۰۳۰ دفاع کرده ام.

امام جمعه گفت: از آموزش و پرورش درخواست می کنم طبق برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین را به تمامی افراد مرتبط، مدیران مدارس، معلمان نواحی ارائه کند.

وی یادآوری کرد: در اجرای این سند باید دقت لازم انجام گیرد تا گزندگی ها، تلخی ها، تهمت ها و برخی دروغ ها بوجود نیاید تا مورد سوء استفاده افراد مریض قرار نگیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست