• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۲۸
  • شناسه خبر: 12110

اول مهر ۱۸۲۰۰ کلاس اولی به مدرسه می روند/ مدارس هیأت امنایی نمی توانند دو نوبته باشند

پیام ملّت– مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کمیته های پروژه مهر در قالب کمیته اطلاع رسانی، ساماندهی نیروی انسانی، تجهیز ودفاع مقدس از اول مهر تا پایان شهریور سال بعد، در قالب پروژه یکساله  آماده فعالیت هس ...

پیام ملّت– مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کمیته های پروژه مهر در قالب کمیته اطلاع رسانی، ساماندهی نیروی انسانی، تجهیز ودفاع مقدس از اول مهر تا پایان شهریور سال بعد، در قالب پروژه یکساله  آماده فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار “پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت”  ابراهیم رفیعی در نشست خبری در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: شعار سال تحصیلی جدید ” مهر با نشاط و مهربانی ” است وبرنامه این است که  دانش آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید کار خود را با نشاط و آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود :  اولین اقدام آموزش و پرورش در طول تابستان تدوین سند عملیاتی تحول آموزش و پرورش بود که در سال تحصیلی جدید به اجرا در خواهد آمد و یکی از ویژگی های آن قابلیت سنجش و ارزیابی است.

وی برنامه استراتژیک آموزش و پرورش زنجان را که  در قالب افق سه ساله تدوین شده است، از دیگر برنامه های آموزش و پرورش عنوان کرد که شامل برنامه های متکثری از جمله ۱۳ برنامه در حوزه متوسطه و… است.

ابراهیم رفیعی از فعالیت سامانه اطلاعات دانش آموزان خبر داد که با استفاده ازآن شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل انجام می شود.وی گفت: براساس این شناسایی،  در پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در رتبه های اول کشور هستیم اما در پوشش تحصیلی متوسطه نسبت به ابتدایی در سطح پایین تری قرار داریم.

رییس آموزش و پرورش از تحویل ۱۳ مدرسه نوساز از کمیته تأمین و تجهیز مدارس خبر داد و  گفت: توزیع کتاب های درسی ابتدایی به مدارس انجام شده و توزیع کتاب های مقطع دوم متوسطه نیز بر عهده آموزش و پرورش است که انجام خواهد شد.

ابراهیم رفیعی با بیان اینکه امسال مدرسه خشت و گلی در استان  نداریم گفت : این مدارس از چرخه فعالیت خارج شده اند.

وی در رابطه با مدارس غیر دولتی نیز ابراز کرد: همه مدارس غیر دولتی حداقل ۲ بار  مورد بازدید قرار گرفتند که نتایج آن مشخص شده و ارزیابی ها در این رابطه انجام شده است.

رفیعی اعلام کرد: ساماندهی معلمان انجام شده و حکم و محل خدمت ۹۰ درصد  معلمان ابلاغ شده است و تصریح کرد: هیچ مدرسه ای در یک مهر امسال بدون معلم نیست.

رییس آموزش وپرورش استان زنجان از رشد ۳ درصدی دانش  آموزان خبرداد و تعداد دانش آموزان امسال را ۱۹۹هزار و ۱۵۰ نفر و تعداد دانش آموزان کلاس اولی در زنجان را ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد.

ابراهیم رفیعی از ارسال کاروان های لوازم  ورزشی در ۱۴ منطقه آموزشی زنجان  در هفته آتی خبر داد و گفت:  در حوزه پرورشی نیز طرح نماد با پایش آسیب های اجتماعی در  دانش آموزان در حال اجرا است.

رییس آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال ۱۲ طلبه معلم خواهیم داشت و ۸۷۱ نفر از روحانیون بر ای برگزاری نماز جماعت در مدارس حاضر خواهند شد وهمچنین ۲۸۸ روحانی در مدارس جهت انجام فعالیت های مختلف  حضور خواهند داشت.

ابراهیم رفیعی رتبه های سال تحصیلی سال گذشته را ۱۱۲ عنوان برای زنجان اعلام کرد و ازکسب مقام اول و دوم و سومی در جشنواره خوارزمی در ۶ محور خبر داد و  گفت: ۲۶ رتبه اول کشوری و ۱۷ رتبه دوم و ۱۵ رتبه سومی در قرآن و هنرهای تجسمی و فرهنگی وهنری کسب شده است وی همچنین از کسب رتبه اول کشوری سرود دانش آموزان زنجان خبر داد.

رفیعی در ارتباط با مدارس دوشیفته نیز گفت: زنجان یکی از شهرهایی است که از نظر تعداد مدارس مشکلاتش بیشتر است و این به دلیل عدم وجود شاخص های توسعه شهری در شهرک های جدید مانند پونک و گلشهر و همچنین مناطقی که مسکن مهر درآن ساخته شده، می باشد. رحیمی دلیل دیگر این موضوع رااینگونه عنوان کردکه ۵۰ درصد جمعیت زنجان در شهر هستند در حالی که ۵۰ در صد مدارس در خود شهر زنجان نیستند.

ریس آموزش و پرورش استان زنجان در رابطه با مدارس هیأت امنایی نیز گفت: وجود مدارس هیأت امنایی در صورتی مجوز دارد که یک مدرسه معمولی در آن محل وجود داشته باشد و مردم در انتخاب مدرسه معمولی و هیأت امنایی مخیر باشند. وی همچنین تصریح کرد: مدارس هیأت امنایی نمی توانند دو نوبته باشند.

رفیعی در مورد یو نیفرم مدارس نیز  به خبرنگاران گفت: در این مورد انجمن اولیاء و مربیان مدرسه تصمیم گیری می کنند و ما دخالتی نداریم اما همه مدارس ملزم شده اند که از پارچه ایرانی در دوخت لباس مدارس استفاده کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست