• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۸-۰۸
  • شناسه خبر: 12190

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان: شمار کشورهای مقصد صادراتی استان زنجان به ۴۵ کشور افزایش یافته است

پیام ملّت– رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ارزش صادرات غیرنفتی کالا و خدمات این استان از ۲۹۸ میلیون دلار در سال ۹۲ با ۱۸۴.۵ درصد افزایش به ۵۵۰ میلیون دلار در سال گذشته رسید. به گزارش « پایگاه خبری-ت ...

پیام ملّترئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ارزش صادرات غیرنفتی کالا و خدمات این استان از ۲۹۸ میلیون دلار در سال ۹۲ با ۱۸۴.۵ درصد افزایش به ۵۵۰ میلیون دلار در سال گذشته رسید.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ناصر فغفوری در گفت و گو با ایرنا  اظهار داشت: ارزش صادرات غیرنفتی کالا و خدمات استان در پنج ماهه اول سال جاری  ۱۴۰ میلیون دلار بوده است.

فغفوری با بیان اینکه شاخص‌های تجارت خارجی استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ در ۶ بخش بوده است، گفت: این شاخص‌ها شامل صادرات غیرنفتی کالا و خدمات، نسبت ارزش صادرات غیرنفتی به کل واردات استان، توسعه بازار، توسعه محصول، اعزام هیات‌های تجاری و بازاریابی و پذیرش هیات‌های تجاری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نسبت ارزش صادرات غیرنفتی به کل واردات این استان از ۱۱۶ درصد در سال ۹۲ به ۲۰۲ درصد در سال گذشته افزایش یافته و این میزان در پنج ماهه اول سال جاری نیز ۸۹ درصد بوده است.

این مسئول شاخص توسعه بازار را  افزایش شمار کشورهای مقاصد صادراتی عنوان و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت‌ گرفته از سال ۹۲ تاکنون، شمار کشورهای مقاصد صادراتی استان به  ۴۵ کشور افزایش یافته است.

فغفوری ابراز کرد: هدف از شاخص توسعه محصول نیز متنوع‌سازی کالا و خدمات صادراتی در کل سبد صادرات غیرنفتی است که طی این مدت ۱۰ مورد متنوع‌سازی صورت گرفته است.

وی در خصوص شاخص اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری نیز اظهار داشت: از سال ۹۲ تا پایان پنج ماهه اول سال جاری ۱۷ مورد هیات تجاری از استان زنجان به کشورهای مختلف اعزام شده و ۱۳ مورد نیز هیات‌های تجاری خارجی در زنجان پذیرش شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص تراز تجاری این استان در سال گذشته، گفت: مجموع صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته ۲۲۰ هزار تُن به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار و واردات نیز ۳۴۰ هزار تُن به ارزش ۲۷۱ میلیون دلار بود.

وی تراز تجاری استان در سال گذشته را  ۲۷۹ میلیون دلار اعلام کرد و  گفت: مجموع صادرات غیرنفتی استان در پنج ماهه اول سال جاری نیز ۷۰ هزار تُن به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار و واردات استان در این مدت ۱۵۹.۶ هزار تُن به ارزش ۱۵۶ میلیون دلار است.

وی تراز تجاری استان در پنج ماهه اول سال جاری را منفی ۱۶ میلیون دلار خواند و تصریح کرد: این رقم به یقین تا پایان سال، تغییر خواهد یافت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست