• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۸-۳۰
  • شناسه خبر: 12271

قبض سبز در حال تثبیت است

مدیر شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: در تابستان  امسال با همکاری مردم، عبور از پیک بار برق به خوبی گذشت و هیچ گونه خاموشی نداشتیم . به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» مدیر شرکت توزیع برق استان زنجان در نشست خب ...

مدیر شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: در تابستان  امسال با همکاری مردم، عبور از پیک بار برق به خوبی گذشت و هیچ گونه خاموشی نداشتیم .

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» مدیر شرکت توزیع برق استان زنجان در نشست خبری با خبر نگاران ضمن تشکر از مردم به دلیل مدیریت صحیح مصرف برق گفت: اگر همکاری مردم وادارات  به خصوص صنایع با مصرف سنگین نبود،  تابستان بدون خاموشی محقق نمی شد.

علیرضا علیزاده افزود: تفاهم نامه ای با ۹۲۸ مشترک صنعتی  در جهت مدیریت مصرف امضا شده که بر اساس آن بسته های تشویقی به مبلغ  4 و نیم میلیارد تومان در قبوض برق آنها لحاظ شد.

علیزاده از مصرف بهینه و زیر الگوی مصرف  ۵ هزار و ششصد و بیست و یک مشترک خانگی خبر داد و گفت: مجموعاً  81 میلیون تومان در قبوض این مشترکین تخفیف تشویقی لحاظ شده است.

وی همچنین تعداد مشترکین پر مصرف برق را که الگوی مصرف را رعایت نکرده اند ۳۸ هزار و نهصد و پنجاه مشترک اعلام کرد که شامل افزایش مبلغ قبض شده اند.

مدیر شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه دو ماه از اجرای طرح قبض سبز می گذرد گفت: در جهت تثیت این طرح برنامه ریزی ها در در ۳ بخش انجام شد که قبل از مهرماه زیر ساخت ها آماده و شماره مشترکین اخذ شد که توانستیم ۱۳ هزار شماره همراه دریافت کنیم .  در بخش دوم که مرحله استقرار طرح بود و  مشترکین همکاری کردند که نشان دهنده اینست که تست ها و ارزیابی ها مورد بررسی قرار داده شده و موفق بوده است.

وی ۴ ماهه بعدی را دوره تثبیت نام برد و گفت: در این دو دوره دوماهه مشکلات و نواقص این طرح در جهت اجرای درست آن ویرایش و اصلاح می شود.

مدیر شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به هزینه های زیاد قبوض کاغذی گفت: با حذف سالانه ۲۲۰ میلیون  قبض کاغذی ، عدم نیاز به ۱۱۰۰ تن کاغذ و جلوگیری از قطع ۱۲ هزار درخت اتفاق می افتد که در راستای تحول دیجیتالی فقط به این مورد بسنده نخواهیم کرد.

علیزاده با اعلام اینکه در صنعت برق، کشورما در رتبه اول خاور میانه و رتبه ۱۴ دنیا قرار دارد گفت: تلاش ما در جهت بهبود کیفیت برق و شاخص های خدمات رسانی است و عمده کارهای ما در مورد مشترکین خدمات غیر حضوری است.

علیرضا  علیزاده گفت: در حال حاضر ۲۲ خدمت در شرکت برق به صورت غیر حضوری به مشترکین ارائه می شود و در مورد پرداخت های غیر حضوری قبوض برق نیز افزود: ۱۱ روش برای پرداخت قبوض در کشور ارائه شده است که ارتباط دوسویه با مشترک، بهبود وصول مطالبات و دریافت آنی قبوض بلافاصله بعد ازصدور و مشاهده سوابق پرداخت و مصرف برق از مزایای آن است.

علیزاده در خصوص  محل مصرف  صرفه جویی های حاصل از حذف قبوض کاغذی  نیز گفت: بخشی از آن مربوط انتفاع مردم است که در این دوره صرف تهیه ۱۰۰ هزار بسته  نوشت افزار برای دانش آموزان بی بضاعت شد. و بخش دیگر هم در جهت تسهیل و ایجاد زیر ساخت ها هزینه خواهد شد.

مهندس نثار مدیر طرح قبض سبز نیز در توضیح این طرح گفت: سالانه  3600 قبض در زنجان صادر می شد که با حذف آن از قطع ۱۹۶ درخت ومصرف ۱۸  تن کاغذ جلوگیری می شود.  

وی گفت: تا کنون ۱۹۵ هزار ۴۸۷ فیش به صورت الکترونیک در زنجان صادر شده است و حدوداً ۹۷ درصد مشترکین از روش های   الکترونیک برای پرداخت قبوض برق استفاده می کنند.

مهندس نثار در خصوص مشترکینی که  قبض به نامشان نیست مانند مستأجران و …  اعلام کرد: برچسب هایی روی کنتور برق نصب شده است که با ارسال شناسه  مندرج در آن به سامانه ۲۰۰۰۱۵۱۱  قبض جدید به نمام مشترک جدید صادر خواهد شد.همچنین کسانیکه قصد د ارند قبض به شماره جدیدیشان ارسال شود باید شناسه قبض را با شماره جدید به سامانه ۲۰۰۰۱۵۱۱ ارسال کنند.

وی در مورد  مشترکینی که شماره تلفن ندارند نیز  گفت: در حال تهیه کارت اشتراک برای انها هستیم که با ارائه آن بتوانند قبوض خود را پرداخت کنند.

مهندس نثار همچنین از مردم خواست  تا با نصب سامانه سبز در گوش های تلفن همراه خود ضمن اجرای بهتر این طرح از سایر خدمات الکترونیک شرکت برق استفاده کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست