• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۰-۰۲
  • شناسه خبر: 12352

ثبت احوال ۱۰۱ ساله شد

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»  علی شفیعی در نشست مطبوعاتی به مناسبت سالروز تأسیس اداره  ثبت احوال هدف از تشکیل سازمان ثبت احوال را هویت بخشی به ایرانیان عنوان کرد و گفت: این سازمان یک قرن و یک سال ا ...

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»  علی شفیعی در نشست مطبوعاتی به مناسبت سالروز تأسیس اداره  ثبت احوال هدف از تشکیل سازمان ثبت احوال را هویت بخشی به ایرانیان عنوان کرد و گفت: این سازمان یک قرن و یک سال است که در هویت بخشی به ایرانیان و ساماندهی اسناد هویتی آنان ارائه خدمت می کند.

علی شفیعی ضمن تأکید بر وظیفه رسانه ها در امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه میزان تولد در ۸ ماهه سال ۹۸ را ۱۱ هزار و ۳۲۸ ولادت عنوان کرد و همچنین تعداد ازدواج ثبت شده در ۸ماهه امسال را ۵ هزار و ۵۳۴  و طلاق را ۱هزار و ۱۹۱ واقعه  اعلام کرد.

همچنین  میانگین سنی ازدواج پسران ۱/۲۷ سال و دختران ۴/۲۱ سال در ۸ ماهه سال ۹۸ اعلام شد.

شفیعی در خصوص کارت هوشمند ملی نیز گفت: هدف سازمان ثبت احوال تکمیل اطلاعات مورد نیاز پایگاه اطلاعات جمعیتی در کشور است و در سال اتی و سال های آینده این کارت کاربردی خواهد شد و کسانیکه کارت هوشمند نگرفته اند داده های اطلاعات جمعیتی آنها ناقص خواهد بود و در دریافت خدمات دچار مشکل خواهند شد.

علی شفیعی گفت: طبق قانون ثبت احوال کارت هوشمند ملی برای افراد بالای ۱۵ سال صادر می شود که تا کنون ۶۹۹ هزار و ۹۳۰ نفر از جمعیت استان زنجان واجد شرایط دریافت کارت بوده اند که ۱۱/۸۳ درصد درخواست خود را برای دریافت کارت ملی به واحد های ثبت احوال اعلام کرده اند.

وی با بیان  اینکه استان زنجان از لحاظ پوشش کارت هوشمند ملی در رتبه های آخر کشور قرار دارد از مردم خواست نسبت به پیگیری و دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام نمایند.

شفیعی در خصوص فراوانی نام های ثبت شده در زنجان با بیان اینکه نام فاطمه از ابتدای تشکیل ثبت احوال تا کنون که یک قرن و یک سال از آن  میگذرد همچنان اولین اولین نام انتخابی مردم است گفت: نام های فاطمه ، زهرا، حلما، ریحانه و نازنین زهرا بیشترین فراوانی را در نام گذاری دختران و نام های امیرعلی، ابوالفضل، حسین، امیرعباس و علی بیشترین فراوانی را در نام های پسران دارند.

وی همچنین تاکید کرد : در استان زنجان به دلیل بافت فرهنگی و مذهبی تعداد نام های نا متعارف که مجوز برای آن صادر نشود خیلی کمتر است.

رئیس سازمان ثبت احوال استان زنجان درباره تعداد واجدین شرایط رأی در انتخابات  نیز گفت: طبق قانون مصوب تعداد واجدین شرایط از طریق ستاد انتخابات کشور باید اعلام شود وی همچنین همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی را برای رأی دهندگان الزامی اعلام کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست