• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۰-۰۳
  • شناسه خبر: 12355

شهردار زنجان : عزل و نصب مدیران شهرداری ادامه خواهد اشت

شهردار زنجان  گفت: تغییرات نیروها لازمه پویایی شهرداری است و شهردار حق دارد هر وقت نیاز بود  چینش نیروها را تغییر دهد. به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» شهردار زنجان در نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورا ...

شهردار زنجان  گفت: تغییرات نیروها لازمه پویایی شهرداری است و شهردار حق دارد هر وقت نیاز بود  چینش نیروها را تغییر دهد.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» شهردار زنجان در نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان نسبت به انتقادات مطرح شده در خصوص عزل و نصب معاونان شهرداری اظهار کرد: در این دو سال و نیم این موج دوم تغییرات و جایگزینی در مدیران و معاونان و کارکنان شهرداری است و این تغییرات همچنان ادامه خواهد داشت.

معصومی افزود: به این دلیل که بعد از دو سال کار کردن با یک نیرو  شناخت از اوحاصل شده است و ضعف و قوتش محرز شده است و همینطور تا کنون هر انتصابی که در شهرداری اتفاق می افتاد نیاز به مصوبه از شورای اداری نداشت چون بیشتراین نیروها قراردادی بودند ولی با توجه به ابلاغیه  وزرات کشور و معاون عمرانی وزیر کشور این اختیار به شهرداری ها داده شده است که میتوانند ۱۰ درصد از نیروهای قراردادی را در موردشان انتصاب انجام دهند و با مصوبه شورای اداری استان نیز دست ما برای انتصابات مدیران باز تر شده است.

مسیح اله معصومی گفت: آن چیزی که ما در این دو سال به مردم و نمایندگان  اثبات کردیم  مستقل بودن مدیران بوده است. مدیری که  وقتی عزل می شود به جای مراجعه به شهردار و یا معاونان شهردار به اعضای شورای شهر مراجعه می کند نشان از عدم استقلال او دارد و مطمئناً در کارهای اجرایی و اداری هم نمی تواند مستقل عمل کند و رعایت انصاف را انجام دهد.

شهردار زنجان گفت: ما در شهرداری به دنبال مدیری هستیم که اولاً استقلال فکری داشته باشد ودوماً کسی باشد که با عرضه و با قدرت بتواند  وظیفه اش را انجام دهد و سوماً کار قفل کن نباشد و بتواد درباره  این همه مشکل و موضوعی که مردم درگیرش هستند تصمیم درست بگیرد ؛چرا که گاهی در یک موضوع مدیری نمی تواند تصمیم صریح و جدی بگیرد وبه یک نامه بسنده می کند درحالیکه اگر قرار باشد با یک نامه کار را انجام دهد، ربات هم می تواند.

معصومی تاکید کرد:  ما مدیری می خواهیم که بتواند شرایط را تجزیه و تحلیل کند و بر اساس شرایط درست و با توجه به وضعیتی که در آن قرار داریم تصمیم صریح و روشنی بگیرد  و کار مردم را انجام دهد و اتفاقا اگر در جامعه باشیم متوجه می شویم که پاسخگویی به مردم از سوی شهرداری شرایط خوبی دارد و مردم هم از عملکرد شهرداری راضی اند.

وی همچنین تصریح کرد:  مدیران شهرداری باید شرایط اخلاقی مناسب داشته باشند و نحوه برخورد با ارباب رجوع را بدانند و دنبال حل مسائل مردم باشد نه سر کار گذاشتن آنها.

وی عوض کردن نیروهای شهرداری در صورت نیاز را لازمه  حفظ پویایی شهرداری دانست و گفت:  این تغییرات هرگاه لازم باشد انجام خواهد شد و این حق یک شهردار است که بتواند مجموعه اش را مدیریت کند و تغییراتی را در سیستمش ایجاد کند.

مسعود مراخانی عضو شورای شهر زنجان با انتقاد از عزل و نصب های مختلف در شهرداری گفت: انتخاب مدیران حق شهردار است و کسی هم حق ندارد وارد مسائل اجرایی شود، اما رویکرد شورای پنجم بر ثبات است و وقتی تغییر و تحولات گسترده می شود بی ثباتی در مجموعه پیش می آید  که آثار خوبی ندارد.

مرداخانی گفت: مدیرانی که بر کنار می شوند سرمایه انسانی مجموعه شهرداری و دارای سالها تجربه  هستند و تداوم این روند باعث بی انگیزگی آنان خواهد شد و زمان زیادی لازم است تا روحیه این نیروها بازسازی شود. ضمن اینکه برخی تحولات شائبه های را به وجود  می آورد که این انتصابات سفارشی بوده باشد.

همچنین در این جلسه مشارکت در هزینه طرح آموزشی ستاد اقامه نماز برای دانش آموزان نیز مصوب شد. وعنوان شد که این وظیفه باید توسط تمام سازمان ها و ارگان ها انجام شود و شهرداری و شورای شهر نیز وظیفه خود را در این باره انجام خواهد داد واز این طرح ها و برنامه ها استقبال خواهد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست