• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۰-۰۹
  • شناسه خبر: 12362

رئیس کل دادگستری زنجان: دادستانها حتی شائبه طرفداری و جانبداری در انتخابات را به خود راه ندهند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: انتخابات یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی است. همه باید به سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری انتخابات کمک کنیم.باید در راستای برگزاری یک انتخابات در شان نظام جمهوری اسلامی کوشش کنیم و با هی ...

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: انتخابات یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی است. همه باید به سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری انتخابات کمک کنیم.باید در راستای برگزاری یک انتخابات در شان نظام جمهوری اسلامی کوشش کنیم و با هیات های اجرایی و نظارت همکاری خوبی داشته باشیم.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای مدیران حوزه های قضایی استان زنجان به دادستان ها گفت: به هیچ عنوان اجازه ندهیم تخلفاتی از طرف مدیران در انتخابات صورت گیرد.اجازه ندهیم از اموال دولتی در راستای حمایت از نامزدهای انتخاباتی استفاده شود.در صورت تذکر و تکرار این امر حتما برخورد مناسب و قانونی صورت گیرد.

 حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی افزود: دادستانها بایستی ضمن رعایت بیطرفی در انتخابات ، حتی شائبه طرفداری و جانبداری را به خود راه ندهند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: همه ما نیازمند مراقبت هستیم، دشمن در کمین است، از ارتباطات غیر ضروری پرهیز کنیم. قاضی و قضاوت برای جمهوری اسلامی خیلی هزینه برده است پس لازم است به این موارد توجه داشتیم باشیم.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان افزود: الحمدلله در سال جاری توفیقات بسیار خوبی از جمله کاهش ۲ درصدی ورودی پرونده ها، کاهش آمار طلاق، پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات در راستای سفر ریاست معزز قوه قضائیه را داشتیم.

وی ضمن اشاره به دیدار های مردمی رئیس کل و شورای معاونین و قضایی با مردم افزود: درخواست ما این است که در خصوص دیدار های مردمی که در شهرستانها برگزار می گردد مسئولین با دقت فراوان و سعه صدر به صحبتهای مراجعین گوش دهند سپس نسبت به حل و فصل آنها اقدام نمایند و باید یک کار اقناعی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس شورای قضایی استان زنجان در خصوص تعیین تکلیف بازداشتی ها اظهار کرد: حدود ۲۰ روز پیش بخشنامه ای از طرف رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف بازداشتی ها صادر شده است تا بازداشتی ها تعیین تکلیف شوند.دادستانهای حوزه های قضایی به این امر توجه کافی داشته باشند تا ضمن اجرای دقیق این بخشنامه ، از صدور قرار های نامتناسب خودداری نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی ادامه داد: حسب بخشنامه رئیس قوه قضائیه از ارجاع امر کارشناسی به کارکنان اداری دستگاه قضایی خودداری گردد روسا و دادستانها بر توزیع عادلانه امرکارشناسی به کارشناسان رسمی دادگستری اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان حضور مستمر در نشست های قضایی را امری لازم و ضروری دانست و گفت: حضور دائم و مستمر در این نشست ها به افزایش دانش حقوقی و قضایی ما منجر میشود که لازم است همکاران به این امر نیز اهتمام داشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست