• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۰-۱۴
  • شناسه خبر: 12437

واکنش مسئولین استان زنجان به شهادت سردار سلیمانی

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، و شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد ا ...

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، و شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی  و برخی دیگر از یارانشان مسئولین استان زنجان هم ضمن محکومیت عاملان ترور اظهارات خود را بیان داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان

اما جمعه زنجان با تسلیت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی به حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و محور مقاومت اظهار کرد: «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» مردان بزرگ خدا به خصوص مجاهدان فی سبیل الله جهاد را برای رضای خدا شروع می‌کنند.

وی افزود: این مجاهدان برای مزد جهاد خود جز شهادت در راه خدا چیزی نمی‌خواهند، آن گونه که مولای باتقوایان امیرالمومنین علی(ع) در فراق یاران و سرداران شهیدش آه می‌کشید و می‌فرمود: برداران من که در راه خدا به شهادت رسیدند هرگز زیان  نکردند، من مشتاق دیدار آنها هستم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه سردار سرافراز ایران، جهان تشیع و همه آزادگان دنیا عمری را در جهاد فی سبیل الله گذراند، ابراز کرد: آرزوی بزرگ این سردار پرافتخار  نیل به شهادت و رسیدن به یاران خود بود.

وی بیان کرد: حاج قاسم به آروزیش رسید اما به دست شقی ترین جنایتکاران تاریخ، برای شهید سلیمانی شهادت افتخار بود. برای یاران این شهید تنها نکته ای که آرامش قلب ایجاد می‌کند این است که این شهادت به دست شقی ترین جنایتکاران تاریخ اتفاق افتاد و به طور یقین آن گونه که امام المسلیمن مقام معظم  رهبری فرمودند انتقام سخت و تلخی در انتظار این جنایتکاران است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها نتیجه این جنایت هولناک و ننگین خود را خواهند دید، افزود: به طور یقین این این حادثه نه برای ایران، نه عراق، نه لبنان و نه یمن بلکه برای همه مسلمان و آزادی خواهان دنیا تلخ است و تنها چیزی که دل آزادی خواهان تاریخ را آرام می‌کند اول اینکه آن بزرگ مرد به آرزوی دیرینه خود رسید و دیگر  اینکه از جنایت کاران انتقام سختی را خواهند گرفت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان

سردار جهانبخش کرمی با تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: ۴۱ سال مجاهدت در دوران دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت، مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق، نجات ملت‌های مسلمان از چنگال آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و تروریست‌ها، نمونه‌های کوچکی از رشادت‌ها ودلاوری‌های سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی در طول دوران حیات با عزت خود است.

سردار کرمی اظهار داشت: آن سردار شهید، سراسر عمر با برکت خویش را در مسیر مجاهدت و مقاومت خالصانه و شجاعانه با شقی‌ترین دشمنان بشر و جهاد فی سبیل الله صرف نموده بود و به آرزوی دیرینه خویش نائل آمد و با پیوستن به همرزمان شهید خویش، “عند ربهم یرزقون” گشت.

وی ایمان کامل، تقوای بالا، اخلاق پسندیده، اخلاص، بصیرت، مجاهدت تام، خستگی ناپذیری، عشق به اسلام و مردم مسلمان، استکبار ستیزی، حضور به موقع و کارآمد در تمامی صحنه‌های سرنوشت ساز، دانش بالای فرماندهی و ولایتمداری کم نظیر نسبت به مقام معظم رهبری را از ویژگی‌های سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد.

سردار کرمی افزود: ملت بزرگ ایران و جهان اسلام بدانند سربازان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی حضرت امام خامنه‌ای عزیز مقاوم‌تر از گذشته ایستاده‌اند و راه پرافتخار او را در جبهه مقاومت و مبارزه با کفر جهانی ادامه خواهند داد.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان

خدابخش مرادی با اشاره به شهادت سردار بزرگ اسلام، گفت: شهادت شهید سلیمانی یقیناً آغاز راه مبارزه با استکبار جهانی است.

مرادی  ابراز کرد: این راهی که آغاز خواهد شد راه پایداری و مقاومت در برابر همه زیاده‌خواهی استکبار جهانی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به حضور پرشور ملت شهیدپرور زنجان در مراسم یادبود سردار شهید سلیمانی، تصریح کرد: پیامی که رهبری امروز اعلام کردند راه و جهت حرکت را مشخص کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان

رحیم جهانبخش با اشاره به پیام ملت شهیدپرور ایران در پی شهادت فرمانده سپاه قدس، اظهار کرد: این حرکت خبیثانه آمریکا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

رحیم جهانبخش همین حضور گسترده مردم در این مراسم و فریاد علیه شیطان بزرگ پیامی به به این حرکت ددمنشانه آمریکا دارد.

فرمانده انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: قطعاً این اقدام، انسجام ملی و انسجام میهنی را علیه آمریکا به دنبال خواهد داشت.

آیت‌الله محمدی حسینی زنجانی

 آیت اله  حسینی با انتشار بیانیه‌ای شهادت سپهبد سلیمانی را تسلیت گفت، در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم إنا نشکو الیک فقد نبیّنا و غیبة ولیّنا و شدّة الزمان علینا و وقوع الفتن بنا و تظاهر الأعداء علینا و کثرة عدوّنا و قلّة عددنا اللهم فافرج ذلک بفتح منک تعجّله و نصر منک تعزّه و امام عدل تظهره اله الحق ربّ العالمین

شهادت پرافتخار سردار رشید و پرفتوح اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به محضر مقدس ولیّ زمان حضرت حجة بن الحسن المهدی عجل‌اللهم فرجه و أرنا فلجه، رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا، ملت مؤمن ایران، خانواده‌ی ایشان و تمام آزادمردان جهان تسلیت عرض می‌نمایم. 
این شهید بزرگوار که عمر بابرکت خویش را در راه اعتلای اسلام و آرمان‌های والای خویش مصروف داشت، عاقبت به ندای حق لبیک گفت و با عروج ملکوتی خود،  موج شهادت و حق‎‌طلبی را در ریشه های درخت تناور اسلام جاری ساخت.
خداوند رحیم آن شهید بزرگوار را با اولیای راستینش محشور فرماید و رحمت و مغفرت واسعه‌ی خود را مشمول حال ایشان قرار دهد. بمنّه و کرمه محمّد الحسینی الموسوی الزنجانی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست