• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۰-۱۵
  • شناسه خبر: 12459

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی نیروهای مسلح : برخی سیاست مدران الفبای مسائل سیاسی را هم نمی دانند

رئیس سازمانی عقیدتی و سیاسی نیروهای مسلح گفت: یکی از دستاوردهای سردار سلیمانی انتقال فرهنگ بسیجی و ایجاد انگیزه مقاومت و بومی ساززی دفاعه در سوریه و عراق بود.  به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»  رییس سا ...

رئیس سازمانی عقیدتی و سیاسی نیروهای مسلح گفت: یکی از دستاوردهای سردار سلیمانی انتقال فرهنگ بسیجی و ایجاد انگیزه مقاومت و بومی ساززی دفاعه در سوریه و عراق بود.

 به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»  رییس سازمان عقیدتی و  سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در همایش علما روحانیون و طلاب استان زنجان اظهار داشت: درباره طرح امریکا برای سلطه در منطقه غرب آسیا در هیأت حاکمه امریکا سه دیدگاه وجود دارد. دیدگاه اول اینست که امریکا  باید حضور خود را در منطقه و در کشورهای دیگر کاهش دهد و به داخل برگردد و بر حل  مشکلات کشور خودش تمرکز کندکه نظر خود ترامپ هم همین است و برای همین هم به او اعتراض می شود که خلاف سیاست هایش عمل کرده است.

دیدگاه دوم حضور در منطقه است و می گوید ما نمی توانیم از آنچه در دنیا حضور داریم عقب نشینی کنیم وگرنه نظم عالم به هم می ریزد.

و اما دیدگاه سوم این است که باید حضورمان در کشورهای دیگر را کم کنیم وفقط بر غرب آسیا  و مشخصا خاورمیانه متمرکز شویم و هزینه اش را هم باید بدهیم.

حجت الاسلام  سعیدی با بیان اینکه امریکا با سه چالش روبروست گفت: چالش اول با چین است که اقتصادی است . چالش دوم هم با روسیه است که آن هم اقتصادی است و چالش سوم با ایران است که چالشی تمدنی و فکری است  که به دنبال نابودی آن است.

وی دلایل حضور امریکا در منطقه را ذخایر خاورمیانه ، مقابله با نفوذ چین و روسیه در منطقه ، جلوگیری از خیزش اسلامی در منطقه و مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی و از همه مهم تر حفظ اسرائیل و توسعه رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی نیروهای  مسلح گفت: امریکایی ها ابتدا تحلیلشان درباره جنگ این بود که  نمی توانیم با نیابت مشکلی را در منطقه حل کنیم و باید خودمان حضور داشته باشیم ولی از آن هم نتوانستند نتیجه ای بگیرند.

و بعد از جنگ به دلیل هزینه ای زیادی که متحمل شدند استراتژی تبدیل جنگ تمدنی به جنگ درون تمدنی را در پیش گرفتند.و دورن جامعه سوری و عراقی اختلافاتی ایجاد کردندکه موجب درگیری خود آنها با هم شدند  که هدف آن فرسوده کردن نیروهای مسلمان و تحمیل هزینه های سنگین بر منطقه بود  ولی نتوانستند آن را به داخل ایران بکشانند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که امریکایی ها انجام دادند بدل سازی از شیعه از طریق جریان  شیعه لندنی است که حمله به سفارت ایران در نجف کار همین ها بود و دیگری بدل سازی از چهره انقلاب امام خمینی با ایجاد داعش و القاعده و طالبان بود که کاری کنند جوان انقلابی با دیدن انها  گرایش به اسلام پیدا نکند.

سعیدی اظهار داشت: امریکایی ها باید جنگ را از جایی شروع  می کردند و اولین گامشان حزب الله لبنان بود و  بعد از آن نیز تسخیر سوریه و عراق و بعد ایران را در برنامه داشتند که سردار قاسم سلیمانی در کنار حزب الله ایستادگی کرد و طرح خاور میانه بزرگ را در نطفه خفه کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح با بیان اینکه برخی از دولتمردان در جلسات خصوصی خود می گویند حضور در سوریه و عراق  به ما ربطی ندارد گفت: برخی سیاستمداران الفبای مسائل سیاسی را هم نمی فهمند در حالی که جلوگیری از تجزیه سوریه و حذف آن از حلقه مقاومت و تجزیه این کشور به شدت برای ایران خطرناک بود.

وی  یکی از ثمرات مجاهدت و نفوذ معنوی امثال قاسم سلیمانی را گسترش محور مقاومت و انصاراله در یمن خاوند و گفت : یمن راه ۴۰ ساله حزب الله را در ۴ سال طی کرد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه امروز از سطح قدرت وابسته  قبل از انقلاب به سطح قدرت ضربه متقابل رسیده ایم افزود : قبل از انقلاب در سطح قدرت وابسته بودیم و در زمان جنگ به سطح قدرت دفاع رسیدیم و امروز علاوه بر قدرت بازدارندگی در سطح ضربه متقابل هستیم .

رئیس  سازمان عقیدتی سیاسی نیوهای مسلح در پایان صحبت های خود با بیان اینکه عده ای در داخل هنوز هم چشم امید به دشمن دارند گفت: اگر می خواهیم یاد و تفکر سردار سلیمانی همیشه زنده باشد بایدقطع امید و ارتباط با امریکا و تشکیل مجلس انقلابی و همسوی با رهبری را مد نظر قرار دهیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست