• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۰-۱۷
  • شناسه خبر: 12483

سردار شهید در خاک آرام گرفت / کرمان غوطه ور در اشک/ انتقامی قاطع و تمام کننده

مراسم تدفین سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان بعد از مدتی وقفه به دلیل ازدحام جمعیت در شامگاه روز سه شنبه در گلزار شهدای کرمان انجام شد. خودروی حامل پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل ...

مراسم تدفین سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان بعد از مدتی وقفه به دلیل ازدحام جمعیت در شامگاه روز سه شنبه در گلزار شهدای کرمان انجام شد.

خودروی حامل پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد جبلیه به دلیل ازدحام جمعیت  متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم لغو و با توجه به اعلام مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا به تعویق افتاد که بر اساس آن مراسم تدفین بعد از گذشت چند ساعت برگزار شد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»  مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی و شهید پورجعفری در کرمان از ساعات ابتدائی صبح سه شنبه ۱۷ دی ماه  آغاز شد و خیایان های کرمان مملو از  سیل بیکران جمعیتی بود که دلسوزانه برای وداع با سردار مقاومت آمده بودند.

و پیکر شهید قاسم سلیمانی و شهید پورجعفری بر دوش انبوه جمعیت در حال مشایعت شد.

گزارشات حاکی ازآن است که به دلیل ازدحام جمعیت تعدادی مصدوم و چند نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

فریاد انتقام مردم همچنان ادامه داشت و  با نوای “حیدر، حیدر” و “صل علی محمد، یاور رهبر آمد”، “دسته گل محمدی به خانه‌ات خوش آمدی” به استقبال سردار شهید رفتند.

مردم انقلابی و قدرشناس ایران از نقاط مختلف کشور  به ویژه استان فارس و سیستان و بلوچستان وارد کرمان شدند و دست نوشته های”  انتقام سخت ” در دست تشییع کنندگان و فریاد “مرگ بر امریکا” و ” مرگ بر اسرائیل” طنین انداز خیابان ها شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام  جمعه شهر کرمان نیز در این مراسم ضمن قرائت پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت:  سردار سلیمانی در رابطه با بحث تدفین خود جدا وصیت کرده بودند که در گلزار شهدای کرمان دفن شوند و در این راستا نیز در گلزار شهدای کرمان چند جا در نظر گرفته شده است که طبق وصیتنامه این شهید بزرگوار و با نظر خانواده ایشان به خاک سپرده خواهند شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار داشت:  شهید قاسم سلیمانی تقوا را از ابوذر گرفته بود.او ابوذر بوده و هست. وفاداری را از حضرت ابوالفضل گرفته بود و این وفادارای و عشق به اسلام و ولایت و ایران عزیز را اثبات کرد. او میثم، عمار و یاسر بود.

سرلشکر سلامی در پاسخ به شعار« سلامی ، سلامی. انتقام انتقام » مردم داغدار گفت: حرف آخر را اول می زنم. انتقام می‌گیریم. انتقام سخت، محکم، پشیمان کننده، قاطع و تمام کننده.

سرلشکر سلامی افزود: امروز خدای شهیدان شاهد طلوع دو خورشید روی زمین است. ما امروز آمده‌ایم در آسمان این شهر عزیز دو خورشید پرفروغ را بنشانیم. ما در نبرد با آمریکا فرمانده شجاع، فداکار و بی نظیر که سردار قلب‌ها بود و سردار رشید اسلام، ایران و کرمان را از دست دادیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه ما امروز میدانیم که کسی را تا عرش خدا تشییع می‌کنیم که در ایمان، شجاعت و اعتقاد بی‌نظیر است. او می رفت و می رود که ستون های خیمه دشمن را بشکند. او میثم، عمار و یاسر بود. او هرگز در برابر دشمن سست نشد، نلرزید و قلبش آرام و مطمئن بود.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: گستره شخصیت او فراتر از مرزهای ایران و جهان اسلام بود و امروز همه جهان از او به عنوان اسوه حمایت از مظلومان و مستضعفین یاد می‌کنند و چه بد است کار کسانی که می‌خواهند به خورشید سنگ بزنند و آن را خاموش سازند.

سرلشکر سلامی گفت: این کار آمریکا به پایان استکبار و سلطه آنان بر جهان خواهد انجامید و شهادت قاسم سلیمانی و یارانش نقطه پایان آنان نیست، بلکه نقطه آغاز آنان محسوب می‌شود. حاج قاسم یک راه است که تازه آغاز شده و ما را به قله های بلند می رساند. دشمن بداند شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است.

وی با بیان این‌که شهید سلیمانی معمار شکست آمریکا است، اظهار کرد: او نهضت فلسطین را احیاء کرده است و احیاگر نهضت مقاومت است و او همان کسی است که استراتژی آمریکا برای برهم زدن آرامش مسلمانان در هر نقطه از دنیا را شکست داده است.

سلامی ادامه داد: او از اینکه آمریکایی‌ها سیطره یابند جلوگیری کرده است و او اجازه نداده است اقدامات نظامی آمریکا در عراق به نفوذ و تقویت سیاست‌های این کشور در عراق منجر شود. بنا بر این قاسم پیش از این انتقام خود را از آمریکا گرفته است، اما ما هم به عنوان ادامه دهنده راه او این کار را خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: دشمن همیشه باعث شده که از دل تهدیداتش برای ما فرصت ایجاد کرده و به پیشرفت ما کمک نموده است. اقدام آنان در شهادت سردار سلیمانی باعث اخراج‌شان از منطقه می‌شود و آمریکا به زودی خروجش از منطقه را خواهیم دید.

وی ادامه داد: به آمریکایی ها می‌گوییم همه سرمایه خود را با ترور شهید سلیمانی به باد دادند. امروز قلب‌ها برای همیشه سرشار از نفرت آمریکاست و این الزام اول برای یک مبارزه گسترده علیه استکبار است تا جهان اسلام برای همیشه از شر اباطیل آنان رها شود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما انتقام خود را می‌گیریم اما بدانند که اگر ادامه دهند آنجاهایی که دوست دارند و به آن عشق می ورزند را به آتش می کشیم. آنان می دانند منظور من چیست پس خوب به حرف ما توجه کنند.

همچنین محسن رضایی ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین سیمایی صراف دبیر هیئت دولت و پیروز حناچی شهردار تهران و جمع دیگری از مسئولان نیز در این مراسم حاضر بودند.

وزیر اوقاف و جمعی از مسئولان و علمای سوری نیز پس از درخواست‌‌ رسمی مسئولان فرهنگی سوریه از نماینده رهبر انقلاب برای شرکت در مراسم تشییع پیکر فرمانده شهید سپاه قدس به ایران آمدند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند . پیکر این شهیدان بعد از تشییع با شکوه در کربلا و کاظمین به ایران مننقل شد و پس از بدرقه مردم اهواز و مشهد با اقامه نماز جانسوز به امامت رهبر انقلاب بر پیکر پاکشان در تهران مورد استقبال مردم انقلابی قم قرار گرفت تا بالاخره روز سه شنبه ۱۷ دی ماه پیکر شهید قاسم سلیمانی به همراه شهید پورجعفری با بدرقه سیل خروشان مردم قدرشناس در گلزار شهدای کرمان در خاک بیارامد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست