• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۰۱
  • شناسه خبر: 12559

فرماندار زنجان: شهادت حاج قاسم باید فرصت خدمت صادقانه و الهی را در جامعه مهیا کند

پیام ملّت – فرماندار زنجان گفت: اگرروحیه خدمت خالصانه و عاشقانه سردار سلیمانی را در جامعه نهادینه شود در حوزه های مختلف مشکلاتمان حل خواهد شد و در هر بخشی معجزه می کنیم همانگونه که در حوزه نظامی معجزه کرده ایم. به ...

پیام ملّت – فرماندار زنجان گفت: اگرروحیه خدمت خالصانه و عاشقانه سردار سلیمانی را در جامعه نهادینه شود در حوزه های مختلف مشکلاتمان حل خواهد شد و در هر بخشی معجزه می کنیم همانگونه که در حوزه نظامی معجزه کرده ایم.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» رضا عسگری در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت اظهار داشت:سردار سلیمانی توانسته بود در دل مردم جای بگیرد و همه درشهادت ایشان عمیقاً ناراحت بودند.

فرماندار زنجان با اشاره به حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی امریکا گفت: در طول تاریخ فقط دوبار از طرف دولت ها به امریکا حمله شده است ؛ اولی در جنگ جهانی دوم توسط ژاپن که نتیجه اش بمباران شیمیایی هیروشیما بود و دومی توسط ایران.

عسگری افزود: در شرایطی که مجموعه فضای مسیر هوایی عراق و هواپیماهای ردگیری، آسمان عراق را تحت نظر داشتند و ادعای امریکا هم این بود که موشک ها را رد گیری می کند و در اماده باش صددرصد بود. ما در آن شرایط پایگاه نظامی امریکا را مورد حمله قرار دادیم .

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۳ از لحاظ نظامی در دنیا در رتبه ۱۳ بودیم و امروز در رتبه ۱۱ قرار داریم گفت: دلیل این موفقیت این بود که کسانی که در حوزه نظامی فعال هستند مانند سردار سلیمانی با رویکرد غیر مادی و وظیفه مدارانه کار می کنند و حاضر اند جانشان را در انجام وظیفه فدا کنند.

وی با اشاره به شجاعت های حاج قاسم در میدان نبرد گفت: ما در بخش های اقتصادی و در حوزه های مختلف مشکل داریم که اگر مانند حوزه نظامی بخواهیم عاشقانه خدمت کنیم هیچ محدودیتی نمی تواند مانع انجام وظیفه ما بشود. اگر حس وطن دوستی و نگاه الهی باشد با تمام وجود کار می کنیم.شهادت حاج قاسم این فرصت را باید در جامعه مهیا کند و این روحیه باید در جامعه ساری و جاری شود.

 با بیان اینکه بی تفاوتی در حوزه های مختلف جامعه باعث گرفتاری همه ما شده است گفت: هرکسی باید در حزه خود به درستی کار کند.

وی با اشاره به مشارکت پذیری و روحیه جمعی مردم زنجان گفت: در حوزه آموزش و پرورش هم باید از این روحیه مدد بگیریم . وبا این روحیه ایی که در بین مردم زنجان هم در خیریه  ها و هم در کارهای جمعی دیگر سراغ داریم می توانیم مدارس فرسوده استان را هم جمع کنیم.

مدیر اموزش و پرورش ناحیه ۲ استان نیز در این جلسه ضمن ازائه گزارشی از عملکرد کارگروه کنکور در استان با بیان اینکه ۳ کمیته در این رابطه تشکیل شده است گفت:  اگر منابع مالی تامین شود عملکرد بهتری خواهند داشت. صفری گفت: هدف از کاگروه های کنکور و ایجاد پایگاه های کنکور این است  که موقعیت دانش اموزیان زنجانی را ارتقا دهیم .

نمایندگان مدیران مدارس نیز در رابطه نظرات خود را ارائه کردند که عمدتاً با تاکید بر کاهش فعالیت موسسات آزاد کنکور در سطح شهر و سرمایه گذاری در دبیرستان ها و استفاده از فضای مدارس در شیفت های بعد ظهر برای امادگی کنکور  و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین در این حوزه همراه بود.

مسئول امور نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روندغربالگری سلامت در مدارس استان گفت: ۱۳ خدمت در این طرح ارائه می شود که سالی یکبار دانش آموزان ملزم به مراجعه به مراکز پایگاه سلامت مدارس می کند و در سال گذشته ۹۹ درصد جمعیت هدف مورد غربالگری قرار گرفته اند و امسال نیز ۴۶ درصدشان تا کنون این خدمات را دریافت کرده  اند.

در این جلسه مصوب شد که هر دانش آموز هنگام ثبت نام در مدرسه باید گواهی سلامت از پایگاه های سلامت را دریافت کرده باشد.

 فرماندار زنجان با اشاره به رتبه برتر شورای آموزش و پرورش زنجان گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از اثر گذار ترین شوراها در حوزه فرهنگی است.

عسگری گفت: در حوزه اموزش و پرورش همه  باید تلاش کنند و خود دانش اموزان و خانواده ها در این شرایط دخیل هستند آمکوزش و پرورش مکانی است که همه این عئامل در کنار هم قرار می گیرند.

تاکید من این است که شورای آموزش و پرورش محلی است که افکار مختلف از بخش های اثر گذار مطرح می شود  و خروجی ان مصوباتی است که می توانند در ایفای وظایف آموزشی ما به درستی عمل کند.

 در جلسات این شورا عمدتا آسیب شناسی شرایط صورت گرفت و با شناخت ظرفیت ها  امروز شاهد این رتبه هستیم. هرچند هنوز با آنچه باید باشیم فاصله داریم که اگر هم افزایی بین عوامل آموزش و پرورش باشد شاهد شرایطی خواهیم بود که استحقاق آن را داریم .

وی  در رابطه با تشکیل کار گروه ویژه کنکور نیز گفت: در ابتدا نگرانی از شرایطی که در آن میانگین نمرات اصلی مدارس متوسطه ما وضعیت خوبی نداشت دلیل اصلی توجه ما به کنکور بود . چرا که کنکور بهانه ایست برای بهتر کردن ظرفیت های و توانمندی های خود مان و تلاش اولیا و دانش آموزان  و مدیران که جنب و جوش بیشتری داشته باشند و خروجی این تلاش معدل دروس اصلی دانش اموزان باشد.

وی افزود: اگر فقط هدف  ما این بود که رتبه برتر کنکور را افزایش دهیم فقط بر روی دانش اموزان خاص و پر استعداد باید متمرکز می شدیم  ولی هدف خود ما این بود شرایط بسیار نامطلوب میانگین نمرات اصلی بهبود یابد.

و حالا که این همه هزینه و امکانات برای دانش اموز صرف می شود چرا باسواد از مدرسه خارج نشود و حالا که با سواد است چرا در دانشگاه های برتر و با رتبه برتر ادامه ندهد؟

وی با بیان اینکه نباید منتظر دیگری و مدرسه به امید خانواده و خانواده به امید مدرسه  بود . و در حوزه نظام اموزشی همه باید کمک کنیم و فرصت هم افزایی را ایجاد کنیم.

ضمنا در این جلسه از فعالین و بر ترین های شورای آموزش و پرورش تجلیل شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست