• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۱۰
  • شناسه خبر: 12594

دومین تیم جهادگران سلامت،آماده خدمت

پیام ملّت– معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان از آغاز فعالیت دومین تیم جهادگران سلامت بسیج جامعه پزشکی خبر داد.  به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان دکتر جوا ...

پیام ملّت– معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان از آغاز فعالیت دومین تیم جهادگران سلامت بسیج جامعه پزشکی خبر داد.

 به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان دکتر جواد عابدی معاون درمان استان زنجان در جلسه اندیشه ورز کانون از شروع فعالیت دومین تیم جهادگران سلامت در قالب طرح شهید رهنمون خبر داد و گفت: پزشکان و پرستاران و اعضای تیم با حضور در شهرکهای حاشیه نشین و مناطق محروم شهر به ارائه خدمات درمانی بصورت رایگان به اهالی این مناطق می پردازند.

معاون درمان تامین اجتماعی استان  با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در قالب طرح شهید رهنمون  اظهار داشت این تیم متشکل از پزشک عمومی، کارشناس پرستاری ، کارشناس داروئی، یک نفر ماما، کارشناس تغذیه و کارشناس مشاوره و مددکاراجتماعی بوده و در مواقع لزوم از حضور پزشکان متخصص نیز بکارگیری میشود.

وی ضرورت تشکیل دومین تیم جهادگران سلامت را عشق و علاقه وافر اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی در شرایط کنونی جامعه  به خدمت رسانی بی ادعا به بیماران نیازمند عنوان کرد و افزود زندگی عرصه امتحان الهی است و یقین داریم برای حفظ ارزشها  خونهای پاکی ریخته شده و جانفشانیهای بزرگی در تاریخ چهل ساله انقلاب انجام شده است.

عابدی دلایل نامگذاری این طرح بنام شهید آزمون را تشریح کرد و یاد آور شد شهید دكتر محمد علی رهنمون كه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر هنگام فعالیت در بیمارستان صحرایی خاتم الانبیای طلائیه در حال ادای فریضه نماز به شهادت رسید، از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی كار امدادرسانی به نیازمندان در حوادث مختلف را انجام می داد و پس از انقلاب نیز در شكل گیری مراكز درمانی نهادهای نظامی همچون سپاه پاسداران نقش بسزایی ایفا كرد.

معاون درمان استان همچنین مردم را ولی نعمتان جامعه پزشکی خواند و افزود همه فعالان و اعضای تیم جهادگران حوزه سلامت از جنس مردم هستند و رفع نیازهای آنها به خصوص در حوزه سلامت را دغدغه خود می‌دانند .

گفتنی است اولین تیم جهادگران سلامت بطور ماهیانه در منطقه بی سیم و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) میانگین به ۱۲۰ بیمار نیازمند خدمت رسانی میکنند و مقرر است دومین تیم جهادگران سلامت بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان استان زنجان نیز در شهرک وحدت زنجان ( خاندره ) ماهیانه به ارائه خدمات بپردازند بطوریکه یک هفته قبل از اعزام این اکیپ ، امام جماعت و بسیج پایگاه مقاومت محلی همکاری و اطلاع رسانی لازم را  به اهالی منطقه پیرامون زمان اعزام اکیپ داشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست