• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 12614

افتتاح ۴۰۰ پروژه برق در استان زنجان در دهه فجر

پیام ملّت– نشست خبری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اصحاب رسانه  به مناسبت دهه فجر بر گزار شد. در ابتدای این نشست علیرضا علیزاده طی گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شرکت توزیع نیروی برق گفت: صنعت برق ...

پیام ملّتنشست خبری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اصحاب رسانه  به مناسبت دهه فجر بر گزار شد. در ابتدای این نشست علیرضا علیزاده طی گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شرکت توزیع نیروی برق گفت: صنعت برق یکی از اصلی ترین زیر ساخت های کشور است که در منطقه رتبه اول را دارد و در جهان نیز رتبه ۱۴ را داراست.

به گزارش«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»علیزاده در این نشست اظهارداشت: درصنعت برق قبل از انقلاب فقط یک پست انتقال داشتیم که الان ۸ برابر شده است در داخل استان زنجان . همینطور پست های فوق توزیع که قبل از انقلاب ۲ مورد بود و الان ۴۳ مورد است که تقریباً ۲۲ برابر شده است. که مجموع پست های انتقال و فوق توزیع ۱۷ برابر شده است. در تعداد خطوط فوق توزیع و انتقال نیز این عدد ۱۴ برابر شده است

علیزاده گفت:در بخش توزیع نیز از نظر طول شبکه قبلا ۸۴۶ کیلومتر کل شبکه استان بود که در حال حاضر بالای ۱۴ هزار و ۲۵۰ کیلومتر هست که ۱۷ برابر شده است.

و از نظر تعداد پست های برق قبل ازانقلاب ۱۴۹ مورد پست محلاتی زمینی و هوایی داشتیم که الان بالای ۱۰ هزار و ۱۱۷ دستگاه پست فشاررمتوسط داریم که در بخش توزیع به کار می رود گه ۶۸ برابر شده است.

از نظر تعداد مشترک نیز قبل از انقلاب ۴۷ هزار و ۴۵۲ مشترک داشتیم و الان ۴۵۵هزار و ۶۰۰ مشترک داریم که ۱۰ برابر شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تعداد روستا های برق دار ۷ روستا بود و امروز ۸۹۴ روستا برق دارند که ۱۲۸برابر شده است از نظر برق رسانی به روستا های استان. تعداد جمعیت شهری هم که ۱۰۰ درصد از نعمت برق برخوردار هستند و جمعیت روستایی هم بالای ۹۹ و نیم درصد از برق بر خوردار هستند و فقط روستا های زیر ۵ خانوار هستند که برق رسانی نشده است.

علیزاده تعداد چاه های کشاورزی برق دار در استان را قبل از انقلاب ۵۹ حلقه عنوان کرد که الان با رشد ۱۱۰  برابری به ۶ هزار و ۵۱۹ حلقه چاه رسیده است که نشان از افزایش تولیدکشاورزی است که بالای ۲۲ درصد انرژی برق مصرفی  می باشد. بخش عمومی نیم درصد و تجاری ۵ درصد  و در بخش خانگی نیز علی رغم اینکه ۸۱ درصد کل مشترکین خانگی هستند فقط ۱۸ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه کل مصرف برق صنعتی استان بالای ۵۰ درصد است گفت: ۶۸ درصد کل مشترکین شهری و ۳۲ درصد روستایی هستند.

علیرضا علیزاده در رابطه با چشم انداز ۱۴۰۴ این شرکت نیز گفت: حدود ۱۴۰ دقیقه درطول سال و کمتر از نیم دقیقه در روز خاموشی برای هر مشترک در نظر گرفته ایم که بیش از این در استان نباید هر مشترک خاموشی داشته باشد. الان این میزان در کشور ۹۰۰ دقیقه و در استان نیز ۳۰۰ دقیقه در سال است.

وی گفت:  در طرح فهام در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ دستگاه  دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است که این طرح  علاوه بر زنجان ۷ استان دیگر را هم پوشش می دهد.

علیزاده در ادامه از کارت اشتراک و بر چسب شناسه قبض در روستا ها خبر داد که به طور رایگان برای روستاییان تهیه می شود. که در صورتی که روستاییان نتوانند از روشهای الکترونیک پرداخت قبض استفاده کنند از این کارتهای اشتراک استفاده خواهند کرد.

علیزاده گفت: استان زنجان در راه اندازی روشهای پرداخت الکترونیک قبوض و سایر خدمات الکترونیکک در کشور پیش قدم است و تمام ۱۱ روش پرداخت قبوض را الکترونیک می تواند در خدمت مشتریکن باشد.

وی همچنین از ۱هزار ۱۳۰ پروژه خبر داد که ۴۰۰ پروژه با مبلغ ۴۷ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح شده است.

وی در پایان  درباره پویش الف- ب – ایران نیز گفت: براساس این طرح۲۲۷ پروژه تا پایان سال درکشور، هر هفته در یک استان افتتاح خواهد شد که استان زنجان هم پروژه انرزی خورشیدی ۷ مگاواتی ابهر را که سالانه  11 هزار مگاوات انرزی تولید می کند را افتتاح کرد.  

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست