• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۲۷
  • شناسه خبر: 12705

رئیس کل دادگستری استان زنجان: دستگاههای دولتی ملزم به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت هستند

پیام ملّت- رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:  دستگاه قضایی در خدمت بهزیستی است، چرا که کار بهزیستی فردی و شخصی نیست و دربرگیری بالایی دارد و کاری پرزحمت ، ارزشمند و پرارج است. به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت ...


پیام ملّت- رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:  دستگاه قضایی در خدمت بهزیستی است، چرا که کار بهزیستی فردی و شخصی نیست و دربرگیری بالایی دارد و کاری پرزحمت ، ارزشمند و پرارج است.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مدیر کل بهزیستی استان با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه ( س) و روز مادر وتقدیر از زحمات و تلاشهای مدیرکل بهزیستی استان زنجان و کارکنان این نهاد حمایتی افزود:راه اندازی سامانه تصمیم در بهزیستی استان اقدامی ارزشمند در راستای کاهش طلاق در سطح استان بوده که البته این سامانه بایستی فراگیر ، مستمر و در کلیه شهرستانها نیز راه اندازی گردد.

رییس کل دادگستری استان در پی درخواست مدیرکل بهزیستی در زمینه اجرایی شدن ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین نسبت به رعایت و الزامات مناسب سازی در زمان تهیه نقشه ساختمانی گفت : همه دستگاههای دولتی و موسسات عمومی ملزم به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت هستند و شهرداریها نیز ملزم به رعایت مناسب سازی در هنگام صدور نقشه ساخت و پایان کار ساختمانها و معابر شهری هستند.

وی خاطر نشان کرد :عدم رعایت قانون جامع حمایت از حقوق معلولین مصوب سال ۱۳۹۶ هستند که در صورت عدم رعایت بر اساس فصل دوم مواد ۲و۳و۴و۵ به مجازات جزای نقدی ،انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی ،تنزل مقام و محرومیت از انتصاب و یا اخراج از سازمان محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: افراد معلول و آسیب پذیر جامعه نبایستی به لحاظ فراهم نبودن بسترها در دستگاههای دولتی و موسسات عمومی از دریافت خدمات منصرف شوند و ما محروم از ارائه خدمات به این افراد آسیب پذیر جامعه شویم، لذا همه دستگاهها به این موضوع توجه کنند و دقیق عمل نمایند.

در ابتدای این دیدار که در دفتر حوزه ریاست دادگستری برگزار شد مدیرکل بهزیستی استان زنجان ضمن تشکر از حمایت دستگاه قضایی از مجموعه بهزیستی استان و پیگیری مشکلات پیش روی گفت: ۲۸هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند و همچنین ۱۲هزار معلول جسمی حرکتی در سطح استان زنجان زندگی می کنند که جهت حضور در جامعه نیازمند مناسب سازی معابر و اماکن عمومی درسطح شهر هستند 

وی در ادامه افزود:ایجاد ساختارهای لازم جهت اجرایی نمودن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین از مطالبات بهزیستی و معلولین است و در این زمینه نیازمند همکاری و مساعدت کلیه دستگاهها و مخصوصاً شهرداریها هستیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست