• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۲۷
  • شناسه خبر: 12712

معدن سرب و روی انگوران در انتظار گردشگران

عصرملّت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: معدن سرب و روی۹۸ ساله انگوران، بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه که همچنان فعال است، پذیرای تورهای گردشگری می شود. به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام مل ...

عصرملّت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: معدن سرب و روی۹۸ ساله انگوران، بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه که همچنان فعال است، پذیرای تورهای گردشگری می شود.


به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران اظهار کرد: معدن انگوران جزء معدود معادن فعال کشور است که صنعت گردشگری را در برنامه های خود قرار داده است.

وی گفت: با اشاره به اینکه معرفی معدن انگران زنجان در نمایشگاه بین المللی گردشگری نیز صورت گرفت، عنوان کرد: گردشگری معندی در معدن انگوران زنجان بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه مورد اقبال وزیر میراث فرهنگی کشور نیز قرار گرفت.این معدن در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد. فعالیت این معدن به سال ۱۳۰۱ بر می گردد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان این موضوع می تواند گردشگران با سلایق خاص را نیز تحت تاثیر قرار داده و جذابیت داشته باشد.

امیر ارجمند گفت: بر اساس برنامه ریزی که در معدن انگوران صورت گرفته بازدید از پیت معدنی، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن و ورودی ییلاق همه از جاذبه های گردشگری بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه است. گردشگران در آینده نزدیک می توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری اقدام به تهیه تور معدن انگوران نمایند.

معدن سرب و روی انگوران اقدام به آماده سازی واحدهای اقامتی در داخل این مجموعه در راستای اسکان تورهای گردشگری معدنی نموده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست