• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۲۹
  • شناسه خبر: 12743

نبی اله محمدی: ورزش همگانی باید در سبد خانواده ها باشد/ فرهنگ ورزش نیاز به گسترش دارد و نیاز است ورزش را فرهنگی کنیم نه سیاسی

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم در ارتباط با برنامه‌های خود برای همگانی کردن ورزش گفت: اساسا ورزش در اسناد بالادستي تاکيد شده است و در قانون اساسي در سياست هاي کلي و در برنامه‌هاي پ ...

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم در ارتباط با برنامه‌های خود برای همگانی کردن ورزش گفت: اساسا ورزش در اسناد بالادستي تاکيد شده است و در قانون اساسي در سياست هاي کلي و در برنامه‌هاي پنج ساله نيز مورد توجه است.

نبی‌اله محمدی با اشاره به اینکه نکته اصلي اين است که ورزش را بايد جزء متن زندگي بدانيم، گفت: طبق اصل سوم قانون اساسي، تربيت بدني رايگان بوده و بايد ورزش همگاني در سبد خانوار قرار بگيرد.

محمدی با بیان اینکه موضوع ورزش و ورزش همگاني بايد در سبد خانوار قرار بگيرد، اضافه کرد: آنچه مسلم است قانون اساسي نیز تاکید دارد که تربیت بدني بايد رايگان باشد و اين وظيفه اي را بر دوش دولتها گذاشته شده از همین رو باید شرایط ایجاد ورزش همگانی و رایگان برای عموم جامعه ایجاد شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های بنده این است که فرهنگ ورزش را گسترش داده و ورزش را فرهنگی کنیم، یعنی ورزش بايد ارزان باشد تا همه به آن دسترسي داشته باشند.

محمدی گفت: برای بخش‌هایی از جامعه که توان خرید خدمت در بخش ورزش را از بخش خصوصی ندارند، این امکان فراهم شود.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:هرچند که تأمین ورزش رایگان موضوعی است که دولت در این زمینه وظیفه دارد، اما باید در این بخش از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده شود.

حمایت از ورزش قهرمانی در اولویت قرار می‌گیرد

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت: آنچه مسلم است از گذشته ، پهلوان در اجتماع الگو بوده و حرف زدن، تن صدا، تکيه کردن، لباس پوشيدن و کلماتي که پهلوانان بکار مي بردند، الگوي همه مردم بوده است.

نبی‌الله محمدی با اشاره به اینکه امروزه هم ورزشکاران بسياري در نسل جوان ما تاثيرگذارند و همه امورات مربوط به زندگی شخصی آنها و حتی نحوه پوشش آنها الگوی جوانان است، تصریح کرد: از همین رو باید حمایت در خور و شایسته‌ای از قهرمانان انجام شود.

محمدی با بیان اینکه ارتقای ورزش حرفه‌اي و قهرماني در واقع ارتقاي جايگاه ايران در سطح دنيا است چرا که خيلي چشم‌ها به ايران دوخته شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه المپیک هم قرار داریم باید زمینه حضور قهرمانان بیشتری در این عرصه ورزشی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع ورزش موضوعي جهاني در جهان است که بايد از تجربه‌هاي جهاني و بين‌المللي در این حوزه استفاده شود، گفت: در استان زنجان قهرمانان بسیاری هستند که در عرصه‌های مختلف مقام آوری کرده‌اند پس باید از ظرفیت و حضور آنها در مدیریت‌های ورزشی استفاده شود.

ورزش روستایی با بازی‌های بومی و محلی به توسعه نیاز دارد/ تفریح و ورزش موجب جلوگیری از انحرافات اجتماعی جوانان می‌شود

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت : مطالعات نشان می‌دهد که روستاها به لحاظ برخورداری از ورزش های بومی و محلی از تنوع و گوناگونی و سهولت انجام ورزش های بومی و محلی فضای مناسبی در برگزاری رقابت‌های ورزشی محسوب می‌شوند.

نبی‌الله محمدی با اشاره به اینکه همین ظرفیت‌ها و ایجاد زمینه مناسب برای تفریح و ورزش روستاییان موجب جلوگیری از انحرافات اجتماعی جوانان می‌شود، اظهار کرد : از همین رو با توجه به وضعیت اقتصادی هم که در کشور حاکم است، تلاش خواهد شد که با مجهز كردن خانه هاي ورزش روستايي براي رسيدن به اهداف تعیین شده روستایی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه ورزش روستایی باید زیرساخت‌های لازم در این حوزه افزایش پیدا کند، افزود : به منظور توسعه ورزش در میان اقشار مختلف جامعه روستایی، پیشنهاد می‌شود بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی معرفی و شناسایی شده و برنامه‌ریزی دقیقی در سطح استراتژیک و عملیاتی صورت گیرد.

 وی تصریح کرد: باید علاوه بر احیاء این ورزش‌ها و حفظ اصالت فرهنگ اصیل ایرانی و تداوم آن در سطح جامعه، گامی مؤثر در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت روستاییان و خانواده‌های آنها و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی روستاییان برداشته شود.

سرانه فضاهای ورزشی به نسبت جمعیت در استان قابل دفاع نیست/ ورزش بانوان مورد غفلت قرار گرفته است و نیاز به تلاش بیشتر دارد

نبی‌الله محمدی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برنامه‎های خود در بحث زیرساخت‌های ورزشی گفت: یکی از موضوعاتی که در بحث ورزش باید مورد توجه قرار گیرد، افزایش سرانه ورزشی است که این نسبت در مقایسه با جمعیت استان قایل دفاع نیست.

وی با اشاره به با افزایش سرانه ورزشی استان نیز که از ۲۰ سانتی‌متر به ۸۰ سانتی‌متر رسیده است، گفت: باید تلاش لازم انجام شود، چون همین مقدار نیز برای جمعیت استان کافی نبوده و باید افزایش پیدا کند.

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه ورزش هم اماکن ورزشی است که باید نسبت به توسعه آنها اقدام شود، چرا که در حال حاضر پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در زنجان داریم که باید نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

وی افزود: در این راستا پیگیری اختصاص اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام از جمله پیست دوچرخه سواری و همچنین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خواهیم بود تا هرچه زودتر این دو پروژه مهم و همچنین سایر پروژه‌های ورزشی تکمیل و افتتاح شود، هرچند که امروز در کشور با تامین منابع دچار مشکل هستیم.

محمدی گفت: در حوزه ورزش بانوان نیز هرچند که مکان‌های ورزشی به صورت تخصصی برای بانوان ایجاد شده است، اما باید این فضاها تقویت شود، چون تقویت روح و جسم مادران به عنوان یکی از مولفه‌های سالم سازی جامعه است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست