• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۳۰
  • شناسه خبر: 12755

رئیس جهاد دانشگاهی زنجان: نماینده مجلس باید از بین نخبگان علمی جامعه باشد

پیام ملّت– رئیس جهاد دانشگاهی واحد زنجان معتقد است: نماینده مجلس نباید وامدار گروه و یا جناحی باشد. کامران جعفری در گفتگو با «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»اظهار داشت:شرکت در انتخابات یک تکلیف ملی، فردی و شرعی است ...

پیام ملّت– رئیس جهاد دانشگاهی واحد زنجان معتقد است: نماینده مجلس نباید وامدار گروه و یا جناحی باشد.

کامران جعفری در گفتگو با «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»اظهار داشت:شرکت در انتخابات یک تکلیف ملی، فردی و شرعی است و اساس نظام ما از ابتدا براساس رای ملت بوده و در تمام مراحل مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجلس خبرگان و شورای اسلامی نیز مردم با شرکت در انتخابات می‌توانند به صورت مستقیم در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند، تصریح کرد: حضور حداکثری مردم می‌تواند مشخص کند که افراد واجد شرایط و آن‌هایی که صلاحیت بیشتری دارند رای می آورند تا یک مجلس کارآمد، توانمند و متعهد داشته باشیم که به اصول نظام پایبند باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد زنجان با اذعان به اینکه سابقه نشان داده که مردم ما همیشه در صحنه حضور جدی داشته‌اند، ابراز کرد: امسال نیز با توجه به منویات مقام معظم رهبری نسبت به لزوم این فریضه مهم ، شاهد حضور حماسی مردم در روز انتخابات خوهیم بود.

وی با اشاره به ویژگیهای نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: می بایست نماینده اصلح از بین نخبگان علمی جامعه باشد و منظور از نخبه صرفاً داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا نیست بلکه باید توجه کرد چگونه و از کجا مدرک دانشگاهی اخذ نموده و اینکه آیا سواد لازم را دارد یا نه؟ و اگر خواستار حل مشکلات جامعه به صورت ریشه ای هستیم ، چاره‌ای جز رفتن به دنبال نخبگان واقعی جامعه نداریم.

این مسئول معتقد است: نماینده اصلح می بایست شجاع باشد و در دفاع از حق مردم جسارت و توانایی لازم را داشته باشد.

وی، کلان نگر بودن را یکی از ویژگیهای نماینده اصلح دانست و گفت: نماینده می‌تواند انواع مشکلات افراد را در حوزه انتخابی پیگیری کند ولی بهتر است به دنبال پیشرفت صنعتی استان و ایجاد اشتغال باشد تا به‌ خودی ‌خود مشکلات دیگر هم حل شود.

کامران جعفری با تاکید بر اینکه نماینده نباید وامدار گروه و یا حزب خاصی باشد، افزود: نماینده نباید وامدار کسی باشد که بلافاصله بعد از انتخاب به‌عنوان نماینده، به دنبال جلب رضایت حامیان مالی و جناح‌ها و گروه‌های مختلف باشد. جابجا کردن جناحی مدیران استانی و غیره، نمونه‌ای از این کارها است.

وی در ادامه با ابراز اینکه دانشجویان قشر مرجع جامعه به شمار می‌روند، خاطر نشان کرد: دانشجویان  الگوهای مناسبی برای جامعه هستند زیرا کنش دانشجویان در وجود دیگران تبدیل به الگو می‌شود بنابراین باید با عمل شایشته خود الگوهای مناسبی برای جامعه باشند و در همین راستا برای ترغیب دانشجویان در مشارکت در انتخابات، هماهنگی های لازم توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برای برگزاری سلسله  نشست­های  پرسش و پاسخ دانشجویان با تعدادای از کاندیداهای زنجان و طارم انجام شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست