• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۳۰
  • شناسه خبر: 12760

نبی اله محمدی:آمده ام «صدای مردم» باشم

پیام ملّت– نبی اله محمدی متولد ۱۳۵۷ است. مقطع ابتدائی را در مدرسه اسرافیل گنجی و راهنمایی را در مدرسه حافظ و دبیرستان را در مدرسه قدس زنجان سپری کرد و بعد از گذراندن دوره کارشناسی در ابهر رشته مدیریت دولتی در قزوین ...

پیام ملّت– نبی اله محمدی متولد ۱۳۵۷ است. مقطع ابتدائی را در مدرسه اسرافیل گنجی و راهنمایی را در مدرسه حافظ و دبیرستان را در مدرسه قدس زنجان سپری کرد و بعد از گذراندن دوره کارشناسی در ابهر رشته مدیریت دولتی در قزوین را در مقطع ارشد ادامه داد و  مقطع دکتری را در دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات تهران در رشته مدیریت دولتی با معدل الف به پایان رساند. تدریس را از سال ۱۳۸۱ به عنوان دبیر در هنرستان های کار و دانش هفتم تیر  و ابوریحان و خوارزمی شهر خدابنده آغاز کرد و در سوابق کاری اش رئیس اداره اداره ورزش و جوانان ، رئیس دانشگاه پیام نور دیده می شود. سال ۱۳۹۳  از وزارت ورزش و جوانان و دانشگاه پیام نور به دانشگاه آزاد اسلامی منتقل می شود و به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه در رشته مدیریت دولتی مشغول امر پژوهش و تدریس است.ارائه بیش از ۶۰ مقاله علمی در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی با موضوعات مدیریتی و سیاسی و خط مشی گذاری و بودجه ریزی و تألیف کتاب های کارآفرینی سازمانی و مدیریت امور استخدامی با رویکرد راهبردی بخشی از فعالیت های علمی وی است.

متن ذیل بخش هایی از گفت و گوی پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت با نبی اله محمدی داوطلب یازدهمین دوره انتخابات حوزه انتخابیه زنجان و طارم می باشد.

-با توجه به اینکه سابقه کار در حوزه ورزش را دارید، اگر موافق باشید از ورزش شروع کنیم ؟

 یکی از مهمترین موضوعات هر جامعه سلامت آن مردم از لحاظ روحی و جسمی است، موضوعی که ورزش در آن نقش بسزایی دارد، به ویژه اگر ورزش همگانی شود. توسعه ورزش همگانی در جامعه ما یک ضرورت است و بر اساس آنچه در اصل قانون اساسی نیز به آن تاکید شده است، باید تربیت بدنی رایگان مورد توجه قرار گیرد و برای بخش‌هایی از جامعه که توان خرید خدمت در بخش ورزش را از بخش خصوصی ندارند، این امکان فراهم شود.

هرچند که تأمین ورزش رایگان موضوعی است که دولت در این زمینه وظیفه دارد،  اما باید در این بخش از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده شود.

یکی از کاستی‌هایی که در حوزه ورزش وجود دارد، این است که گاها و ادوار مختلف ورزش به دست کسانی بوده است که با امور ورزشکاران آشنایی کافی نداشته‌اند، در حالی که ورزش باید به دست ورزشکاران سپرده شود.

یکی دیگر از موضوعاتی که در حوزه ورزش مورد توجه قرار گیرد، میزبانی در عرصه‌های مختلف ورزشی است که موجب گردش اقتصادی بیشتر و تقویت امور عمرانی و گردشگری خواهد شد.

توجه به ورزش محلات و روستایی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در حوزه ورزش دنبال خواهد شد، البته طبق آمار حدود ۵۰ هیأت ورزشی در استان زنجان فعال است که در رشته‌های مختلف اقشار متعدد را زیرپوشش دارند، اما در کنار این موضوع هیأت ورزش‌های همگانی و هیأت ورزش‌های روستایی نیزبه صورت عمومی ورزش را دنبال می‌کنند که باید از ظرفیت آنها در کمک به ورزش روستایی کمک شود.

–  وضعیت زیرساخت‌های ورزشی چگونه است؟

سرانه ورزشی در استان زنجان که از ۲۰ سانتی‌متر به ۸۰ سانتی‌متر رسیده به رغم همه تلاش ها همین مقدار نیز برای جمعیت کافی نبوده و باید افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه ورزش هم اماکن ورزشی و پروژه های نیمه تمامی است که باید نسبت به توسعه آنها اقدام شود. راکد ماندن پروژه ها به سرمایه های استان و کشور آسیب می زند.

ورزش بانوان چطور؟

در حوزه ورزش بانوان نیز هرچند که مکان‌های ورزشی به صورت تخصصی برای بانوان ایجاد شده است، اما باید این فضاها تقویت شود، چون تقویت روح و جسم مادران به عنوان یکی از مولفه‌های سالم سازی جامعه است.

– از ورزش جوانان هم بگویید؟

جوانان یکی از اقشار مهم جامعه هستند و قاعدتا باید توجه ویژه ای نسبت به نیازهای آنها وجود داشته باشد، در همین راستا در بحث بودجه‌ریزی باید جوانان مورد عنایت قرار بگیرند.

مشکل جوانان فقط ورزش است ؟

نه ، من معتقدم توجه به ورزش هم می تواند به وضعیت سلامت جامعه کمک کند . یکی از مشکلات جوانان بحث ازدواج است که متاسفانه مشکلاتی برای خانواده ها و جامعه ایجاد می کند البته موضوعی که با ارائه تسهیلات مناسب قابل حل است.

اشتغال جوانان چطور ؟

مسکن جوانان واشتغال این قشر یکی از دغدغه های مهم کشور است که اگر مورد توجه قرار نگیرد آسیب زا خواهد بود.

استفاده از ظرفیت جوانان در بخش‌های مختلف اداری و تشکیل مجمع مشورتی جوانان و همچنین بهره‌گیری از ایده‌های نوین جوانان در سازمان‎های مردم نهاد باید بصورت جدی عملیاتی شود.

حوزه بهداشت و درمان از حوزه های مهمی است که اغلب مردم با آن درگیر هستند.نظر شما چیست؟

یکی از زیرساخت‌های مهم در هر جامعه مباحث مربوط در بخش سلامت و بهداشت و درمان است که در این زمینه باید به افزایش زیرساخت‌ها توجه ویژه شود و توجه متوازن به این حوزه در بخش های شهری و روستایی مهم است.

بحث کمبود دارو و قاچاق آن همواره مطرح بوده است و به جامعه هدف به شدت آسیب می زند اگر بحث بهداشت و درمان که یکی از زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت هرکشور است مورد توجه باشد و سلامتی مردم تامین گردد هزینه‌های کمتری بر کشور وارد می شود و جامعه کارآیی بیشتری پیدا خواهد کرد.

 بخش فرهنگی جامعه را چگونه می بینید ؟

حوزه فرهنگی در جامعه ما دامنه وسیعی از مفاهیم و ساختارها را دارد که فرهنگ عمومی ، آموزش و پرورش و آموزش عالی و سایر بخش ها را هم در بر می گیرد . در بحث فرهنگی یکی از مهمترین موضوعات ایجاد زیرساخت‌هاست چرا که زنجان با توجه به جمعیتی که دارد از نبود فرهنگسراهای عمومی رنج می‌برد برای بهره‌گیری باید از توان بخش خصوصی در این حوزه استفاده کرد.

در بحث آموزش و پرورش با توجه به اینکه تحصیل در مدارس تا حد متوسطه برای همه ایرانیان رایگان است اما در کنار این موضوع در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی مدارس غیرانتفاعی نیز فعال هستند اما یکی از موضوعاتی که در این باره باید مورد توجه قرار گیرد، بحث فرهنگی در مدارس است که مربوط به کیفیت محتوای آموزش‌ها، هوشمندسازی مدارس، محتوای کتب درسی و … است.

فکر می کنید در حوزه آموزش و پرورش موفق بوده ایم ؟

معلمان و دانش آموزان و مدارس سه ضلع یک ساختار فرهنگی هستند که قدرت همپوشانی دارند و اگر یکی از آنها ضعف داشته باشد ساختار را دچار نقص خواهد کرد اما نقش معلم پررنگتر است زیرا این قشر یکی از ارکان مهم در عرصه تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند، پس تإمین استقلال فرهنگ در بودجه عمومی مورد توجه خواهد بود و اگر ادعای فعالیت و سیاست گذاری در حوزه سبک زندگی اسلامی داریم باید در قالب یک «گفتمان عمومی» و بصورت جدی این بحث ها را عملیاتی کنیم.

دانشگاه هم همچون سایر اجزای فرهنگ از اهمیت شایانی برخوردار است و دانشگاه محل تعالی و بستر رشد فرهنگی است و اهمیت این موضوع در راهبری های فرهنگی هویدا می گردد. نوآورهای فرهنگی ، ابداعات و اختراعات و ارتباط های بین بخشی از مسیر دانشگاه می گذرد و به همین دلیل است رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم توجه ژرفی به بحث علم و پژوهش داشته اند.

بزرگترین رسالت ما در عصر حاضر تبدیل علم به ثروت است و هدف از علم آموزی باید بر این مبنا تعریف گردد.

بحث علم و تولید در کجای معادله قرار دارد؟

تولید و رونق تولید به بسترها و اقتضائات خودش نیاز دارد و رونق تولید با این سیاست‌های مالیاتی امکان‌پذیر نیست و بالفعل کرد رونق تولید و فعال کردن بنگاه های نیمه فعال با این سیاست‌ها ممکن نیست. ما در کشور ما هم مالیات بر ارزش افزوده و هم مالیات بر عملکرد و هم مالیات تورمی داریم، یعنی مردم و تولید کننده ما سه نوع مالیات می پردازند و معتقد هستمباید نظام مالیاتی کشور اصلاح گردد.

اقتصاد مقامتی با این سیاست ها چگونه محقق می شود ؟

توانمندسازی منابع در کشور و توجه به توان و پتانسیل داخلی از اصولی ترین سیاستگذاری های اقتصادی در یک کشور است. هیچ عقل سلیمی شاهرگ حیات خویش را وابسته به نگاه بیگانه نمی کند.

 توفیق در عرصه اقتصاد مقامتی بستگی به رفتار سیاسی ما در عرصه داخلی و توجه به منابع داخلی دارد.

 نقش دانشگاه وصنعت در این رویداد چقدر است ؟

صنعت و دانشگاه نمی توانند جدا از هم تعریف شوند مگر اینکه صنعتگر به نوآوری و خلاقیت باور نداشته باشد و دانشگاهی مفهوم تولید را در حد یک تئوری فرض کند.

لذا باور دارم چنین نگاهی در هیچ یک از طرفین وجود ندارد و ایراد کار در نبود فضای ارتباطی است که بتواند اعتماد متقابل را جلب نماید. همکاری بین صنعت و دانشگاه قطعا یکی از موضوعاتی است که موجب پیشرفت و توسعه کشور و پیشبرد بهتر امور خواهد شد. بخش‌هایی از کشور که اتفاقا از ظرفیت خوبی هم برخوردار است، وقتی از ظرفیت دانشگاه استفاده نمی کند همین موضوع سبب مغفول ماندن استعدادهای کشور می شود. در حوزه معادن ایران جزو ۱۵ کشور برتر جهان است و در حوزه گاز نیز رتبه خوبی دارد، اما در توزیع عادلانه ثروت رتبه بالای ۱۰۰ را دارد، پس باید به دنبال حل این شکاف باشیم که چطور باید این موضوع را حل کنیم یا در صنایع دفاعی ایران از جمله کشورهایی است که توفیقات فراوانی دارد که به جرات می‌توان گفت استفاده از ظرفیت دانشگاه موجب این امر شده است.

نگاه آقای نبی اله محمدی به مقوله تامین نقدیندگی در اقتصاد ؟

ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست و به عقیده بنده اگر از ثروت‌های آن درست استفاده شود، قطعا موفقیت‌های بیشتری حاصل خواهد شد.اما یکی از موضوعاتی که در این بین بسیار مهم است، گردش نقدیندگی است که به نظر می‌رسد، برنامه درستی برای آن وجود ندارد، چون امروز مرتب شاهد چاپ بدون پشتوانه پول هستیم در حالی که درست نیست. چاپ بدون پشتوانه برایسرمایه مردم و اقتصاد کشور خطرآفرین بوده و تورم زاست و ثبات اقتصادی را به هم می‌زند.

بخش اقتصاد روستایی معمولا مورد غفلت است چرا؟

در بحث توسعه اقتصاد روستایی یک نظریه وجود دارد که می‌گوید توسعه اقتصادی در گرو تحریک تمامی سیستم‌های اجتماعی باشد یکی از دلایلی که روستائیان مشکل دارند این است که زنجیره اقتصاد آنها تکمیل نیست و در بحث فرآوری محصولات مشکل دارند.

یعنی باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار در این حوزه اقدام شود تا روستاییان به راحتی بتوانند محصولات خود را فرآوری کنند، موضوعی که موجب ایجاد اشتغال و چرخه اقتصادی هم خواهد شد. گردشگری هم بخشی از اقتصاد روستا می تواند باشد متاسفانه ما در سیستم مدیریتی توجه چندانی به اقتصاد روستا و اقتصاد خرد در حاشیه شهرها نداریم ونگاه ها معطوف به سرمایه ها و سرمایه گذاری های بزرگ است.

بخش مسکن چه نقشی در این معادله می تواند داشته باشد؟

طرح‌های مختلف طی سنوات گذشته برای مسکن اجرایی شده است از طرح فروش استیجاری و اجاره به شرط تملیک مسکن تا مسکن مهر ، هرچند این طرح ها دارای مشکلاتی بود، اما بازهم مشکل بسیاری از متقاضیان مسکن را حل کرد.

طرح دوم نیز طرح مسکن ملی اقدام است، که این روزها در حال اجراست که برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم در حال عملیاتی شدن است، اما نکته اینجاست که در اجرای این طرح‌ها باید تسهیلات خوبی به متقاضی داده شود.

بنده با هر دو طرح موافقم به شرطی که مشکلات هر دوی آنها حل شده و یک طرح جامع و کلی برای مسکن اجرایی شود تا از این طریق اقشار بدون مسکن بتوانند، صاحب خانه شوند.

آقای محمدی از حوزه سیاست‌گذاری چیزی نگفتید؟

من با شعار انتخاباتی «آمده‌ام تا صدای مردم باشم»، آمده ام ، در همین راستا شفافیت را سرلوحه امور قرار داده و یکی از برنامه‌های من جلوگیری از رانت و پولشویی خواهد بود.البته در این بخش باید دعواهای سیاسی کنار گذاشته شده و سلایق مختلف در کنار هم باشند و تنوع ‌دیگاه ها باید در سیاست گذاری و آزادی بیان و سلیقه در چارچوب سلیقه مورد توجه قرار گیرد.

 حاکمیت قانون و رعایت حقوق اقلیت و اکثریت مورد توجه قرار گرفته و اگر نماینده‎ای با رای اکثریت برنده می شود باید هم برای اقلیت و هم برای اکثریت تلاش کند.

اگر موافق باشید چند سئوال بپرسیم و در حد چند کلمه پاسخ دهید ؟

بله ، امیدوارم بتوانم پاسخگوی خوبی باشم.

جمهوری اسلامی ؟

قدرت برتر و موجب افتخار ایرانی ها و دوست داران ایران

سوریه ؟

خط مقدم مقاومت

سردار سلیمانی ؟

شهیدی که با خونش دنیا را تکان داد

زنجان ؟

شهر مردمان خونگرم و با اصالت

طارم ؟

سرزمین زیتون وکار وتلاش

روستا؟

مردمان صمیمی و پایدار

محیط زیست ؟

مغفولی که از دست ما رنج می برد

کارگر؟

قشر زحمت کش بی توقع

مجلس شورای اسلامی ؟

محل قانونگذاری

وعده های انتخاباتی ؟

فرصت طلبی

رسانه ؟

صدای مردم

ممنون که وقتتان را در اختیار «رسانه های پیام ملّت و عصرملّت» قرار دادید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست