• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۰۶
  • شناسه خبر: 12856

اخلال در حوزه سلامت مردم؛ ماسک تمام شد!

پیام ملّت– داروخانه های استان زنجان ماسک، محلول ضدفونی کننده، دستکش یکبار مصرف و حتی دیگر الکل ندارند تا در اختیار مراجعین قرار دهند در صورتی که رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان گفته است این استان بزرگترین تولید ...

پیام ملّت– داروخانه های استان زنجان ماسک، محلول ضدفونی کننده، دستکش یکبار مصرف و حتی دیگر الکل ندارند تا در اختیار مراجعین قرار دهند در صورتی که رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان گفته است این استان بزرگترین تولید کننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور است.

نتیجه تصویری برای کرونا / ماسک ایران / داروخانه

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» مدتی است که مهمان ناخوانده وارد کشور ایران شده و با سرعت در حال پیشروی است و چندین استان را نیز درگیر خود کرده است. در این بین عده ای از هم وطنان را نیز به کام مرگ کشانده است، جوی که در حال حاضر بر جامعه حاکم است ترس و اضطراب حاصل از ابتلا شدن به کرونا ویروس است. در همین راستا تمام مردم در تلاش هستند تا حداقل های مواد بهداشتی از جمله ماسک، دستکش یکبار مصرف و محلول ضدعفونی کننده تهیه نمایند.

نتیجه تصویری برای کرونا / ماسک

اما انگار تلاش ها برای یافتن این اقلام بی نتیجه می ماند. زیرا در پی مراجعه و پیگیری از سطح داروخانه های شهر زنجان حتی ماسکی که طی یک ماه گذشته به سادگی در دسترس و قابل تهیه بود همچون یک کالای با ارزش نایاب شده است. بررسی ها حاکی از این است که حتی الکل نیز دیگر در داروخانه ها موجود نیست تا بتوان حداقل های بهداشتی و ضدعفونی را با آن انجام داد.

ذکر این نکته نیز لازم است در زمانی که  شیوع یک بیماری  شدت می گیرد داروی این بیماری نیز در حداقل زمان به کم ترین میزان خود میرسد و مردم از تهیه آن عاجز می مانند زیرا طی ماه های گذشته زمانی که بیماری آنفولانزا نیز در استان با تب و تاب بالا در حال آلوده کردن مردم بود و جان ۷ نفر را نیز گرفت واکسن آنفولانزا در هیچ داروخانه ای در سطح استان وجود نداشت حتی بیمارانی که مشکل ریوی نیز داشتند از یافتن این دارو و تزریق آن ناتوان شدند.

نتیجه تصویری برای کرونا / ماسک ایران / داروخانه

حال مسئله این است چرا بیماری که از حدود بیش از یک ماه در سطح جهان سر و صدا به راه انداخته و عده کثیری از جمعیت را مبتلا کرده است و یقینا به ایران و در نهایت به استان ما وارد می شد، تمهیدات تهیه لوازم مورد نیاز همچون ماسک، محلول ضد عفونی کننده و دستکش اندیشیده نشده است؟ مگر طبق گفته پزشکان یکی از اصلی ترین راه کار ها در مقابله با این ویروس استفاده از موارد مذکور نیست؟ 

چه عاملی باعث شده حتی دستکش یکبار مصرف در استان کمیاب شود؟ آیا در تهیه ماسک استانمان مسئله دارد و توانایی تولید آن را ندارد؟ اما موضوع این است که رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرده است این استان بزرگترین تولید کننده ماسک کشور است و در تامین مواد ضدعفونی کننده نیز جز استان های اول در سطح کشور است! پس چرا با وجود این که این استان دارای کارخانجات بزرگ تولید کننده مواد شیمیایی است هنوز نتوانسته حتی نیاز استان به مواد ضدعفونی کننده را مرتفع سازد؟ و هزاران چرای دیگر که ذهن بسیاری از مردم استان را به خود درگیر کرده است.

و اما معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان معتقد است: تقاضا برای دریافت ماسک معمولی و ماسک فیلتر دار توسط همشهریان بسیار بالا است اما اولویت بهداشت و درمان استان برای افراد بیمار و کادر درمان، پزشک و پرستار است که مستقیما با مریض در ارتباط هستند و کمبودی برای کادر درمان نیست و تلاش می شود تا یک مرکزی در نظر گرفته شود و توزیع ماسک برای مردم عادی در استان انجام شود.


تاج کی با تاکید بر این که در حال حاضر داروخانه های استان اجازه توزیع ماسک را ندارند، اظهار داشت: جهت توزیع مجدد ماسک در سطح داروخانه های استان فعلا تصمیمی اتخاذ نشده است اما در خصوص محلول های ضدعفونی کننده داروخانه ها موظف هستند آن را در اختیار مراجعین قرار دهند.

نتیجه تصویری برای کرونا / ماسک ایران / داروخانه

طبق گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز اصلی ترین کار در مواجهه با کرونا ویروس پیشگیری است و مردم باید  نگرانی و اضطراب خود را به پایین ترین سطح برسانند زیرا  ترس و اضطراب سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و در مرحله بعدی رعایت بهداشت فردی است.

آرمانی کیا افزود: در سطح استان زنجان نیز مراکزی برای بیماران مبتلا به این ویروس به صورت سرپایی اختصاص یافته است به صورتی که در شهر زنجان بیماران سرپایی به مرکز درمانی شماره ۸ ارجاع داده خواهند شد و بیماران ولی عصر (عج) نیز با حدود ۴۰۰ تخت آمادگی لازم را دارد تا در صورت تشخیص پزشکان و نیاز به بستری مبتلایان به کرونا ویروس این اقدام را انجام دهند.

نتیجه تصویری برای کرونا / ماسک ایران / داروخانه

این در حالی است که برخی پزشکان و متخصصان امر معتقد هستند استفاده از ماسک نمی تواند از مانع سرایت کرونا گردد بلکه استفاده از آن یکی از راه های پیشگیری می باشد و ایجاد این بازار سیاه و فرصت طلبی می تواند برای مردم نگرانی ایجاد نماید و انتظار این است مسئولان ذیصلاح بصورت قاطع با آشوبگران و اخلاگران حوزه سلامت قاطعانه برخورد نمایند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست