• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۰۷
  • شناسه خبر: 12895

کرونا و افزایش قیمت مرکبات در زنجان

پیام ملّت– قیمت برخی از انواع میوه و تره بار به خصوص مرکبات از تاثیر شیوع بیماری کرونا ویروس در امان نماند به طوری که در روزهای اخیر بعد از داروخانه‌ها، میوه فروشان و بازار ادویه صنف‌های پُر مشتری است که مردم در آن ...

کرونا، تب افزایش قیمت میوه و تره بار را در زنجان بالا برد

پیام ملّت– قیمت برخی از انواع میوه و تره بار به خصوص مرکبات از تاثیر شیوع بیماری کرونا ویروس در امان نماند به طوری که در روزهای اخیر بعد از داروخانه‌ها، میوه فروشان و بازار ادویه صنف‌های پُر مشتری است که مردم در آنها سراسیمه در حال خرید هستند تا شاید بتوانند خود و اعضای خانواده را از این ویروس دموکرات که فقیر و غنی نمی‌شناسد، در امان نگه دارند.

به گزارش «پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از ایرنا، با انتشار اخبار گوناگون در خصوص شیوع بیماری کرونا ویروس جدید در کشور فعالان در فضای مجازی نیز دست به کار شده و به تولید محتوا و یا بازنشر مطالب مختلف در خصوص این بیماری اقدام کردند که از جمله این مطالب راه های پیشگیری و درمان کرونا ویروس و تقویت سیستم ایمنی بدن است که مخاطبان زیادی را نیز به خود جذب کرده به طوریکه تاثیر آن را می توان در افزایش قیمتمیوه و تره بار و ادویه هایی که برای این منظور در این فضا توصیه می شود، مشاهده کرد.

هفته گذشته در شهر زنجان قیمت هر کیلوگرم لیموترش از ۱۵۰ هزار تا ۱۳۰ هزار ریال به ۵۰۰هزار ریال، سیر از ۸۰ هزار ریال به ۵۰۰هزار ریال، هویج از ۲۰ هزار ریال به ۴۰ هزار ریال و زنجبیل از کیلویی ۵۰۰ هزار ریال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در بازار برای مصرف کنندگان عرضه می شود و به تبع آن قیمت تمام مرکبات و تره بار نیز افزایش یافته است.

نرخ لیموترش و سیر در میدان افزایش یافته است

رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان زنجان گفت: نرخ این ۲ قلم در مبداء افزایش دارد و به تبع آن در زنجان نیز این روند ادامه دارد.

سیدمرتضی هاشمی شایعه شیوع کرونا را دلیل افزایش نرخ لیموترش و سیر در زنجان دانست و اضافه کرد: نرخ لیموترش در میدان میوه و تره بار با افزایش ۱۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار ریال در روز جاری رسیده است.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر هر کیلوگرم سیر و لیموترش ۵۰۰ هزار ریال عرضه می شود.

رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان زنجان گفت: هم اکنون سیری که به بازار عرضه می شود تازه و نوبرانه نیست بلکه سیر موجود در انبارها عرضه می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک تا یک و نیم تن لیمو ترش و یک تن سیر وارد میدان میوه و تره بار زنجان می شود.

دولت با واردات مانع افزایش نرخ لیموترش شود

رییس اتاق اصناف استان زنجان گفت: لیموترش و سیر میوه ای قابل احتکار نیست و روزانه به دلیل افزایش تقاضای به منظور جلوگیری از بیماری کرونا نرخ آن افزایش دارد.

سید محمود موسوی اظهارداشت: قیمت این سیفی جات از مبدا آن افزایش یافته و این مهم شامل همه استان ها و از جمله زنجان نیز شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر سیر و لیموترش نرخ همه سیفی جات به دلیل قرار گرفتن در روزهای پایانی سال افزایش یافته است.

رییس اتاق اصناف استان زنجان گفت: دولت برای کاهش نرخ این میوه های مصرفی و سیفی جات باید اقدام به واردات کند تا قیمت آن با وجود تقاضای زیاد کاهش یابد و مردم نیز به آرامش روانی برسند.

دولت با مدیریت بازار مانع فعالیت سودجویان شوند

یکی از شهروندان زنجانی نیز گفت: سیر سبز را هفته گذشته کیلویی هشت هزار ریال خریدم که امروز این نرخ به ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اعظم محمدی اظهارداشت:  نرخ لیموترش تازه تا چند روز گذشته ۱۵ هزار بود که امروز به ۵۰ هزار تومان رسیده که نتوانستم بخرم.

وی تاکید کرد: همه نگران شیوع این بیماری هستند در این میان دولت نیز باید در کنار مردم باشد و اسباب آرامش آنها را فراهم کند تا بتوانیم این مرحله سخت و حساس را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

یکی دیگر از شهروندان ادامه داد: مردم باید خود بحران را مدیریت کنند چه دلیلی دارد که با اسم کرونا حتی نتوانیم میوه و سیفیجاتی که قبل از این مصرف روزانه ما بود را تهیه کنیم.

 معصومه آقایی اضافه کرد: مسئولان باید فکری به حال این روزهای بحرانی کنند تا دلالان و سودجویان از این روزها و فرصت ها نتوانند به ضرر مردم و به نفع جیب خودشان بهره برداری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست