• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۰۷
  • شناسه خبر: 12866

گزارش پیام ملّت از تحولات در شورای شهر : بحران در انتخاب شهردار زنجان!

پیام ملّت – بازداشت مسیح الله معصومی شهردار سابق زنجان و برخی از اعضای شورای شهر زنجان طی ماه های اخیر نقل محافل و مجالس رسمی و غیررسمی است و شهرداری بصورت سرپرستی اداره می شود وبه گفته رضا عسگری فرماندار زنجان شور ...

پیام ملّت – بازداشت مسیح الله معصومی شهردار سابق زنجان و برخی از اعضای شورای شهر زنجان طی ماه های اخیر نقل محافل و مجالس رسمی و غیررسمی است و شهرداری بصورت سرپرستی اداره می شود وبه گفته رضا عسگری فرماندار زنجان شورای شهر هم از حد نصاب قانونی افتاده است و امکان برگزاری جلسه نخواهند داشت و این آغاز بحران جدید پیش روی منتخبان مردم در زنجان خواهد بود !.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» روند تحولات در شهرداری و شورای شهر این شهر به سرعت ادامه دارد و داستان عزل ونصب ها همچنان به یک پدیده پایدار در میدان آزادی زنجان تبدیل شده است و بعد از برکناری برخی مدیران مناطق و معاونان شهرداری مانند مناطق ۳ و ۱ و یکی از معاونت های شهرداری و رئیس سازمان فرهنگی طی هفته های اخیر گمان می رود موتور عزل مدیران در این نهاد روشن شده است و جابجایی ها جدی تر شده است.

در گیر و دار بازداشت برخی از اعضای شورای شهر برخی از اعضای این شورا فرصت را غنیمت شمردند و با ۷ عضو شورا شهردار جدید را به زعم خویش با ۴ رای انتخاب کردند تا آب از آسیاب بیافتد اما گویا شورائیان زنجان یک بار دیگر خلف وعده کردند و تنها چند روز بعد از کلی سخن و تحلیل وعده های خود مبنی بر انتخاب شهردار بومی را فراموش کردند و همچنان کش و قوس های قدرت در شورا و شهرداری روند تحولات را به سمتی می برد که انتخاب شهردار جدید به مقصد نرسد و از این رو عباس راشاد عضو هیات رئیسه شورای شهر زنجان در گفت و گو با خبرنگار ما از رسانه ها کمک خواست وگفت : رسانه ها به موضوع انتخاب شهردار جدید زنجان ورود کنند.

اگرچه اعضای شورای شهر زنجان بعد از بازداشت شهردار سابق بر این نکته تاکید داشتند که شهردار آینده زنجان فردی بومی خواهد بود و از این رو به سراغ گزینه های همچون علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان رفتند و با شرط و شروط های وی برای اداره این نهاد انتخابی نتوانستند کنار بیایند و ناامیدانه روانه خانه اول گشتند.

حبیب اله ملایی یگانه شهردار اسبق زنجان دیگر گزینه مدنظر بود و با توجه به رفتارهای گذشته برخی از اعضای شورا با وی عدم پذیرش این مسئولیت از سوی وی قابل پیش بینی بود.

برگزاری شهردار جدید با حضور دو سعید هم ظاهرا در حد نشست وبرخاست و گفت وشنود دوستانه بوده است وگویا برخی از سکان داران شورا تصمیم نهایی برای انتخاب شهردار جدید را پشت درهای بسته ودر اتاق های خارج از ساختمان شورا پیاده کرده اند.

نتیجه تصویری برای انتخاب شهردار

راشاد با اشاره به مسائل بعد از بازداشت شهردار سابق زنجان تصریح کرد : همه اعضای شورا در اظهار نظرها اعلام کرده بودند که شهردار جدید قطعا بومی خواهد بود و انتخاب شهردار جدید مغایر با وعده ها به مردم است .

عضو هیات رئیسه شورای شهر با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت شهرداری زنجان اضافه کرد : رسانه ها و مسئولان استان در برابر انتخاب شهردار جدید زنجان واکنش نشان دهند و ببینند آیا شهردار جدید که در یک کارخانه مدیر بوده است می تواند شهرداری را اداره نماید؟.

به گزارش پیام ملّت ، گمان می رود با ورود عضو جدید و علی البدل شورای شهر زنجان به این نهاد انتخابی و رای شکننده شهردار منتخب ، سودای نشستن شهردار جدید بر کرسی ساختمان آزادی زنجان سخت به نظر می رسد و باید تدبیری دیگر اندیشیده شود و سهند علی فلاحی چهار برج شهرستان میاندوآب بر کرسی سیمان خمسه تکیه بزند. شورای شهر زنجان در برابر یک تصمیم سرنوشت ساز دیگر قرار دارد تا بیش از این دربرابر مطالبات مردم زنجان از خویش مقاومت نشان ندهد و آرامش را به شهر بازگرداند.

اکنون تا ایجاد روند ایجاد آرامش در شهر و یا ایجاد دوباره التهاب فرصت چندانی پیش روی منتخبان غیربازداشتی شورای شهر زنجان نیست ! و شهردار جدید زنجان در برزخ بودن و یا نبودن قرار دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست