• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۰۸
  • شناسه خبر: 12924

مددجویان بهزیستی چشم به راه تأمین جهیزیه اند/ کمک هزینه ازوداج بهزیستی فقط یک میلیون تومان است

پیام ملت- کمک هزینه ازدواج سازمان بهزیستی برای زوجین مددجو تنها یک میلیون تومان است که گاها به دلیل نبود اعتبار همین مبلغ ناچیز که حتی خرید جزئی ترین امکانات زندگی با آن فراهم نیست، به مددجویان تعلق نمی گیرد و مشکل همچنا ...

پیام ملت- کمک هزینه ازدواج سازمان بهزیستی برای زوجین مددجو تنها یک میلیون تومان است که گاها به دلیل نبود اعتبار همین مبلغ ناچیز که حتی خرید جزئی ترین امکانات زندگی با آن فراهم نیست، به مددجویان تعلق نمی گیرد و مشکل همچنان پا بر جا می ماند.

به گزارش «پایگاه تحلیلی پیام ملت» بحث نگاه به ازدواج معلولان موضوعی است که در جامعه مغفول مانده است، این قشر نه تنها در بخش هایی نظیر اشتغال، خدمات شهری و درمان نادیده گرفته می شوند بلکه در بحث ازدواج نیز چندان مورد توجه قرار نمی گیرند.

باید پذیرفت که ازدواج فقط مخصوص افراد سالم و توانا نیست زیرا افراد معلول هم در برهه ای از زندگی نیازمند همدم و همراهی برای زندگی مشترک هستند و نباید در ذهن خود این افراد را از بسیاری از مواهب و موقعیت های زندگی محروم کرد.

در حال حاضر شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شرایط ازدواج را برای افراد سالم سخت کرده است و از سویی دیگر شرایط موجود جامعه ازدواج را برای معلولان گاهی ناممکن نیز کرده است در صورتی که اگر کمک دولتی و مردمی از جمله مسکن، اشتغال و کمک هزینه ازدواج شامل حال این افراد شود قدم های موثری در بهبود شرایط موجود برای معلولان برداشته می شود.

نعمت ملکی با اشاره به این که پویش تامین جهیزیه مددجویان در استان راه اندازی شده بود تا با کمک مردم و مسئولین ۶۵۰ سری جهیزیه برای مددجویان زنجانی تامین شود گفت: برخی از مددجویان از حدود سه سال قبل عقد کرده اند اما به دلیل نداشتن جهیزیه نتوانسته اند به سر خانه و زندگی خود بروند و زندگی مشترکشان را شروع کنند که گاها همین مشکل موجب مشاجره بین زوجین شده و منجر به جدایی آن ها شده است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی زنجان گفت: مبلغی که برای کمک هزینه ازدواج مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود بسیار ناچیز و در حد یک میلیون تومان بود و طی سال های قبل شاید می توانستیم اقلامی خرید کنیم و مددجویان را از لیست نوبت تامین جهیزیه خارج کنیم، اما با توجه به نوسانات قیمتی حال حاضر نمی توانیم دیگر هیچ کالایی برای تامین جهیزیه مددجویان خرید کنیم.

ملکی با بیان این که برخی از مددجویان از لیست نوبت تامین جهیزیه خارج شده اند اما این روند اضافه شدن به دلیل ازدواج های ثبت شده ثابت نمی ماند و افزایش می یابد، عنوان کرد: از سویی دیگر تعدادی از مددجویان با ناچیز ترین اقلام جهیزیه سر خانه و زندگی خود رفته اند که نبود برخی از اقلام ادامه زندگی را برای این افراد با مشکل مواجه می کند بر همین اساس این مددجویان نیز در لیست تامین جهیزیه سازمان قرار می گیرند.

 معاون مشارکت های مردمی، مراکز غیر دولتی و موسسات غیر دولتی بهزیستی استان زنجان با اشاره به این که منابع دولتی محدود است و اعتبار موجود نیست، اظهار داشت: مصوب شده بود تا در صورت تامین اعتبار کمک هزینه دولتی سازمان به سه میلیون تومان افزایش یابد اما نبود اعتبار باعث می شود بعضی مواقع همین کمک هزینه یک میلیون تومانی نیز پرداخت نشود اما امیدواریم مردم در پویش هایی که برای تامین جهیزیه مددجویان انجام می شود شرکت داشته باشند تا به بهترین و بالاترین سطح در تامین جهیزیه مددجویان برسیم./ب 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست