• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۰۸
  • شناسه خبر: 12920

مورد مثبت کرونا ویروس تا امروز در استان زنجان ثبت نشده است

پیام ملت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به این که تا این لحظه مورد مثبت کرونا ویروس در زنجان ثبت نشده است گفت: تمامی موارد ارسالی از این استان به آزمایشگاه مرجع در تهران از لحاظ کرونا ویروس منفی اعلا ...

پیام ملت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به این که تا این لحظه مورد مثبت کرونا ویروس در زنجان ثبت نشده است گفت: تمامی موارد ارسالی از این استان به آزمایشگاه مرجع در تهران از لحاظ کرونا ویروس منفی اعلام شده است.

پرویز قزلباش در گفت و گوی تلویزیونی گفت: مردم باید به سلامتی و حفظ آن اهمیت دهند اما ایجاد نگرانی بیش از حد اصلا مطلوب نیست و توصیه می شود اگر هر علائمی مانند تب شدید، سرفه های خشک به ویژه علائم تنفسی همراه به تنگی نفس پیشرونده باشد بهتر است به پزشک مراجعه داشته باشند زیرا تمام پزشکان آموزش های لازم را دیده اند و جای نگرانی از این جهت نیست.

وی افزود: مسئله بسیار جدی است و باید با مردم صادق بود به خاطر همین مسئله لازم است مردم در شهرستان ها نیز با بروز مشکلات مذکور به مراجع درمانی در شهرستان ها مراجعه کنند و به سطح شهر زنجان و بیمارستان ولی عصر و آیت الله موسوی مراجعه نکنند تا بیماران نیازمند به مراقبت لازم بیش تر رسیدگی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به این که تا این لحظه مورد مثبت کرونا ویروس در زنجان ثبت نشده است گفت: تمامی موارد ارسالی از این استان به آزمایشگاه مرجع در تهران از لحاظ کرونا ویروس منفی اعلام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به این که برخی از افراد همانند بالای ۶۵ سال باید بیشتر تحت مراقبت و توجه قرار داشته باشند تا از ابتلا به ویروس ممانعت شود، اظهار داشت: افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی بدن به صورت اکتسابی یا مادر زادی هستند، افرادی که بیماری های کلیوی، قند و کبدی دارند، مادران باردار و همچنین افراد تحت شیمی درمانی باید توجه بیشتری به سلامتی خود داشته باشند.

قزلباش خاطر نشان کرد: یکی از نقاط آلوده این بیماری استان قم است و اولین خبرها از آلودگی به کرونا ویروس در این استان مشاهده شد به همین دلیل تعدادی از اتوبوس ها که از زنجان و ماه نشان به قم رفت و آمد داشتند این رفت و آمدها متوقف شد و کنترل های لازم بر روی آن صورت گرفت.

وی با بیان این که اگر تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اتفاق می افتد به این دلیل است که افراد از خانه های خود خارج نشوند و به مسافرت نروند، تاکید کرد: مردم نباید در محل هایی با تجمعات بالا و محیط های بسته که امکان انتقال ویروس بالا است حضور داشته باشند.

به بیان قزلباش خوابگاه های دانشجویی، زندان ها، پادگان ها، کلاس های درس دانشگاهی، اماکن ورزشی باید تمام موارد بهداشتی را رعایت می کردند که این اتفاق انجام گرفت و سازمان ورزش و جوانان استان زنجان نیز اقدام به تعطیلی و نظارت نمود تا مردم در صورت مشاهده این بیماری آلوده نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر این که یکی از مکان هایی که می تواند بسیار خطرناک باشد و امکان انتشار کرونا ویروس در آن بسیار بالا است کافه ها می باشد، گفت: اگر در این محل ها قلیان نیز وارد اجتماعات شود و در صورتی که افراد از این قلیان مشترک استفاده کنند در صورت آلودگی یک شخص به این ویروس افراد دیگر نیز مبتلا خواهند شد و از سویی دیگر با دود قلیان و پخش آن در فضا این ویروس در محیط مرطوبی قرار می گیرد و امکان آلودگی افراد بسیار بالاتر می رود.

قزلباش گفت: جمع آوری قلیان  در سفره ها خانه ها شروع شده است و نظارت های لازم جهت عدم استفاده از قلیان در سطح استان انجام می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این که داروخانه های استان بر اساس مصرف قبلی خرید ماسک و مواد ضد عفونی کننده را انجام داده اند، خاطر نشان کرد: بر همین اساس است که زمانی که تقاضا بالاتر رفت متناسب با موجودی داروخانه ها نبود و این عامل موجب شد تا کمبود این موارد در داروخانه ها احساس شود از سویی دیگر افراد سودجو نیز وارد عمل شده و ماسک و مواد ضدعفونی کننده را احتکار کردند و کمبود ها شدید در سطح شهر مشاهده شد./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست