• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۲
  • شناسه خبر: 12950

آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در زنجان مستقر می شود/ضد عفونی مناطق پر تردد شهر زنجان ادامه دارد

پیام ملت– آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در زنجان راه اندازی می شود در این راستا پزشکانی از استان برای فراگیری آموزش های لازم اعزام شده و مواد مورد نیاز این آزمایشگاه نیز طی چند روز آینده وارد زنجان خواهد شد. به گزارش ...

پیام ملت– آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در زنجان راه اندازی می شود در این راستا پزشکانی از استان برای فراگیری آموزش های لازم اعزام شده و مواد مورد نیاز این آزمایشگاه نیز طی چند روز آینده وارد زنجان خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی-پیام ملت» نزدیک به دو هفته است که مهمان ناخوانده بدون شناخت مرز وارد کشورمان شده و با سرعت خود را به اکثر استان های همسایه شهرمان رسانده است اما خوشبختانه تا حال حاضر بنا به اعلام مسئولین مورد مثبتی از کرونا ویروس در استانمان اعلام نشده است، مسئله شیوع این ویروس موجب شد تا مسئولین استان جهت پیشگیری از شیوع این بیماری اقدام به ضد عفونی معابر پر تردد شهر زنجان و تولید مضاعف این مواد کنند.

بنا به گفته فتح الله حقیقی ضدعفونی معابر شهر زنجان از دو روز پیش در شهر زنجان شروع شده است که این اقدام در همه اماکن رو بسته و روباز در شهر زنجان انجام می گیرد و برای مقابله با کرونا ویروس از تمام توان دستگاه هایی همچون شهرداری، سپاه و ارتش در استان استفاده شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کمبود الکل در استان زنجان وجود داشت اما در حال حاضر این مسئله حل شده است عنوان کرد: در حال حاضر ۴ واحد تولید کننده مواد شوینده بر پایه الکل در استان وجود دارد که حتی برخی از این واحدها برای اینکه کمبود مواد ضد عفونی کننده را برطرف کنند خط تولید خود را تغییر داده‌اند و شیفت کاری خود را نیز افزایش داده اند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مورد مثبت کرونا ویروس تا حال حاضر در استان توسط آزمایشگاه مرجع در تهران اعلام نشده است اظهار کرد: طی چند روز آینده آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در استان مستقر می شود.

وی گفت: در همین راستا تعدادی پزشک از استان برای آموزش اعزام شده اند و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز نیز به استان وارد خواهد شد.

حقیقی همچنین به اختصاص ۳۰۰ تخت بیمارستانی برای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این تعداد می‌تواند افزایش یابد و این در صورتی است که در تمام شهرستان های استان تخت هایی برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.

غلامحسین احمدی نیز با اشاره به اینکه مناطقی از شهر زنجان برای مقابله با کرونا ویروس ضدعفونی شده اند گفت: شهرداری برنامه ضد عفونی کردن مناطق پرتردد شهر از جمله مراکز تجاری و خدماتی را بر عهده دارد.

 سرپرست شهرداری زنجان اظهار داشت:  طی دو شب گذشته خیابان بیست متری اسلام آباد، خیابان فرودگاه، خیابان سعدی شمالی و جنوبی، خیابان صفا، خیابان بعثت، خیابان فردوسی، خیابان امام از میدان آزادی تا بلوار استقلال، خیابان شهدا، داخل بازار بالا و پایین، راه‌آهن، پاساژهای شهر ضد عفونی شده اند.

وی با بیان این که ضدعفونی معابر توسط ارتش در سطح شهر زنجان ادامه دارد یادآور شد: در این راستا همکاری و مساعدت تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش و سپاه انصارالمهدی استان با خودرو و نیروی  انسانی صورت می گیرد.

سرهنگ داوود حمدی نیز با بیان اینکه ارتش از دو روز گذشته اقدام به ضدعفونی معابر پرتردد شهر زنجان می کند اظهار داشت: خوشبختانه تعاملی که بین تیپ ۲۱۶ زرهی و شهرداری زنجان وجود داشت توانسته‌ایم برای دومین شب پیاپی محله‌ها و معابر پرتردد شهر زنجان را ضدعفونی کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی این را داریم که از نیرو های لازم و کافی برای روزهایی که احتمال بالا رفتن پیک بحران این بیماری وجود دارد نیز استفاده کنیم گفت: در همین راستا تعدادی از نیروهای ۲۱۶ تیپ زرهی زنجان در معابر و محل‌های پر ترافیک شهر زنجان مستقر شده‌اند تا عمل ضدعفونی را انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول همه هماهنگی های لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در زنجان انجام شده و ارتش با تمام قوا در برابر این بیماری خواهد ایستاد.

 فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان با بیان اینکه با انجام عمل ضدعفونی کردن معابر تا حدودی آرامش در سطح شهر زنجان حاکم شده است خاطر نشان کرد: ارتش همواره در خدمت مردم شهید پرور استان زنجان است به همین علت نیروها جهت ضدعفونی کردن پرترافیک و قسمت هایی که شهرداری مشخص کرده است مستقر هستند و در این راستا طی شب گذشته تا ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه شب مشغول به کار بوده اند.

وی با بیان اینکه در صورتی که مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند از این مشکل با موفقیت هم بیرون خواهیم آمد اظهار داشت: امیدوار هستیم تا بتوانیم با کمک مردم و مسئولین این بحران را نیز به پایان ببریم./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست