• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۲
  • شناسه خبر: 12954

کرونا و افزایش قیمت ها در زنجان/ قیمت هر کیلو زنجبیل تازه به ۱۰۰ هزار تومان رسید

پیام ملّت– این روزها با توجه به اینکه در فضای مجازی استفاده از سیر، زنجبیل و لیمو ترش برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از کرونا ویروس دست به دست می‌شود قیمت این اقلام در شهر زنجان روند صعودی به خود گرفته به ...

پیام ملّت– این روزها با توجه به اینکه در فضای مجازی استفاده از سیر، زنجبیل و لیمو ترش برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از کرونا ویروس دست به دست می‌شود قیمت این اقلام در شهر زنجان روند صعودی به خود گرفته به طوری که قیمت زنجبیل از ۳۰ به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و در این حال جای خالی نظارت احساس می‌گردد.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی- پیام ملت» در این روز ها کرونا ویروس نقل هر محفلی شده است از پیر و جوان، زن و مرد کاسب، بقال تا راننده تاکسی، نانوا حرف پیشگیری کرونا ویروس را میزند، خوشبختانه تا این لحظه در استان زنجان مورد مثبتی است از کرونا ویروس توسط مسئولین در استان اعلام نشده است.

اما با این وجود مردم از نبود و کمبود ماسک، مواد ضدعفونی کننده و افزایش قیمت میوه های همچون سیر، لیمو،  زنجبیل و خرما گله دارند و می‌گویند در طول روز برای یافتن مواد بهداشتی به چند داروخانه مراجعه میکنند اما هیچکدام مواد ضدعفونی کننده و ماسک را ندارد این در حالی است که مسئولان همواره می گویند هیچ کمبودی نداریم اما واقعیت چیز دیگری است.

با این وجود در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه به مصرف محصولاتی مانند لیمو ترش و شیرین، سیر، زنجبیل و پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن که در فضای مجازی دست به دست می شود این محصولات قیمتشان سر به فلک کشیده و تقاضا بر عرضه آن پیشی گرفته است همین عامل موجب شده تا این محصولات رشد چند برابری قیمت را به خود ببینند.

یکی از شهروندان زنجانی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیام ملت گفت طی روزهای گذشته قیمت یک کیلوگرم لیمو بین ۶ تا ۱۰ هزار تومان بود اما چند روز است که این میوه با قیمت بسیار بالاتری به فروش می رسد.

میرزایی با اشاره به اینکه تنها قیمت لیمو ترش و شیرین افزایش نیافته بلکه قیمت هر کیلو گرم زنجبیل تازه و با کیفیت نه چندان خوب نیز از ۳۰ هزار تومان به ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان رسیده است اظهار داشت:در این وضعیت مسئولان نظارت بیشتری باید بر افزایش قیمت‌ها داشته باشند و مانع از انجام این امر شود که این کمبود نظارت بر بازار میوه به شدت احساس می شود.

یکی از شهروندان دیگر نیز با گلایه از عدم نظارت بر قیمت‌ها اظهار داشت: طی هفته گذشته یک کیلوگرم سیر ۱۲ هزار تومان بود اما در طی روز گذشته به ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت یافته است و خرما نیز روند صعودی قیمت به خود گرفته است.

محمدی با اشاره به اینکه تقریباً ۱۰ داروخانه را زیر پا گذاشته ام تا برای فرزند خردسال که مشکل ریوی دارد ماسک تهیه کنم اما از انجام این امر عاجز مانده ام گفت: مسئولین همواره در رادیو و تلویزیون اعلام می‌کنند که هیچ کمبودی از لحاظ مواد بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده نداریم اما این کم بود به شدت در سطح شهر زنجان مشاهده می شود.

این شهروند با اشاره به اینکه همواره در اخبار اعلام می‌شود که یک واحد بزرگ تولیدکننده ماسک در استان شروع به کار کرده است اما این محصول در سطح استان پیدا نمی شود عنوان کرد: بعد از ناتوانی از یافتن لوازم بهداشتی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن که گفته می شود میوه های همچون لیمو ترش و شیرین، خرما، سیر بسیار مناسب است به میدان تره بار شهر مراجعه کرده ام اما قیمت این میوه‌ها نیز سرسام آور شده است و خانواده هایی همچون من که با یک حقوق کارگری اداره می شویم در تهیه حداقل این میوه ها عاجز مانده ایم.

محمدی با تاکید بر اینکه از مسئولین وزارت بهداشت در استان و دانشگاه علوم پزشکی برای رسیدگی و توزیع ماسک و موارد بهداشتی درخواست رسیدگی داریم ادامه داد: مسئولین باید به قیمت میوه در اماکن میوه فروشی نیز نظارت کافی داشته باشند تا مردم شاهد این افزایش قیمت ها در چنین شرایط بد اقتصادی با بحران به وجود آمده نباشند تا حداقل در تهیه میوه و سبزی تازه با مشکل مواجه نشوند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان استان زنجان با اشاره به این که عامل گرانی این اقلام در چند روز اخیر شیوع ویروس کرونا است اظهار داشت: بر اساس شایعه ای که در فضای مجازی وجود دارد بر قیمت میوه هایی همچون سیر، زنجبیل، لیمو ترش و شیرین و خرما  اثر گذاشته است.

به گفته این مقام مسئول قیمت لیمو ترش طی هفته های گذشته ۶ هزار تومان بود اما در این روز ها تا ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد، این در حالی است که قیمت سیر خشک از ۱۷ به ۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هاشمی با تاکید بر این که اقلامی همچون خرما و سایر میوه های مذکور از ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش قیمت یافته اند، افزود: خرما با کیفیت عالی مضافتی بم از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان و زنجبیل از ۳۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان افزایش یافته اند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان استان زنجان با بیان این که بازرسان صنعت و معدن در استان بازرسی لازم را برای پیشگیری از افزایش قیمت انجام می دهند گفت: علت افزایش قیمت برخی از اقلام از محل تولید آن انجام می گیرد زیرا بارندگی و سیل های اخیر مانع از برداشت این محصولات می شود و از سوی دیگر هیچ کدام از محصولات مذکور تولید استان نیست.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پایانه های باربری از کامیون داران کمیسیون بالاتری دریافت می کند که این عامل موجب بالا رفتن هزینه جابه جایی محصولات و در نهایت میوه شده که تمام موارد در پایان بر مصرف کننده تاثیر می گذارد و این امر نیازمند رسیدگی است./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست