• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۳
  • شناسه خبر: 12958

دو واحد صنعتی پرورش قارچ خوراکی در استان زنجان فعال است

پیام ملّت– کارشناس مسئول نهال و گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سال های اخیر چهار واحد صنعتی پرورش قارچ خوراکی در استان زنجان فعال بود اما بالا بودن قیمت نهاده ها باعث شد تا دو واحد صنعتی از چرخه تول ...

پیام ملّت– کارشناس مسئول نهال و گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سال های اخیر چهار واحد صنعتی پرورش قارچ خوراکی در استان زنجان فعال بود اما بالا بودن قیمت نهاده ها باعث شد تا دو واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شوند.

کارشناس مسئول نهال و گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت و گو با «پایگاه خبری تحلیلی- پیام ملت» با بیان این که حدود ۶۰ واحد فعال خانگی پرورش قارچ خوراکی در سطح استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: ممکن است در طی ماه های متفاوت ۵۰ یا ۷۰ واحد خانگی فعالیت داشته باشند زیرا دوره پرورش قارچ دو ماه است و برخی از واحد ها ممکن است در طی دو ماه فعالیتی نداشته باشند.

این مقام مسئول با بیان این که بیش ترین میزان تولید قارچ خوراکی در شهرستان ابهر توسط واحد صنعتی پرورش قارچ انجام می گیرد، خاطر نشان کرد: هزینه تولید در این نوع صنعت بسیار بالا است که همین عامل موجب شد تا در طی سال های گذشته تعدادی از واحدهای صنعتی استان غیر فعال شود.

کارشناس مسئول نهال و گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر دو واحد صنعتی پرورش قارچ در سطح استان در شهرستان های ابهر و روستای کهریز خرمدره فعال است اما دو واحد صنعتی که یک واحد  در ایجرود و یک واحد در روستای دو تپه خدابنده بود، تعطیل شده است که به تولید بوقلمون و فراورده های گوشتی تغییر کاربردی داده شده اند.

به گفته این مقام مسئول، ۱۶۲ نفر در سطح استان در این صنعت اشتغال دارند به طوری که ۸۷ نفر دارای تحصیلات زیر دیپلم، ۶۳ نفر دیپلم و فوق دیپلم و ۱۲ نفر با تحصیلات لیسانس مشغول این فعالیت بوده و دارای درآمد هستند.

کریمی با اشاره به این که یک شرکت در سطح استان وجود دارد که بسته بندی قارچ را انجام می دهد، اظهار داشت: این شرکت علاوه بر بسته بندی محصول تولیدی خود شرکت، اقدام به جمع آوری قارچ از واحدهای خانگی می کند و با بسته بندی موجب ارزش افزوده این محصول برای تولیدکنندگان شده و در نهایت در اختیار بازار های هدف قرار می دهد.

کارشناس مسئول نهال و گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان زنجان از بالا بودن قیمت نهاده های اولیه پرورش قارچ خوراکی گله مند بود و گفت: افزایش قیمت نهاده ها موجب می شود تا واحد های پرورش قارچ غیرفعال شده و این صنعت با مشکل مواجه شود./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست