• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۳
  • شناسه خبر: 12977

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: ۸۰ درصد بیماران کرونایی علائم خفیف دارند

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت : شیب شیوع انتشار ویروس کرونا در زنجان ملایم است. پرویز قزلباش با اشاره به موج شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، اگر مشکوک ...

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت : شیب شیوع انتشار ویروس کرونا در زنجان ملایم است.

شیب-شیوع-ویروس-کرونا-در-زنجان-بسیار-ملایم-است-80-درصد-بیماران-علائم-خفیف-دارند

پرویز قزلباش با اشاره به موج شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، اگر مشکوک شویم که بیماری مراجعه کننده کرونا است، بیمار را در بیمارستان بستری و مورد آزمایش قرار می‌دهیم.

به گزارش پیام ملت و به نقل از موج رسا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه درمان این بیماری بستگی به بروز علائم این بیماری در بیمار دارد، تصریح کرد: ۸۰ درصد از بیماران ممکن است علائم بیماری در آن‌ها مشاهده نشود و یا علائم بیماری در آن ها بسیار خفیف باشد.

وی با بیان اینکه فقط ۲۰ درصد از این بیماران دارای علائمی هستند که منجر به مراجعه به بیمارستان می‌شود، عنوان کرد: بر اساس آزمایش‌ها و عکس‌هایی که گرفته می‌شود پزشک متخصص تشخیص می دهد که بیمار چه داروهایی را شروع به مصرف کند.

قزلباش با اشاره به اینکه بیمارانی که تحت درمان اولی قرار می‌گیرند نمونه آزمایش از این بیماران گرفته و به آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا ارسال می‌شود، افزود: اگر جواب آزمایش مثبت بود روند درمان ادامه پیدا می‌کند و در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش بیمار مرخص می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست