• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۴
  • شناسه خبر: 12982

فرماندارزنجان : جامعه پزشکی رزمندگان جان بر کف سلامت در این مقطع اند

پیام ملت– فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به این که جامعه پزشکی رزمندگان جان بر کف سلامت در این مقطع از تاریخ کشورند،گفت: جامعه پزشکی در این مقطع تاریخی در خط مقدم بهداشت و سلامت همچون رزمندگان ایثارگرانه از هستی خ ...

پیام ملتفرماندار شهرستان زنجان با اشاره به این که جامعه پزشکی رزمندگان جان بر کف سلامت در این مقطع از تاریخ کشورند،گفت: جامعه پزشکی در این مقطع تاریخی در خط مقدم بهداشت و سلامت همچون رزمندگان ایثارگرانه از هستی خود برای صیانت از سلامت جان آحاد جامعه گذشته اند.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی- پیام ملت» رضا عسگری در نشست مدیران اجرایی شهرستان زنجان با اشاره به این که  در حال حاضر بیماری ناشی از سرایت ویروس کرونا  مهمترین دغدغه جامعه پزشکی است خاطر نشان کرد: مدیریت این فضا با توجه به فشار افکار عمومی بسیار سخت است و باید به دوستان شبکه بهداشت و علوم پزشکی خداقوت گفت که در صف مقدم این معضل قراردارند.

عسگری با اشاره به بعد روانی و تبعات اجتماعی این بیماری تاکید کرد: باید مراقبت باشیم و اجازه ندهیم مردم بی مورد مضطرب شوند ولی در عین حال هشدارها را باید جدی بگیرند.

عسگری با اعلام این که آژیر وضعیت قرمز در زنجان هم به صدا در آمده است افزود: به دلیل همجواری با استانهایی که پیشتر این ویروس در آن شیوع یافته باید بیش از پیش به نکات ایمنی، آموزش های پزشکی و آموخته هایمان توجه نماییم و در مواجهه آرامش خود را حفظ نماییم.

وی با اشاره به این که همه ما مسئول هستیم و تمام مردم و مسئولین و آحاد جامعه و تنها حاکمیت مسئول نیست گفت: چرا که  نهادهای دولتی وظایف و تکالیفی دارند که با وجود محدودیت ها انرژی و همت خود را برای انجام وظایف خود به کار بسته اند و تنها باهمراهی مردمی است که این اقدامات اثر بخش خواهد بود.

فرماندار زنجان با بیان این که ما به دنبال آن هستیم شرایطی مهیا کنیم تا از آموزش ها، امکانات و داشته هایمان حداکثر بهره برداری را ببریم عنوان کرد: بیش از هر زمان نیاز داریم به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال خود و خانواده و جامعه متعهدتر باشیم و بی تفاوت از کنار آن عبور نکنیم.

عسگری با تاکید بر این که قطعا از کسی که تامین کننده امکانات بهداشتی است پذیرفتنی نیست با عدم عرضه محصول در بازار التهاب ایجاد کند گفت: این عمل مصداق بارز خیانت است و حتی تعداد معدود محتکران موجب لطمه خوردن  اعتماد جامعه شده و با محتکران به شدت برخورد خواهد شد.

وی نقطه مقابل محتکران را تولید کنندگانی عنوان کرد که داوطلبانه تجهیزات بهداشتی را با کمترین قیمت و یا به رایگان در اختیار مردم قرارداده اند و گفت: برای امیدواری مردم برای عبور از این بزنگاه باید این اقدامات به خوبی در  سطح وسیعی منعکس گردد و خیرین حوزه بهداشت به درستی معرفی گردند. 

فرماندار زنجان به تاثیر انعکاس اخبار کذب و سیاه نمایی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: از مردم میخواهیم در بازنشر اخبار خوب و امیدوارکننده پیش قدم باشند و روحیه همدلی را در جامعه قوت ببخشند.

عسگری خاطر نشان کرد: همه ما به عنوان یک رسانه در مقابله با اخبار مایوس کننده تلاش کنیم و اجازه لطمه به اعتماد عمومی را ندهیم و اخبار و کلیپ های آموزشی تهیه شده  توسط دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مربوطه را تنها منبع معتبر شناخته و بازنشر نماییم.

این مقام مسئول نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر جامعه ای خواند و گفت: صیانت از جان و سلامت تک تک افراد جامعه که در مقطع کنونی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که هرگونه سهل انگاری در این حوزه تبعات و صدمات جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

وی توجه به تبعات اقتصادی ناشی از تعطیلی واحدهای صنفی را ضروری خواند و گفت: برای تسهیل مشکلات اصناف و کارفرمایان رایزنی هایی شکل گرفته تا با اقداماتی همچون استمهال وام های بانکی، بخشودگی جرایم  و سایر ظرفیت های قانونی برای سرپا ماندن چرخ اقتصاد مورد استفاده قرارگیرد.

عسگری هم افزایی بین تمامی ارگان ها و سازمان ها را برای عبور از بحران موجود را ضروری اعلام کرد و افزود: باید سایر دستگاه ها به تاسی از  سپاه و نیروهای مسلح  پای کار بیایند و در این بین شوراها و دهیاران و شهرداران پیرو ضوابط ابلاغی از تمام ظرفیت های خود برای پوشش خلاء های موجود استفاده نمایند.

فرماندار زنجان از دستگاه های دولتی خواست با مراجعه به سازمان صنعت، معدن وتجارت و اتاق بازرگانی مواد ضد عفونی ادارت خود را با قیمت تمام شده با توجه به سهمیه بندی اعلام شده دریافت نمایند.

عسگری خاطرنشان کرد: روند توزیع و عرضه محصولات بهداشتی شروع شده و نگرانی در این خصوص در شهرستان  وجود ندارد./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست