• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۴
  • شناسه خبر: 12993

۱۵پیوند کلیه امسال در زنجان انجام شد/ بیماران کلیوی از حضور در اجتماعات پرهیز کنند

پیام ملّت– مدیر انجمن خیریه حمايت از بيماري‌هاي كليوي استان زنجان با اشاره به این که از ابتداي سال جاري تاكنون ۱۵ پيوند كليه در اين استان انجام شده است گفت: ۶ پيوند از افراد مرگ مغزي و ۹ پيوند از متقاضي اهداي كليه ...

پیام ملّت– مدیر انجمن خیریه حمايت از بيماري‌هاي كليوي استان زنجان با اشاره به این که از ابتداي سال جاري تاكنون ۱۵ پيوند كليه در اين استان انجام شده است گفت: ۶ پيوند از افراد مرگ مغزي و ۹ پيوند از متقاضي اهداي كليه انجام گرفته است و در این شرایط توصیه می شود بیماران نکات بهداشتی به جد رعایت کنند.

 محمدرضا طهماسبی در گفتگو با «پایگاه خبری تحلیلی- پیام ملت» گفت:  ۱۵ مورد پیوند کلیه در استان در طی سال جاری تا کنون انجام شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با بیان این که دستور انجام پیوند کلیه از انجمن کلیوی کشور توسط وزارت بهداشت گرفته شده است و بصورت ثبت سامانه است عنوان کرد:  این روش مشکلات خاص خود را برای بیماران کل کشور ایجاد کرده است که موجب کاهش پیوند کلیه شده است.

مدیر انجمن خیریه حمايت از بيماری های كليوي استان زنجان اظهار داشت: هم اكنون ۱۲۰ تن بیمار دیالیزی این انجمن در صف انتظار انجام پيوند كليه هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اينكه در حال حاضر يك هزار و ۸۵۳ نفر بیمار کلیوی تحت پوشش این انجمن هستند اظهار داشت: مهم ترین مسئله حال حاضر بيماران كليوي بيشتر مشكلات اقتصادي است و به همين دليل دياليز اين افراد در مراكز رايگان است و بزودی با راه اندازی کلینیک تمامی خدمات درمانی این بیماران تجمیع شده تا مشکلی در درمان نداشته باشند.

طهماسبی با اشاره به اینکه انجمن کلیوی زنجان در حال حاضر ۳۷۱ بیمار دیالیزی را مورد حمایت قرار می‌دهد، تصریح کرد : این بیماران برای دیالیز نیازی برای مراجعه به مرکز استان ندارند و با مراجعه به دفتر نمایندگی انجمن در شهرستان ها خدمات دریافت می کنند.

این مقام مسئول مهم ترین دلایل ابتلا به بیماری کلیوی را بیماری دیابت، فشار خون، سنگ ساز بودن کلیه، نارسایی ارثی و استفاده زیاد از غذاهای فست فودی و مصرف بی رویه نمک عنوان کرد و تاکید کرد: از همه شهروندان در خواست می گردد تا سالانه با انجام چکاپ از سلامت کلیه خود اطمینان پیدا کنند.

مدیر انجمن خیریه حمايت از بيماري‌هاي كليوي استان زنجان با اشاره به این که افراد با بیماری زمینه ای بیش تر در معرض عوارض ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند گفت: تمام بیماران علاوه بر حفظ آرامش خود باید تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند از دست دادن، روبوسی و بغل کردن به جد خودداری نمایند.

وی تاکید کرد: افرادی که سسیتم ایمنی و دفاعی بدنشان ضعیف است از حضور در مکان های پردد و شلوغ که امکان وجود افراد آلوده به ویروس کرونا وجود دارد به جد خودداری کنند و بهتر است در این روز هایی که وجود این بیماری در سطح کشور شایع شده است برای حفظ سلامتی خود در خانه بمانند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست