• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۵
  • شناسه خبر: 13013

برخورد شدید با محتکران اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده

پیام ملّت– دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: با افرادی که در شرایط کنونی جامعه اقدام به احتکار اقلام بهداشتی و مورد نیاز مردم کنند، به شدت برخورد خواهد شد. به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط ...

پیام ملّت– دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: با افرادی که در شرایط کنونی جامعه اقدام به احتکار اقلام بهداشتی و مورد نیاز مردم کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان،حجت‌الاسلام محسن کرمی شامگاه چهارشنبه در کشف و پلمپ دو انبار مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی احتکار شده در  زنجان با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که مردم به لحاظ برخی از اقلام از جمله اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در کمبود به سر می‌برند، گفت: به همین خاطر مردم منتظر دسترسی به حداقل‌هایی از این اقلام هستند.

وی افزود: برخی افراد بدون توجه به این شرایط و با نگرش سودجویانه به این اموال و بدون اینکه هیچ‌گونه دغدغه‌ای نسبت به شرایط، مشکلات و نیازهای جسمی و روحی مردم داشته باشند، مبادرت به انبار کالاهای ضروری کرده‌اند و عمده این کالاها در زمینه بهداشت و به‌ویژه ماسک و مواد ضدعفونی کننده است.

دادستان زنجان از کشف انباری در زنجان که اقلام مورد نیاز مردم در شرایط کنونی جامعه در آن احتکار شده بود خبر داد و تصریح کرد: در این ساختمان دو طبقه متاسفانه شاهد احتکار اقلامی بودیم که در شرایط کنونی جامعه بسیار مورد نیاز بوده و حتی تاریخ مصرف برخی از این اقلام که از سال‌ها پیش در این انبار احتکار شده، سپری شده بود.

کرمی با یادآوری اینکه هیچ‌کدام از این اقلام از مبادی رسمی خریداری نشده و فاکتورهای اخذ شده نیز حاکی از آن دارد که اقلام مذکور از فروشگاه‌های اینترنتی بدون مشخصات کامل و شفاف خریداری شده و حتی خود این مکان نیز فاقد مجوز فعالیت در امر خرید و یا توزیع اقلام بهداشتی است، ادامه داد: علاوه بر همه این موارد، انبار مذکور در سامانه مربوطه در سازمان صمت ثبت نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان اظهار کرد: فردی که مرتکب چنین اقدامی شده است، قطعاً متخلف بوده و برخورد سختی با وی خواهد شد. از طرفی اقلامی هم که مورد نیاز است به مراکز بهداشتی و درمانی ارسال می‌شود تا مردمی که نیاز به آن دارند، در اسرع وقت این اقلام را مورد استفاده قرار دهند.

کرمی با تاکید بر اینکه افرادی که از این به بعد بخواهند به این روش عمل کنند، منتظر برخورد سخت قانون باشند، بیان کرد: چشمان بیدار دستگاه‌های نظارتی، مترصد این نوع رفتارها است و به محض شناسایی این قبیل افراد، سخت‌ترین برخورد قانونی با آن‌ها صورت خواهد گرفت؛ چرا که در خصوص سلامت روح و جسم مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم و هر کسی بخواهد در این زمینه اخلال ایجاد کند، با برخورد سخت قانون مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از مراکز در ایام گذشته نسبت به تولید مواد ضدعفونی کننده‌ای که فاقد شرایط و استانداردهای لازم است، مبادرت کرده‌اند، افزود: طی چند روز گذشته ۵ مرکز را در همین راستا پلمب کرده و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کردند نیز شناسایی شدند.

دادستان زنجان گفت: بعد از انجام نمونه‌برداری از اقلام تولیدی این مراکز، مشخص شد که عموم اقلام صرفاً برای ضدعفونی کردن سطوح تولید شده و از استانداردهای لازم برای ضدعفونی کردن دست‌ها برخوردار نیست اما متاسفانه برچسب‌ها و مشخصاتی که بر روی کالاهای مذکور وجود داشت، حکایت از این دارد که این مواد حاوی آنتی‌ویروس‌هایی است که برای ضدعفونی کردن دست‌ها بوده و این افراد بدون توجه به این استانداردها و اخذ مجوزهای لازم، مبادرت به این کار کرده‌اند که به همین خاطر این مراکز نیز پلمب شده و با فعالان آن برخورد سخت قانونی به عمل خواهد آمد.

کرمی با یادآوری اینکه تا زمانی که مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط اخذ نشده باشد، این افراد حق تولید و توزیع این‌گونه اقلام را ندارند، تصریح کرد: خریدارانی که با توجه به نیاز به بازار مراجعه می‌کنند، طبیعتاً شاید در انتخاب اقلام مورد نیاز خود دقت کافی را نداشته باشند و این فضا باعث شده است تا زمینه سوءاستفاده برای برخی افراد فراهم شود که این افراد نیز در صورت شناسایی، منتظر برخورد سخت قانونی باشند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان در ادامه از کشف بیش از ۲۰۰۰ جفت دستکش، ۸۰۰۰ عدد ماسک، مقادیری مواد ضدعفونی کننده و … طی چند روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: برای همه این موارد و اقلام احتکار شده، پرونده تشکیل و اقلام مکشوفی تحویل مراکز درمانی شد تا برای بیماران مورد استفاده قرار گیرد. همچنین چند مرکز نیز که مبادرت به تولید مواد ضدعفونی کننده فاقد استانداردهای لازم می‌کردند، شناسایی شدند.

شامگاه چهارشنبه یک انبار بزرگ اقلام پزشکی و بهداشتی احتکار شده و همچنین یک داروخانه که مواد ضدعفونی کننده را احتکار کرده بود پلمپ شد و متخلفین دستگیر شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست