• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۵
  • شناسه خبر: 13001

عزمی همگانی در زنجان برای مبارزه با ویروس وارداتی

پیام ملّت- با عزمی راسخ، همگانی و به کمک اکثر نیروهای دولتی و مردمی معابر، ادارات و مکان های پرتردد استان زنجان در حال ضد عفونی و گند زدایی است تا هر چه سریع تر کرونا ویروس از این استان و کشورمان خارج شود و شرایط سلامت ب ...

پیام ملّت- با عزمی راسخ، همگانی و به کمک اکثر نیروهای دولتی و مردمی معابر، ادارات و مکان های پرتردد استان زنجان در حال ضد عفونی و گند زدایی است تا هر چه سریع تر کرونا ویروس از این استان و کشورمان خارج شود و شرایط سلامت بر جمیع مردم حاکم شود.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی- پیام ملت» ویروس کرونا بدون این که مرز بشناسد و بدون دعوت وارد کشور شد و از همان روز های نخست ورود مهمان ناخوانده به کشور دولت تمام انرژی و توان خود را به کار گرفت تا با آن مقابله کند در این راستا تمام نیروها وارد عمل شدند همان طور که این ویروس مرز را نادیده گرفت تمام ارگان نیز برای مقابله با این عامل ناشناخته عزمشان را جذب کردند و پا به پای هم و در کنار هم قرار گرفتند تا آن را شکست داده و از پا در آورند.

اما چندی نگذشت که این ویروس وارد استانمان زنجان شد در این استان نیز همه بسیج مقابله و مبارزه با آن شدند نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی در کنار مردم قرار گرفتند و با ضد عفونی معابر به صورت شبانه آرامشی برای مردم این شهر به ارمغان آورند و در این حین بسیاری از نهاد ها همچون آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی نیز برای هر چه سریع بیرون راندن این میهمان بدون مرز دست به کار شده و همچون مراکز بهزیستی، مراکز زیارتی، مراکز گردشگری و اتوبوس رانی اقدام به ضدعفونی کردند.

بسیاری از جوانان نیز به صورت خودجوش دست به کار شده و اقدام به ضد عفونی شبانه برخی از محل ها همچون عابر بانک ها که بیش ترین استفاده را طی روز توسط افراد مختلف دارند نمودند تا این بیماری را زمین گیر کنند.

و اما در این میان باید خدا قوت گفت به کادر درمان استان زنجان و خانواده های آنان که در این روز های ملتهب آرامش را به مردم انتقال می دهند و شعارشان شکست هر چه سریع تر این ویروس است آنانی که همواره جان بر کف در تلاش شبانه روزی هستند تا از گسترش این بیماری ممانعت کنند و روال عادی را به جامعه برگردانند و تمام امید ها بر این است که هر چه سریع تر وضعیت سفید و بدون کرونا بر استان و کشورمان حاکم شود.

در این راستا استاندار زنجان با قدردانی از همکاری واحدهای تولیدی مواد شوینده و ضدعفونی کننده با پایه الکل که برای حفظ سلامتی مردم خط تولید خود را تغییر داده اند گفت: هم اکنون در استان به اندازه کافی این مواد تولید می شود و حتی قابلیت ارسال به سایر استانها را دارد، تمام مراکز آموزشی و درمانی مواد ضد عفونی کننده در اختیار دارند.

به گفته مقام عالی استان، همه باید به مواردی که ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا اعلام می کند عمل کنند و ما در زنجان در ورودی و خروجی شهرها واحدهایی را مستقر کرده ایم تا ضمن شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا، سریعا برای قرنطینه آنها اقدام کنند.

غلامحسن احمدی نیز اظهار کرد: مناطقی که شهرداری زنجان در بحث ضدعفونی کردن برخی از مناطق شهر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در برنامه کار خود دارد، ضدعفونی کردن مناطق پرتردد شهری بوده که بیشترین تردد شهری در مراکز تجاری و خدماتی است.

سرپرست شهرداری زنجان در رابطه با مناطقی که در زنجان ضدعفونی شده است، خاطرنشان کرد: خیابان امام از میدان آزادی تا بلوار استقلال، خیابان بیست متری اسلام‌آباد، خیابان شهید مطهری، خیابان شیخ فضل‌الله نوری، خیابان‌های سعدی شمالی و جنوبی، خیابان صفا، خیابان بعثت، خیابان فردوسی، خیابان شهدا، داخل بازار بالا و پایین، خیابان شهید مدنی، راه‌آهن و پاساژهای شهر از جمله مناطقی است که با همکاری و مساعدت تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش و سپاه انصارالمهدی (عج) استان با ارسال خودرو و نیروی انسانی‌ انجام شد.

به گفته رهبر طوماری: آموزش‌ و پرورش استان زنجان از زمان اعلام شیوع کرونا در کشور، همه تمهیدات لازم را انجام داده است تا ضدعفونی مدارس استان انجام شود و پس از اعلام تعطیلی، مدارس استان زنجان هر روز ضدعفونی می‌شود و مربیان بهداشت، مدیران، معلمان و کادر خدماتی مدارس برای مقابله با کرونا آموزش‌ دیده‌اند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مواد ضد عفونی‌کننده و بهداشتی به میزان لازم برای روزهای آتی به مدارس ارسال‌ شده است، تصریح کرد: اگر شیوع کرونا در کشور ادامه داشته باشد، ارسال مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده به مدارس ادامه‌دار خواهد بود و به دنبال این هستیم که برای دانش‌آموزان در بهترین شرایط، کلاس‌های درس را برگزار کنیم.

 به گفته مسئول روابط عمومی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به منظور جلوگیری از پیشرفت ویروس کرونا و مبارزه با این ویروس، تیم ضدعفونی‌کننده و گندزدایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به ضدعفونی معابر و خیابان‌های سطح شهر پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: پاسداران سپاه استان زنجان و بسیجیان این استان در پی شیوع ویروس کرونا بر خود لازم می‌دانند برای رفع نگرانی و دغدغه مردم تا غلبه کامل بر این بیماری و بازگشت به شرایط عادی از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

حسن بیات با بیان اینکه سپاه از بطن و متن مردم است و نهادی مردمی است گفت: سپاه به‌حسب رسالت ذاتی خود از بدو تاسیس تاکنون خدمات‌رسانی به مردم و رفع دغدغه مردم را در اولویت اهداف و برنامه‌های خود قرار داده است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: اتوبوس های درون‌شهری با توجه به ترددهای مختلف به ویژه زمان بارندگی نیازمند نظافت بیشتری بوده و با توجه به بروز بیماری کرونا این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

فرهاد رفیعی افزود: بر این مبنا همه اتوبوس های درون‌شهری شهرداری زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا، پس از اتمام کاری و تا آخرین وسیله نقلیه توسط افراد متولی امر مورد ضدعفونی قرار می گیرند که در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

این مسؤول ادامه داد: علاوه بر آن ضدعفونی تاکسی های درون‌شهری نیز اهمیت زیادی دارد که در این ارتباط نیز هر شب نسبت به انجام این کار اقدام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس تمامی موزه ها و اماکن تاریخی استان زنجان توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضدعفونی شد.

وی ادامه داد: این تدابیر به منظور حفظ سلامت و ایمنی بازدیدکنندگان و پرسنل صورت گرفته و این اقدامات پیشگیرانه در موزه ها و اماکن تاریخی به طور مستمر انجام می شود.

امیر ارجمند با اشاره به ممنوعیت بازدیدهای گروهی از موزه ها و اماکن تاریخی گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل ملی، ممنوعیت بازدیدهای گروهی از موزه ها و اماکن تاریخی، این اماکن در استان زنجان از ساعت ۹ الی ۱۷ به صورت انفرادی پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

مشهود تقی لو با اشاره به فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در راستای پیشگیری و آموزش برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی قبل از شروع موج بیماری کرونا در زنجان به‌عنوان عضو ستاد استانی پیشگیری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی عضویت داشت.

وی با بیان اینکه ۲۵ گروه جهادی به نام شهید رهنمود و با ظرفیت ۱۰۰ جهادگر در راستای آموزش و پیشگیری از کرونا در زنجان فعال است، ابراز کرد: سابقاً این گروه‌های جهادی در استان در راستای ارائه خدمات بهداشتی رایگان فعالیت می کردند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در این مدت درمانگاه شماره ۱۴ زنجان را به‌عنوان سومین مرکز بعد از درمانگاه‌های شماره  ۸ و ۹ به‌عنوان مرجع غربالگری، درمان و پیگیری بیماران کرونایی تحویل بسیج جامعه پزشکی شد، تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی به مدت دو ماه و به‌صورت سه شیفت در این راستا ارائه خدمات می‌کند.

وی با بیان اینکه همه کادر گروه‌ها جهادی فعال در درمانگاه شماره ۱۴ زنجان شامل متخصصین، پزشکان عمومی، کارشناسان و افرادی که نمونه‌گیری می‌کنند هستند، عنوان کرد: تمامی کادر گروه‌های جهادی به‌صورت داوطلبانه این اقدامات را انجام می‌دهند.

مدیر روابط عمومی کتاب خانه های عمومی زنجان اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، روند ضدعفونی کتابخانه های عمومی استان زنجان آغاز شده است.

محمد محمدی با اشاره به اقدامات بهزیستی استان زنجان برای پیشگیری از ابتلا جامعه هدف بهزیستی استان زنجان به بیماری کرونا، اظهار کرد: از بدو انتشار ویروس کرونا در کشور سازمان بهزیستی کمیته بحران ویروس کرونا در سازمان بهزیستی تشکیل شد.

وی ابراز کرد: به‌تمامی مراکز اعم از خانه سالمندان، شیرخوارگان، مراکز شبانه‌روزی، مراکز روزانه، مهدهای کودک، کمپ‌ها، مرکز سرپناه معتادین به ریز برنامه‌ریزی و برای اجرا به مراکز بهزیستی شهرستان‌ها ابلاغ شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تعطیلی مراکز روزانه و مهدهای کودک سازمان بهزیستی استان زنجان هم‌زمان با سایر مدارس تعطیل شد، تصریح کرد: تمامی این مراکز در زمان تعطیلی ضدعفونی می‌شوند تا در صورت بازگشایی مهدهای کودک و مراکز روزانه مشکلی وجود نداشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز اظهار کرد: اماکن مذهبی مطیع تصمیمات ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا باشند تا این بیماری را کنترل کنیم و اماکن مذهبی به طور مرتب ضدعفونی می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه دستورات دینی هم بر حفظ سلامت انسان تأکید دارد، ابراز کرد: مسئولان بقاع متبرکه تمام مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را انجام می‌دهند تا سلامتی جامعه به خطر نیافتد.

 سرهنگ داوود حمدی نیز با بیان اینکه ارتش نیز اقدام به ضدعفونی معابر پرتردد شهر زنجان کرد، افزود: خوشبختانه با تعاملی که بین تیپ ۲۱۶ زرهی و شهرداری زنجان وجود داشت، توانستیم محله‌ها و معابر پرتردد شهر زنجان را ضدعفونی کنیم.

حمدی با یادآوری اینکه این آمادگی را داریم که از نیروهای لازم و کافی برای روزهایی که احتمال بالا رفتن پیک بحران این بیماری وجود دارد، استفاده کنیم، ادامه داد: در همین راستا تعدادی از نیروی تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در معابر و محله‌های پرترافیک شهر زنجان مستقر شده‌اند تا اقدام به ضدعفونی معابر پرتردد کنند.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری اظهار کرد: ارتش همواره خود را مدیون این مردم دانسته و در هر برهه‌ای که نیاز باشد، به یاری مردم همیشه در صحنه خواهد شتافت؛ چرا که خود را جزو همین مردم شهیدپرور می‌داند.

و اما برداشت پایانی از سخنان تمام مسئولان استانی این است که با همدلی، همیاری و عزم راسخی و با کمک هر چه بیشتر کادر درمان استان و یاری تمام نهادها  که در این روز ها در استان زنجان حاکم است و البته با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم بر این ویروس بدون مرز غلبه خواهیم کرد./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست