• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۹
  • شناسه خبر: 13109

اولویت دریافت ماسک با بیماران مبتلا به کرونا و کادر بیمارستان است

پیام ملّت– معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به این که اولویت دریافت ماسک با کادر درمان و بیماران کرونایی در استان است، گفت: اگر در طی روز های آینده نیاز بیمارستان به ماسک مرتفع شود برای است ...

پیام ملّت– معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به این که اولویت دریافت ماسک با کادر درمان و بیماران کرونایی در استان است، گفت: اگر در طی روز های آینده نیاز بیمارستان به ماسک مرتفع شود برای استفاده مردم ماسک در داروخانه ها توزیع می شود.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» جواد تاج کی با بیان این که طی روز های پیش رو توزیع ژل و محلول ضد عفونی کننده در داروخانه های استان افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: تولید این محلول ها در استان بالا است و می تواند نیاز استان را در این مورد رفع نماید.

وی با تاکید بر این که هم استانی ها در تهیه این اقلام صبر داشته باشند و عجله به خرج ندهند، عنوان کرد: افرادی هستند که بعد از توزیع اقلام بهداشتی به چند داروخانه مراجعه می کنند و بیش از نیاز خود و خانواده خود اقدام به تهیه اقلام می نماید که همین عوامل موجب می شود برخی از شهروندان در نهایت از تهیه این محلول ها باز بمانند اما اگر هر کسی به اندازه خرید کند این اقلام به همه متقاضیان خواهد رسید.

تاج کی با بیان این که قبول داریم کمبود ماسک در استان وجود دارد گفت: در تهیه و توزیع ماسک اولویت با بیمارستان ها است زیرا شخصی که مبتلا به کرونا ویروس شد حتما باید از ماسک استفاده کند تا موجب پخش بیماری در هوا نشود.

وی با بیان این که کادر زحمت کش درمانی که از بیماران مبتلا به این ویروس پرستاری می کنند و دارو در اختیار مبتلایان قرار می دهند نیز حتما باید از ماسک استفاده کنند، اظهار داشت: علل ذکر شده موجب می شود تا کمبود ماسک در سطح داروخانه های استان مشاهده شود.

این مقام مسئول افزود: طی روز های گذشته سعی بر این بود تا ماسک در اختیار مبتلایان و کادر درمان استان قرار گیرد اما با این وجود حدود ۲۰۰ هزار ماسک در سطح داروخانه های استان توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: اگر در طی روز های آینده نیاز بیمارستان های استان به ماسک تامین شود مجددا از طریق داروخانه ها ماسک در اختیار مردم قرار می گیرد./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست