• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۰
  • شناسه خبر: 13120

مصرف غیر اصولی ویتامین D در روز های کرونایی، مسمومیت و مشکلات جدی به همراه دارد

پیام ملّت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در رابطه با مصرف ویتامین D در این روزهای کرونایی خاطر نشان کرد: افرادی که کمبود ویتامین D دارند باید این ویتامین را مصرف کنند اما در این مقطع زمانی امکان افراط و تفریط ...

پیام ملّت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در رابطه با مصرف ویتامین D در این روزهای کرونایی خاطر نشان کرد: افرادی که کمبود ویتامین D دارند باید این ویتامین را مصرف کنند اما در این مقطع زمانی امکان افراط و تفریط وجود دارد و مردم باید هرگونه دارو را تحت نظر پزشک متخصص مصرف کنند به دلیل این که استفاده غیراصولی از ویتامین D نیز می‌تواند سبب مسمومیت شده و مشکلات جدی را برای فرد ایجاد کند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: با این که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزایش یافته است ولی روند افزایش جهشی نیست و این موضوع اهمیت قابل توجهی دارد.

این مقام مسئول به افزایش سطح توقع از شبکه بهداشت و درمان در پی شیوع کروناویروس اشاره کرد و گفت: کرونا ویروس نقاط ضعف موجود در حوزه بهداشت و درمان ایران و جهان را نمایان کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در رابطه با مصرف ویتامین D در این روزهای کرونایی خاطر نشان کرد: در این رابطه نقل‌های مختلفی وجود دارد و افرادی که کمبود ویتامین D دارند باید این ویتامین را مصرف کنند، ولی در این مقطع زمانی امکان افراط و تفریط وجود دارد؛ از مردم تقاضا می‌کنم هرگونه دارو را تحت نظر پزشک متخصص مصرف کنند، زیرا استفاده غیراصولی از ویتامین D نیز می‌تواند سبب مسمومیت شده و مشکلات جدی را برای فرد ایجاد کند.

به گفته قزلباش، دانشگاه با همکاری استانداری پیگیر تولید و توزیع محصولات بهداشتی است و توزیع با سازماندهی انجام شده در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امور بهبود خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: نکته مهم در این امور این است که اگر چند برابر موجودی هم ماسک توزیع شود بازهم کمبود خواهد بود ولی باید متوجه بود که همه افراد نیاز به استفاده از ماسک ندارند در حالیکه کارکرد ماسک ایجاد مانع برای پخش قطرات بزاقی فرد مبتلا است و کمکی به پیشگیری نمی‌کند.

وی اظهار داشت: دستورالعمل تهیه ماسک وجود دارد و درست کردن ماسک در خانه بسیار به صرفه و به لحاظ بهداشتی هم بهتر است، چرا که مدت زمان استفاده از ماسک‌های توزیع شده فقط دو ساعت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۸ مورد مثبت از لحاظ آزمایشگاهی و ۵ مورد فوت ناشی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده است، افزود: خوشبختانه روند بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا بسیار کند بوده و افزایش چشم‌گیری ندارد؛ بلکه به تدریج افزایش پیدا می‌کند که اهمیت آن بسیار بیشتر از آزمایش است.

قزلباش با بیان این که کنترل ورودی استان به هلال احمر و نیروی انتظامی استان زنجان واگذار شده است تصریح کرد: باید با کنترل‌های سخت مانع از هر ورودی به استان شد. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست