• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 13207

آیا تمام صنوف شهر زنجان تعطیل است؟

پیام ملّت– پیرو نامه فرماندار شهر زنجان و تصمیم ستاد کرونای استان برخی از صنوف سطح شهرستان، بازار بزرگ، پاساژ ها تعطیل اعلام شده است اما در بعضی از صنوف که کالای اساسی عرضه می کنند استثنا وجود دارد و امکان تعطیلی د ...

پیام ملّت– پیرو نامه فرماندار شهر زنجان و تصمیم ستاد کرونای استان برخی از صنوف سطح شهرستان، بازار بزرگ، پاساژ ها تعطیل اعلام شده است اما در بعضی از صنوف که کالای اساسی عرضه می کنند استثنا وجود دارد و امکان تعطیلی در آن ها نیست که این صنوف شامل خوار و بار فروشی ها، میادین میوه و تره بار، نانوا، قصاب و یا صنوف ارائه دهنده خدمات ضروری هستند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» از آنجا که بازار و مراکز خرید در شهرها میتواند محل تجمع مردم و همچنین انتقال ویروس کرونا باشد تعطیلی برخی از این مراکز در دستور کار ستاد استانی پیشگیری از کرونا ویروس در استان زنجان قرار گرفته است اما در این میان یقینا بازریان و صنوف مختلف با تعطیلی دچار ضرر مادی می شوند.

از سویی دیگر شرایط فعلی جامعه با توجه به این بیماری شرایط خاصی است، این تصمیم برای سلامتی هر چه بیشتر شهروندان بسیار ازشمند است زیرا هر چه در سطح بازار شاهد رفت و آمد کمتری باشند مطمئناً کنترل این بیماری موفق تر خواهد بود.

به گفته فرماندار زنجان کسبه بازار زنجان، هیئت امنا و اتحادیه‌های زنجان طی هفته‌های گذشته در خصوص تعطیلی بازار و اصناف برای مقابله با بیماری کرونا اعلام آمادگی کرده بودند، در این راستا دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و ستاد مبارزه با کرونا در استان ابلاغیه‌ای مبنی بر اینکه امکان دارد طی هفته آینده شرایط استان از لحاظ ابتلای تعداد بیشتری از افراد به بیماری کرونا نگران‌کننده‌تر از روزهای گذشته باشد، خواستار تعطیلی بازار شدند.

عسگری با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته شرایط استان به نحوی نبود که نیاز به تعطیلی بازار باشد و امید داشتیم که مردم رعایت کنند و کمتر در اماکن پرتردد حضور داشته باشند و بی‌مورد در خیابان‌ها پرسه نزنند، اما متاسفانه علی‌رغم هشدارهای داده شده، شاهد حضور غیرضروری مردم در خیابان‌ها بودیم، گفته است: مردم به هشدارها توجهی نمی‌کنند که این موضوع ما را بسیار نگران کرده است.

به بیان وی با تقاضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان از فرمانداری زنجان در خصوص تعطیلی اصناف و بازار زنجان، بی‌توجهی مردم به هشدارهای داده شده سبب شده است تا تقاضای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان را در خصوص تعطیلی اصناف و بازار را به اتاق اصناف منعکس شود و آنان نیز تصمیم مناسبی در این‌خصوص بگیرند.

وی با بیان اینکه تعطیلی بازار زنجان مقداری به خلوت بودن شهر برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کند، معتقد است: از ۲۳ اسفند تصمیم گرفته شده همه پاساژها، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوفی که خیلی با ارزاق عمومی مردم مرتبط نیستند، تعطیل شود و این امر محقق شد.

استاندار زنجان نیز در برنامه تلوزیونی خود با بیان این که از تمام صنوف در سطح استان زنجان انتظار همکاری لازم را داریم، عنوان کرد: طی ۲۴ اسفند ماه با بانک ها و سایر موسسات مورد نیاز جلسه ای برگزار می شود تا در شرایط موجود تا حد امکان کاری به چک مردم نداشته باشند و مشکلی برای اصناف استان ایجاد نشود.

رییس اتاق اصناف استان زنجان نیز با اشاره به این که پیرو نامه فرماندار شهر زنجان و تصمیم گیری ستاد کرونای استان کلیه صنوف سطح شهرستان، بازار بزرگ، پاساژ ها تعطیل اعلام شده است اظهار داشت: در برخی صنوف استثنا وجود دارد زیرا کالای اساسی عرضه می کنند و امکان تعطیلی در آن ها نیست که شامل خوار و بار، میوه و تره بار، نانوا، قصاب و یا صنوف ارائه دهنده خدمات ضروری.

وی افزود: معمولا در ایام عید مانند صنوات گذشته امسال نیز صنوف مذکور در حوزه خدمات و ارائه ملزومات ضروری فعالیت خواهند داشت. اما باز هم با تمام تمهیداتی که مسئولین در ارتباط با عدم حضور در مکان های پر رفت و آمد و جمعیت بالا دارند اما هستند مردمانی که تمام تذکرات را به باد بی خیالی می سپارند و جان خود و خانواده و در نهایت جامعه را به خطر و با مشکل روبه رو می سازند و در خانه ماندن را به هیچ وجه جدی نمی گیرند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست