• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 13243

پیشتازی کرونا در زنجان/ شمار مبتلایان به کرونا در زنجان به ۱۶۹ نفر رسید

پیام ملْت- از ظهر روز ۲۳ اسفند تا ظهر روز ۲۴ اسفند ماه تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در زنجان به ۱۶۹ نفر رسیده است و تعداد ان باخکگان نیز به ۸ نفر رسیده است. به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» شمار مبتلایان به وی ...

پیام ملْت- از ظهر روز ۲۳ اسفند تا ظهر روز ۲۴ اسفند ماه تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در زنجان به ۱۶۹ نفر رسیده است و تعداد ان باخکگان نیز به ۸ نفر رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» شمار مبتلایان به ویروس کرونا در زنجان همچنان در حال پیشروی است به طوری که از ظهر روز ۲۳ اسفند تا ظهر روز ۲۴ اسفند ماه در زنجان ۳۱ مورد جدید قطعی ابتلا به کرونا ویروس در زنجان به ثبت رسیده و تعداد مبتلایان در این استان به ۱۶۹ نفر رسیده است از سویی دیگر این ویروس بی مرز جان ۸ نفر از مبتلایان در استان را نیز گرفته است.

اما جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری علاوه بر رعایت تمام نکات بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات، طرح غربالگری کرونا توسط شبکه بهداشت کشوری راه اندازی شده است، با راه اندازی سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا افراد پس از ورود به سامانه به نشانی salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه مربوطه و ورود شماره تلفن همراه، پیامکی در مورد وضع سلامتی خود دریافت می کند در این سامانه پس از ورود و پاسخ به پرسش های موجود، چنانچه فردی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شود، از طریق ارسال پیامک راهنمایی لازم به او ارائه خواهد شد.

در این راستا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز از هم استانی ها خواسته است، با غربالگری بیماری کرونا و  برای پیشگیری، شناسایی و مراقبت از خود و اطرافیان، به سامانه الکترونیکی https://salamat.gov.ir مراجعه و با این اقدام نظام سلامت کشور را همراهی کنند.

به گفته صائینی اقشار مختلف مردم با ورود به این سامانه و درج  اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی می توانند ایفا کنند چراکه در صورت پرخطر بودن قبل از عمیق شدن بیماری فرد اقدامات درمانی توسط کادر درمانی برای وی انجام خواهد شد و در این خصوص مراکز بهداشتی شماره ۸، ۹ و ۱۴ در شهر زنجان برای پذیرش و سنجش بیماران مشکوک به کووید ۱۹ نسبت به غربالگری افراد اقدام می کنند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان شمار بیماران بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان های این استان تاکنون ۶۰۰ مورد اعلام شده است که از این تعداد ۲۵۰ نفر در سطح بیمارستان های استان بستری هستند که از همه آنها نمونه برای آزمایش گرفته شده است.وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم همکاری هم استانی ها این بیماری  همچنان سیر صعودی خواهد داشت، یادآور شد : خوشبختانه تعداد زیادی از بیماران مشکوک به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان، مبتلا نبوده اند و پس از بهبودی کامل ترخیص شده اند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست