• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۷
  • شناسه خبر: 13291

زنجان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا موفق عمل کرد

پیام ملّت: رئیس مرکز بهداشت استان زنجان با اشاره به این که هم استانی ها باید هر روز در طرح ملی بسیح مبارزه با کرونا شرکت داشته گفت: استان زنجان در این طرح موفق عمل کرده است. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت ...

پیام ملّت: رئیس مرکز بهداشت استان زنجان با اشاره به این که هم استانی ها باید هر روز در طرح ملی بسیح مبارزه با کرونا شرکت داشته گفت: استان زنجان در این طرح موفق عمل کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» محمد رضا صائینی با اشاره به این که یکی از بحث های مهم، قطع زنجیره بیماری ها است گفت: اگر بخواهیم درست عمل کنیم باید در خانواده ها افرادی که دارای بیماری هستند یا مشکوک به بیماری هستند جدا سازی شوند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود زیرا با قطع زنجیره انتقال، بیماری هم کنترل می شود و افراد سالم نیز دیگر درگیر این بیماری نمی شوند.

صائینی با اشاره به این که یکی از کارهای بسیار ارزشمندی که در سطح وزرات خانه بهداشت انجام شده است که پایه علمی دقیقی دارد، اظهار داشت: بسیج ملی مبارزه با کرونا اقدام ارزشمندی است که با خود اظهاری مردم به وضعیت افراد جامعه پی می برد و از توان خود مردم برای شناسایی افراد درگیر با بیماری استفاده می کند.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به این که قریب به ۹۹ درصد مردم این استان دارای پرونده الکترونی هستند و وضعیت سلامت و بیماری آنان مشخص است تصریح کرد: در این راستا در مناطق روستایی و شهر های زیر ۲۰ هزار نفر افرادی که جز گروه پر خطر با بیماری زمینه ای بودند را شناسایی کردیم و بهورزان موظف شدند تا با این افراد در ارتباط مستمر باشند.

وی با اشاره به این که بیمار یابی مستمر برای گروه های پر خطر انجام شد تاکید کرد: رسانه های استان از جمله صدا و سیما، تلاش مستمر استاندار، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و کمک بسیج همگانی مردم در امر اطلاع رسانی بسیار موثر بود به طوری که خود مردم نیز اقبال بسیار مناسبی به این موضوع نشان دادند.

صائینی یاد آور شد: مردم همچنین می توانند با مراقبین سلامت نیز تماس داشته باشند و فرم های خود مراقبتی را تکمیل نمایند که موارد مذکور موجب موفقیت استان زنجان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا شد.

صائینی یکی دیگر از ظرفیت های موجود در استان که موجب موفق عمل کردن در زمینه بسیج ملی مبارزه با کرونا ویروس در استان شد را درمان سرپایی بیماران عنوان کرد و خاطر نشان کرد: این موضوع باعث می شود تعداد افرادی که در سطح استان بستری می شوند کاهش یابد.

وی با اشاره به این که افرادی که مشکوک شناخته می شوند توسط مراکز بهداشتی غربالگیری می شوند گفت: این افراد بعد از غربالگری به مراکزی ارجاع داده می شوند که باید ظرف مدت ۱۶ ساعت اقدامات درمانی برای این افراد صورت گیرد.

به گفته رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اقشار مختلف مردم با ورود به این سامانه و درج  اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی می توانند ایفا کنند چراکه در صورت پرخطر بودن قبل از عمیق شدن بیماری فرد اقدامات درمانی توسط کادر درمانی برای وی انجام خواهد شد و در این ارتباط مراکز بهداشتی شماره ۸، ۹ و ۱۴ در شهر زنجان برای پذیرش و سنجش بیماران مشکوک به کووید ۱۹ نسبت به غربالگری افراد اقدام می کنند و در این راستا باید به سامانه الکترونیکی https://salamat.gov.ir مراجعه و با این اقدام نظام سلامت کشور را همراهی کنند./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست