• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۸
  • شناسه خبر: 13312

بازار کرونا زده میوه شب عید در زنجان/ عدم استقبال غرفه دارن و مردم از میوه شب عید

پیام ملّت– با این که قرار بود توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند در ۱۵۰ غرفه در استان زنجان انجام بگیرد اما غرفه داران برای توزیع و مردم برای خرید با چنین شرایط کرونایی موجود استقبالی از میوه شب عید نکردند. به گزارش «پا ...

پیام ملّت– با این که قرار بود توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند در ۱۵۰ غرفه در استان زنجان انجام بگیرد اما غرفه داران برای توزیع و مردم برای خرید با چنین شرایط کرونایی موجود استقبالی از میوه شب عید نکردند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» طی روز های گذشته سید محمود موسوی با بیان این که از ۲۵ اسفند ماه میوه شب عید در ۱۵۰ غرفه در استان زنجان توزیع خواهد شد گفته بود: جهت توزیع پرتقال و سیب در استان زنجان با شرایط وجود کرونا در این استان تعداد غرفه های توزیع میوه نسبت به سال گذشته بیشتر در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس اتاق اصناف استان زنجان قرار بر این بود تا یک هزار تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب به عنوان میوه شب عید در ایام پایانی سال آماده توزیع در سطح استان زنجان شود.

اما در حال حاضر وی گفته است سیاست دولت در توزیع میوه این بود که اگر قیمت میوه تنظیم بازار تفاوت زیادی با بازار داشته باشد احتمال ازدحام جمعیت در محل‌های توزیع به وجود می آید که این موضوع شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌داد.براین اساس توزیع میوه شب عید برمبنای تصمیات کشوری انجام شد.

به بیان وی غرفه‌دارانی که از قبل برای توزیع میوه اعلام آمادگی کرده بودند ۱۵۰ غرفه در سطح استان بود که با توجه به شرایط قیمت‌ها نزدیک ۲۰غرفه انصراف خود را به صورت کامل اعلام کردند و تعدادی از غرفه‌ها نیز توزیع نمی‌کنند و انصراف خود را هم تاکنون اعلام نکردند.

موسوی خاطر نشان کرده است: قبل از شیوع بیماری کرونا قرار بود توزیع میوه توسط اصناف انجام شود ولی بعد از اینکه این بیماری مطرح شد تصمیم گرفته شد توزیع میوه از طریق تعاونی‌های مصرف ادارات مانند فروشگاه‌های تعاونی کشاورزی غیره نیز انجام شود.

با تمام این اوصاف با این که قیمت سیب و پرتقال شب عید هر دو ۶ هزار تومان اعلام شده بود اما شرایط حال حاضر که همراه با خانه ماندن مردم شده و ویروسی که در کمین نشسته، موجب گشت تا نه غرفه داران جهت توزیع و نه مردم برای خرید از میوه شب عید در این استان استقبال کنند.

بر این اساس و به علت شرایط به وجود آمده مسؤلان تدبیری دیگر اندیشیدند و تصمیم بر این شد که با هماهنگی ستاد تنظیم بازار کشور قیمت‌ها تعدیل شود، بر همین اساس طبق هماهنگی به عمل آمده قیمت پرتقال به ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت سیب هم به ۵ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش یافت اما باز هم این بازار رونق چندانی نگرفت و بازار میوه هم در تب سرد کرونا گرفتار شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست