• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۱
  • شناسه خبر: 13373

ایران تحریم‌های آمریکا را مانع مهار کرونا دانست/امریکا با تضعیف قابلیت های حرفه ای کشورها به گسترش ویروس کمک مر کند

پیام ملّت– نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را مانع رسیدگی بهتر به مشکل همه‌گیری ویروس کرونا دانست و از جامعه جهانی خواست؛ آمریکا را به برطرف کردن سریع این تحریم‌ها وادار سازن ...

پیام ملّت– نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را مانع رسیدگی بهتر به مشکل همه‌گیری ویروس کرونا دانست و از جامعه جهانی خواست؛ آمریکا را به برطرف کردن سریع این تحریم‌ها وادار سازند.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“در بیانیه مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد آمده است: گسترش سریع و غیر تبعیض‌آمیز کووید-۱۹ در بسیاری از کشورها ثابت کرده است که نه تنها دهکده جهانی ما کوچکتر و به هم وابسته تر از آنچه تصور می شود است، بلکه آسیب پذیری ما در برابر برخی چالش ها بسیار بالاتر از تصور است.

این بیانیه افزوده است: این بدان معناست که در عمل، تمام ملل جهان در یک قایق قرار دارند و در مواقعی مانند همه گیری جهانی ویروس کرونا، هیچ ملتی نمی تواند در کنار بایستد و بی پیرایه و مصون باشد. دیروز می توانست خیالی به نظر برسد اما امروز این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد یادآور شده است: در شرایط فعلی، سرنوشت مردم ما، ثروتمند و فقیر، توسعه یافته و در حال توسعه، بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر وابسته است؛ زیرا در صورت عدم وجود همکاری‌های قوی بین المللی، هیچ ملتی به تنهایی نمی‌تواند با چالش‌هایی روبرو شود که مرزهای ملی را به رسمیت نمی‌شناسد.

در این لحظه حساس و خارق العاده، وقت آن است که به همکاری و همبستگی و نه تشدید اقدامات غیرانسانی علیه سایر ملل برای اهداف ناصواب سیاسی بپردازیم.

در این بیانیه تصریح شده است: نمونه بارز آن انتشار کووید-۱۹ در ایران با بدترین تاثیرات است. اگرچه امکانات پزشکی، پزشکان و پرستاران ما از بهترین‌های جهان هستند و همچنین ماهیت حرفه‌ای تلاش‌های ملی ما برای رفع این چالش از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) بسیار مورد تأیید است، ما در تلاش‌های خود برای شناسایی، درمان بیماران و جلوگیری مؤثر از شیوع ویروس با مانع مواجه هستیم که بیشتر آن به دلیل تروریسم اقتصادی و پزشکی ایالات متحده و تحریم هاست.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه “تحریم های غیر انسانی و غیرقانونی ایالات متحده، با ممانعت از توانایی‌های ما در جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا از جمله به سایر کشورها، به سلامتی و زندگی ایرانیان و سایر ملل آسیب می رساند”، افزوده است: به عبارت دیگر، در حالی که ایالات متحده تلاش می کند ویروس را در داخل کشور خود مهار کند، با تضعیف قابلیت‌های حرفه ای برخی از کشورهای درگیر که سعی در مبارزه با همه‌گیری آن دارند، به گسترش ویروس در خارج کمک می کند.

در این بیانیه اظهار شده است: متأسفانه این وضع، نتیجه ادامه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران و برخی کشورهای دیگر است. تأثیرات فعلی تحریم‌های نامشروع ایالات متحده – که مطمئناً فراتر از مجازات دسته جمعی یک ملت است – هیچ شکی درمورد این که آنها جنایات علیه بشریت هستند، باقی نمی‌گذارد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرده است: اکنون، تحریم های ایالات متحده نه تنها به تجارت و منافع اقتصادی ملت‌ها بلکه به زندگی شهروندان آنها نیز آسیب می رساند.

جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را انجام داده است و به تلاش خود ادامه خواهد داد تا از گسترش بیشتر این ویروس مسری جلوگیری کند.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: با این حال، در حالی که ایران نه از نظر اقتصادی و نه از نظر حرفه‌ای ضعیف است، تحریم های ایالات متحده آمریکا واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز را برای ایرانیان تقریبا غیرممکن می کند، بنابراین تلاش‌های ملی مربوطه ما برای مقابله با این بیماری را به طور جدی تضعیف می سازد.

بیانیه نمایندگی ایران یادآور شده است: همچنین باید تاکید کرد که مکانیسم به اصطلاح ویژه‌ای که به ایران اجازه وارد کردن دارو می دهد، در شرایط فعلی با نیازهای ما مطابقت ندارد و همچنین قابل دوام نیست، چرا که با سایر موانع مرتبط با تحریم‌های آمریکا، استفاده ایران از منابع مالی خارجی را بسیار مشکل می سازد.

این بیانیه تصریح کرده است: در شرایط فعلی و با توجه به ماهیت این بیماری همه‌گیر، جامعه جهانی باید از ایالات متحده بخواهد به سرعت تمام تحریم‌هایی را که به طور غیرقانونی به ایران تحمیل کرده اند برطرف سازد تا ایران به مهار بهتر ویروس قادر شود. اکنون زمان انجام این کار است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست