• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۱
  • شناسه خبر: 13333

پیام ملّت بررسی می کند: تلخ و شیرین روزهای کرونایی در زنجان !

پیام ملّت – خبرهای تلخ و شیرین در کنار هم قرار دارند در یک سوی ماجرا عده ای فرصت طلب ماسک و الکل را انبار می کنند تا بر ثروت های مادی شان بیافزایند و اگر چه این اقدام های ننگین و غیر اخلاقی چه بسا به بهای جان همنوع ...

پیام ملّت – خبرهای تلخ و شیرین در کنار هم قرار دارند در یک سوی ماجرا عده ای فرصت طلب ماسک و الکل را انبار می کنند تا بر ثروت های مادی شان بیافزایند و اگر چه این اقدام های ننگین و غیر اخلاقی چه بسا به بهای جان همنوعانشان تمام شود و یک ماسک بتواند جان یک کودک و جوان و یا پیرزن و پیر مردی را از مرگ رهایی دهد!.

به گزارش خبرنگار « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » ، رصد اخبار روزهای کرونایی نشان داد فرصت طلبان همیشه در کمین هستند و عمر کرونا به پایان خواهد رسید اما این بی ریشه ها همواره از پیکرهای زخم گرفته ارتزاق خواهد کرد و این ماجرا در زنجان به گونه ای بود که همه عوامل قضایی و نظارتی و بهداشتی را به کف خیابان ها کشاند تا دست سوداگران مرگ را از دست پیدا کردن به اهداف ننگین شان کوتاه کند.

اما در آن سوی ماجرا جوانانی بی ادعا و گمنام هستند که مایه امید برای بشریت هستند و با دل های پاک و بی آلایش وقت و توان خود را در روزهای تعطیل دانشجویی و لحظه هایی که سال کهنه جایش را به سال نو می دهد بجای اینکه در کنار سفره های پدران و مادرانشان باشند در گوشه ای از شهر عاشقانه و بی ادعا برای کمک به بیماران کرونایی و همنوعان نیازمندشان قرار می دهند تا سهمی بزرگ در مبارزه ای عمیق و بزرگ علیه کرونا ویروس داشته باشند.

دانشجویان جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با حضور در مهدیه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در یک اقدام انسان دوستانه و در راستای کمک به نظام سلامت کشور اقدام به تولید ماسک می کنند.

شبنم بابالویی دانش آموخته رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی زنجان است و او که نمی خواهد از کار و تلاش تیم های فعال برای تولید مایحتاج ضروری این روزهای جامعه بگوید معتقد است : تنها کاری که در این شرایط از دست ما بر می آید این است در تولید ماسک به نظام سلامت کمک کنیم و نباید کادر بیمارستانی و بیماران را تنها بگذاریم.

وی می گوید : داستان کشتی که سالها می خواندیم اگر کسی بخواهد آن را سوراخ کند در آب غرق خواهد شد به خوبی معنا و قابل درک است و اگر در این شرایط هرکس به فکر جامعه نباشد حتما جامعه بیشتر آسیب خواهد دید و فرد هم به تبع آن زیان خواهد دید.

بابالویی می گوید : این روزهای کشور برای جمعیت و جریان های دانشجویی روزهای عافیت نیست باید مسئولانه برای رفع مشکلات آستین ها را بالا زد.

وی با اشاره به تولید ماسک می گوید: با توجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی زنجان ، جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تهیه تعدادی چرخ خیاطی با همکاری و همراهی دانشجویان علاقمند در مهدیه واحد زنجان مستقر شدند و در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.

بابالویی می گوید : دانشجویان در سه تیم و بصورت سه شیفت کاری از ۹ صبح تا شب ساعت ۲۱ مشغول کارهستند و روزانه ۳۰۰۰ ماسک را تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می دهند تا در اختیار داروخانه ها و جامعه هدف قرار دهد.

وی در خصوص مدت زمان تولید ماسک گفت : این کار از روزهای پایان اسفند شروع و تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت. وی در پایان گفت : در این روزهای دشوار که امکان ابتلا به بیماری کرونا زیاد است هر ایرانی وظیفه دارد در حد توان خود برای دفع این بلا تلاش کند و کمترین کاری که می توان برای جامعه کرد این است با عمل به توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در خانه بمانند و به نظام سلامت کمک کنند.  

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست